Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - والدین این دختر متوفی خواهان دسترسی یافتن به اکانت وی شده اند تا ببینند آیا مرگ وی یک خودکشی بوده یا حادثه.   
دادگاه فدرال کارلسروهه حکم داده است که مادر یک دختر 15 ساله که در سال 2012 بر اثر برخورد با قطار کشته شد می‌تواند به اکانت فیس‌بوک دخترش، که این شبکه اجتماعی به دلایل امنیتی آن را قفل کرده بود، دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از رویترز، فیس‌بوک، که 29 میلیون کاربر فعال آن در آلمان بیش از یک سوم جمعیت این کشور را شامل می‌شوند، گفته است که اجابت تمایلات خویشاوندان با در نظر گرفتن حفاظت از حریم خصوصی کاربران یکی از سخت‌ترین تصمیماتی که این شرکت با آنها مواجه بوده است.
یکی از سخنگویان این شرکت گفت: «با اینکه ما محترمانه با تصمیم این دادگاه ابراز مخالفت می‌کنیم... خود فرایند طولانی صدور این حکم نشانگر میزان پیچیده بودن مسئله مورد بحث است.»
 
والدین این دختر متوفی خواهان دسترسی یافتن به اکانت وی شده‌اند تا ببینند آیا مرگ وی یک خودکشی بوده یا حادثه.
 
فیس‌بوک پروفایل این دختر را به یک صفحه یادبود (memorial) تبدیل نموده، که در این حالت اجازه دسترسی به داده‌های کاربر داده نمی‌شود، حتی با اینکه محتوای آن همچنان بر روی سرورهای فیس‌بوک ذخیره شده است.
 
یکی از دادگاه‌های پایین‌تر به سود امکان دسترسی کامل والدین به داده‌های اکانت دخترشان رای داده بود. فیس‌بوک علیه آن تصمیم فرجام‌خواهی کرد.
 


سابقه آلمان
این حکم یک سابقه مهم را در آلمان بر جا می‌گذارد. این کشور، که به دنبال درس گرفتن از تاریخچه‌اش در قرن بیستم مبتنی بر حکومت استبدادی نازی‌ها و کمونیستها است، قوانین حریم خصوصیی دارد که برای حفاظت از افراد در برابر ورود غیرمجاز طراحی شده‌اند.   
 
یکی از سخنگویان دادگاه عالی گفت: «حکم امروز همچنین بر اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز تاثیرگذار است، نه فقط فیس‌بوک بلکه همچنین اینستاگرام و غیره. از این رو این حکمی با پیامدهایی گسترده است.»
حامیان حقوق خصوصی از این حکم دادگاه به عنوان گامی به سوی تنظیم «ملک جدید» شبکه‌های اجتماعی و حریم خصوصی دیجیتال استقبال کرده‌اند.
 
یک تحقیق جدید که توسط انجمن تکنولوژی اطلاعات آلمان، Bitkom، انجام شده نشان داد که 49 درصد از کاربران اینترنت می‌گویند که برایشان مهم نیست پس از مرگشان چه اتفاقی برای پروفایل‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد.
 
رییس جامعه حقوق مدنی در برلین می‌گوید که وضعیت دسترسی آسانی که آژانس‌ها به تقریبا همه داده‌های موجود بر روی سرورهای شبکه‌های اجتماعی دارند یک دغدغه به مراتب بزرگ‌تر از امکان دسترسی داشتن یا نداشتن خویشاوندان افراد به آنهاست.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم

ویدیویی از اسکورت عجیب و پرتعداد ترامپ برای رفتن به دادگاه در نیویورک در شبکه‌های مجازی پربازدید شده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه