Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:37:41 GMT

یادی از شهدای رمضان در کنار فرمانده

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۱۵۷۹

یادی از شهدای رمضان در کنار فرمانده

همدان-ایرنا- همزمان با فرا رسیدن سالروز عملیات 'رمضان' اولین آیین بزرگداشت شهدای گرانقدر این عملیات در همدان با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی پنجشنبه هفته جاری در همدان برگزار می شود.

در جریان عملیات رمضان در تیرماه سال 1361 به دستور سردار شهید حاج حسین همدانی سه گردان برای حضور در این عملیات اعزام شده بودند تا زیر نظر سردار سلیمانی در تیپ 41 ثارالله با دشمن بعثی مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


150 رزمنده از استان همدان که در عملیات رمضان حضور داشتند شهد شهادت نوشیدند که بیشترین آمار شهدای این عملیات از شهرستان های همدان، تویسرکان و ملایر بوده که پیکر مطهر بیش از 60 شهید بزرگوار این عملیات نیز تا به امروز شناسایی نشده است.
شهیدان 'علیرضا حاجی‌بابایی'، 'حبیب‌الله مظاهری'، 'محمد دلاوری'، 'پرویز اسلامیان'، 'عبدالمحمد مومنی' و نیز شهید 'محمود نیکومنظری' از جمله شهدای استان همدان هستند که در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.
در آستانه سالگرد این عملیات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان روز یکشنبه با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
استاندار همدان در این نشست با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه هفته جاری برای بزرگداشت شهدای عملیات رمضان به همدان سفر خواهد کرد از مدیران خواست به صورت شایسته با پرسنل خود در این آیین شرکت کرده و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ، به ویژه شهدای عملیات رمضان را گرامی بدارند.
محمد ناصر نیکبخت با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس بخش کوچکی از رشادت های رزمندگان اسلام را به تصویر کشیده است افزود: این موزه در ایران کم نظیر است و باید به خوبی تبلیغ و برنامه ریزی شود تا در اجلاس های بین المللی 2018 مورد بازدید مهمانان قرار گیرد.
استاندار همدان اظهار داشت: پیشنهاد می شود، فیلم فاخری در ارتباط با عملکرد استان همدان در دفاع مقدس قابل ارایه به سینماها و تلویزیون تهیه شود.
نیکبخت ادامه داد: باید کار فاخر، ارزشمند، جذاب و هنرمندانه برای روایت دفاع مقدس انجام شود و صدا و سیما همیشه باید مطالب نو از دفاع مقدس داشته باشد.
وی اظهار داشت: موزه دفاع مقدس یک کلاس است و در حالی که گردشگرانی که از دنیا به همدان می آیند را باید با یک برنامه ریزی مدون برای بازدید به موزه ببرند تا سفیران ما در دنیا شوند.
استاندار همدان افزود: امروز ما بیشتر مورد هجمه استکبار هستیم و باید وحدتی که در جبهه و در دوران دفاع مقدس داشتیم را حفظ کنیم.
نیکبخت با بیان اینکه تفرقه سم مهلکی است اظهار داشت: باید نهایت همبستگی و انسجام را در برابر دشمن خارجی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: زمانی آمریکا با تمام دنیا روبروی ما بود و با مقاومت مردم ایران مواجه شد و امروز مثلث شوم آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی روبروی ما هستند که با حمایت مردم ، تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولت از این مرحله عبور خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز گفت: دفاع مقدس یک میراث ملی مذهبی و یک افتخار ملی است و ما میراث این افتخار غیر قابل تکرار هستیم و باید ابعاد این حماسه به نسل جدید جامعه منتقل شود.
سردار مهدی ظفری افزود: حوادث هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تندیس زنده از فداکاری ملت ایران است و بسیاری از ابعاد دفاع مقدس با وجود بیش از2 دهه از پایان جنگ تحمیلی ناشناخته مانده و با گذر زمان نمایان می شود.
وی ادامه داد: یکی از شاهکارها و آثار مثبت دفاع مقدس نقش بازدارندگی آن است به گونه ای که ایران را به یک جزیره امن و ثبات تبدیل کرده و در هدایت آینده تاریخ موثر است.
استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7523/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس بنياد حفظ آثار يادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو