Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:56:22 GMT

ژنرال «دوستم» امروز به کابل باز می گردد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۱۶۶۰

ژنرال «دوستم» امروز به کابل باز می گردد

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور،  ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بعد از ظهر امروز یکشنبه (۳۱ تیر) از ترکیه وارد کابل می شود.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان نیز خبر برگشت ژنرال دوستم از ترکیه به افغانستان را تایید کرده است.

«هارون چخانسوری» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز گفت که روند درمان دوستم در ترکیه به پایان رسیده و وی به کابل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چخانسوری بیان داشت که دوستم با تمام اختیارات قانونی‌اش به کار خود به عنوان معاون اول رئیس جمهوری افغانستان ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرده که پرونده اتهاماتی که بر دوستم وارد است، از سوی نهادهای قضایی بررسی خواهد شد.

 خبر برگشت  دوستم به افغانستان در حالی اعلام می‌شود که اعتراضات هواداران وی در ولایت‌های مختلف وارد نوزدهمین روز خود شده است. این اعتراضات پس از بازداشت «نظام الدین قیصاری»  نماینده ویژه دوستم در «فاریاب» از سوی نیروهای امنیتی افغانستان آغاز شد. آزادی قیصاری و بازگشت دوستم از مهم ترین خواست‌های این معترضان بود.

اعتراضات در روزهای گذشته در ۱۱ ولایت افغانستان گسترش یافت و معترضان درهای شماری از دفاتر کمیسیون انتخابات و شماری از مسیرهای تجارتی را در این ولایات بستند.

پس از گسترش اعتراضات، «محمدسرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به ترکیه رفت و با دوستم دیدار و مذاکره کرد. به نظر می‌رسد که تظاهرات گسترده هواداران  دوستم،  دولت افغانستان را مجبور کرد تا با برگشت ژنرال دوستم موافقت کند.

کد خبر 4353643 بنفشه اسماعیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ترکیه ژنرال دوستم شهر کابل ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روسیه رژیم صهیونیستی سوریه عراق فلسطین ولادیمیر پوتین ایران عربستان سعودی ناتو اتحادیه اروپا افغانستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد