Web Analytics Made Easy - Statcounter

صباح زنگنه کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه "مذاکرات با اروپا قطع نشود اما نباید معطل بسته اروپایی ماند، بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشور را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" بیان کرد: اولویت با تحقق توانمندی داخلی است و روابط خارجی بر پایه اقتدار و توان داخلی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشور باید در زمینه اقتصاد، علوم و فناوری، اخلاق و فرهنگ، مسائل اجتماعی و مشارکت جامعه در تصمیم گیری ها توانمند شود، ادامه داد: سیاست خارجی، مذاکره و تبادل با کشورهای خارجی بر پایه اقتدار داخلی است.

بیشتر بخوانید:بیانات رهبر انقلاب در جمع مسئولان وزارت خارجه

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اگر قدرت اقتصادی کشوری ضعیف و تولید کم باشد و از علوم و روش های جدید استفاده نکند، قطعا در مذاکره با کشورهای مختلف هم کم توان خواهد بود.

زنگنه اظهار کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه هر یک بخشی از این مسئولیت ها را برعهده دارند، ادامه داد: سایر نهادهای نظامی، امنیتی، انتظامی و حوزه های علمیه نیز در این راستا وظایفی برعهده دارند که با همکاری و احساس مسئولیت محقق خواهند شد.

وی با با بیان اینکه تک تک مردم جامعه در این مسئله نقش اثرگذاری ایفا می کنند، گفت: شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و اینکه خودمان را در جامعه مهمان فرض کنیم و گروه خاصی را عهده دار وظایف بدانیم، اثرات مخربی بر اقتدار ملی خواهد داشت.

زنگنه در پایان خاطر نشان کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، باید مجموعه ای از اقدامات و تدابیر در داخل کشور صورت گیرد تا تحقق اقتدار ملی به تسلط در سیاست خارجی منجر شود.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه فعال کردن ظرفیت‌های استفاده‌نشده یا کم استفاده شده در کشور را مهم دانستند و افزودند: مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود اما نباید معطل بسته اروپایی ماند بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشور را دنبال کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، گسترش ارتباطات چند جانبه و به‌ویژه دو جانبه و توجه خاص به تشکلهای منطقه ای را ضروری خواندند و افزودند: سفرا و نمایندگان ایران در خارج باید به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملت و کشور کاملاً واقف باشند.

انتهای پیام/

بسته پیشنهادی اروپا برای ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر

دریافت 28 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091003

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد