Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت سیاسی استاندار٬ ریاست سازمان برنامه و بودجه استان٬ فرمانداری ۲ شهرستان و چندین سمت مهم و حساس دیگر در خراسان‌شمالی از جمله جایگاه‌هایی است که در این استان محروم با «سرپرستی» اداره می‌شود. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، نگاه مخرب و مسموم سیاسی و بده‌ و بستان‌های انتخاباتی در معرفی اغلب مدیران استان خراسان شمالی بسیار افزایش یافته و حتی برخی مدیران استانی که توان بسیار خوب اجرایی و مدیریتی دارند٬ فقط به‌دلیل هم جناحی نبودن از مدیریت برکنار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که دود آن فقط و فقط به چشم استان و باعث عقب‌ماندگی آن می‌شود. موضوعی که این روزها انتقاد بسیار از دلسوزان را نیز به همراه داشته است.

پست‌های مدیریتی از جمله معاونت سیاسی استاندار٬ ریاست سازمان برنامه و بودجه استان٬ چند فرمانداری و دیگر بخش‌ها است که به‌دلیل نبود فردی هم جناح دولت و عدم مشخص‌شدن تکلیف استاندار٬ مدت‌هاست خالی مانده و با سرپرست اداره می‌شود٬ درصورتی که نیروهای زیادی در استان هستند که توانایی انجام آن را دارند.

خراسان شمالی «آزمایشگاه تجربه‌اندوزی» مدیران است

این موضوع در سطح بالاتر نیز اتفاق افتاده که به گفته نماینده مردم بجنورد، مدیری را که سابقه خوبی در اداره استان‌ها در کارنامه خود داشته و استان نیز نیاز بسیار مبرمی به آن داشت را، تنها به دلیل اصولگرا بودن منصوب نکردند٬ بلکه باعث عقب افتادن دو تا سه ماهه معارفه استاندار به عنوان مدیر ارشد استان نیز شده، که آثار سوء آن در استان قابل مشاهده است.

به گفته نماینده مردم در شورای اسلامی شهرستان بجنورد، این استان از دید ریاست جمهوری و وزارت کشور به عنوان استان آزمایشگاهی برای مدیران کشور است. استانی که خیلی آن را محروم‌تر از استان سیستان و بلوچستان می‌دانند. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی: در مدیریت استان قحط‌الرجال نیست‌.

عدم استفاده از نیروهای بومی و اعتماد نکردن به توان این نیروها مشکل دیگری در این حوزه است که بارها از زبان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نیز بر زبان آمده است. گاهی مدیری را که در حوزه خود تاکنون دستاورد و اقدام در خورشأن استان نداشته و نتوانسته عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد٬ به مسئولیت‌های بالاتر در رده معاونت استان ارتقا می‌دهند و گاهی نیز بالعکس یک مدیر با سابقه خوب را به دلالی سیاسی و جناحی کنار می گذراند.

در چند ماهه اخیر در بالاترین سطح مدیریتی استان عزل‌هایی به دلیل تقلبی‌بودن مدرک و اختلاس مالی اتفاق افتاده که چهره استان را در کشور، چهره‌ای نازیبا نمایش داده است. هم‌اکنون مدیرانی در سطح بالای اداری مشغول هستند که حتی مدرک کارشناسی راهم ندارند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس: گاهی به نام اعتدال و اصلاح‌طلبی کارهایی انجام می‌دهند که دور از شأن مدیریت است. ‌

درشرایط کنونی استان که وضعیت معیشتی مردم دچار مشکل است و آسیب‌های اجتماعی وضعیت نابسامانی دارد سوء‌مدیریت‌ها و عدم استفاده از شایسته‌سالاری در مدیریت‌ها مزید برعلت این موضوع است. یکی دیگر از موضوعاتی که اخیرا نقل تمام جلسات رسانه‌ای استان شده است، معارفه سرپرست فعلی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است که به گفته اغلب کارشناسان رسانه‌ای این معارفه نوعی سهم‌خواهی سیاسی است. در ادامه به نظرات برخی مسئولان و فعالان فرهنگی که در تائید این موضوع است را مرور می‌کنیم.

قحط‌الرجال مدیریتی در استان نیست، اختلاف‌های سیاسی را در نصب مدیران کنار بگذارید

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد چندی پیش در واکنش به خلاء مدیریتی در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در مدیریت استان قحط‌الرجال نیست، اگر در میان اصلاح‌طلبان نیرویی وجود ندارد از اصولگرایان، شخصی را برای مدیریت انتخاب کنید.

وی در ادامه به اختلاف مدیریتی در نصب مدیران پرداخت و افزود: چرا مدیران استانی نمی توانند برای معرفی یک مدیر به توافق برسند. باعث ضعف است که پستی به این مهمی در استان بعداز گذشت 4 ماه هنوز مدیری در خورشان ندارد. استفاده از جناح مقابل در شرایطی که در بن بست قرار گرفته اید، هم به نفع مسئولین است هم به نفع مردم.

باندهای قدرت مانع از مدیر شدن افراد اصلح می‌شوند

علی اکبری نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی نیز در خصوص اقدامات برخی نمایندگان استان در انتصابات مدیران و بهره‌برداری سیاسی از آنها اظهار داشت: پیگیری ها و گفت‌و‌گو ها در ارتباط با مدیران استانی را انجام می‌دهیم و این طور نیست که این کار صورت نگرفته باشد، اما روش‌ فرق می‌کند. برخی کار تبلیغاتی می‌کنند و برداشت انتخاباتی را هدف خود قرار می‌دهند اما ما اعتقادی به انعکاس این اخبار نداریم. هم‌اکنون 4 فرمانداری استان به دلیل عدم شناخت برخی مدیران و وزارت کشور از استان خالی می‌باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وجود باندهای قدرت را مانع از مدیر شدن افراد اصلح دانست و تصریح کرد: باندهای قدرت وقتی شکل می‌گیرند میدان را از مدیران اصلح می‌گیرند و موقعیت را به نفع خودشان تغییر می‌دهند، استدلال‌ها برای مدیریت این است که فرد جوهره‌ی مدیریت و حامیان مختلف در رده‌های بالایی دولتی دارد. در سیستم کشور نظام ارزیابی دقیق و شاخصی برای منصوب کردن مدیران وجود ندارد.

معارفه سرپرست فعلی  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی از موضوعاتی است که به گفته اغلب کارشناسان رسانه‌ای این معارفه نوعی سهم خواهی سیاسی است.

وی با بیان اینکه تعادل در انتصابات مدیران بومی برقرار است افزود: بارها انتقاد کردن که سهمش حوزه شما از انتصابات کم است اما می‌گوییم تعادل برقرار است رقم کمتر نیست ترجیح می‌دهیم همراهان دولت و ما نگاه اعتدال و با سابقه و تخصص کافی سر کار بیایند تا کسانی که نه تخصص دارند و نه سابقه کاری.

اکبری خاطرنشان کرد: گاهی به نام اعتدال و اصلاح طلبی کارهایی انجام می‌دهند که دور از شأن مدیریت است. شخصی که برای استانداری خراسان شمالی به ریاست جمهوری معرفی شده بود را به دلیل اصولگرا بودن کنار گذاشتند.

جمشید گریوانی عضو شورای شهر نیز در انتقاد به عدم کارآمدی استانداران خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی به عنوان استانی آزمایشگاهی مدنظر مسئولان کشوری است و به هیچ عنوان در جهت رشد و ارتقای استان به آن نگاه نمی‌شود.

به تازگی عزل مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گرمه و جاجرم به دلیل عدم پاسخگویی فراتر از قانون به یکی از معاونان استاندار را نیز می‌توان یکی از مصادیق این بازی های سیاسی دانست.

به هر حال این حال و روز مدیریتی استانی است که در تمام شاخص‌های توسعه از هم‌طرازان خود عقب مانده و اوضاع معیشتی مردم تعریفی ندارد. جوانان بیکار و فارغ التحصیل استان منتظرند تا با اتمام بازی های سیاسی بی‌مورد و بی نتیجه٬ هر چه زودتر تکلیف تسهیلات اشتغال‌زایی و تخصیص آن مشخص شود.

گزارش: محمدحسین محمدزاده

انتهای پیام/ ز

R7719/P41362/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد