Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی کهوریان روز یکشنبه در جلسه بازآفرینی شهری در ارومیه با تاکید بر اینکه باید از کلی گویی در برنامه ها پرهیز شود، افزود: فرمانداران در برنامه های بازآفرینی شهری به جنبه های زیربنایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه جدی کرده و در اولین فرصت فهرست کامل طرح های خود را به ستادهای شهرستان ها ارائه کنند.
وی اضافه کرد: بانک مسکن نیز در طرح های بازآفرینی شهری مشارکت پررنگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: راه اندازی بازارچه های فروش محصولات خانگی و احداث پارک بانوان از اولویت های محله های جامعه هدف در بخش خانواده با هدف بازآفزینی شهری به شمار می رود.
فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 11 محله در این شهرستان در ستاد بازآفرینی شهری مصوب شده است، گفت: حدود 6 هزار خانوار پیرانشهری با مشکل تامین آب شرب روبرو است و به تعویق انداختن اقدام های لازم در این زمینه این شهرستان را در آینده نزدیک با تبعات جدی مواجه می کند.
سیدعلی ترابی افزود: هر کلاس درس در این شهرستان به طور متوسط 58 نفر دانش آموز دارد و مدرسه سازی نیاز اصلی آن محسوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: این استان به همراه هرمزگان، جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان از لحاظ فضا، تجهیزات، پوشش تحصیلی و نیروی انسانی جزو استان های آخر کشور شناخته شده است.
ابراهیم محمدی افزود: مدرسه تک نوبته در پیرانشهر وجود ندارد و باید به افزایش فضاهای آموزشی در این شهرستان بیش از پیش توجه شود.
سید محمد عابدی، فرماندار خوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 40 طرح در محله های تخته پل، یدیلر، ملاباغی و جمشیدآباد خوی در حال انجام است، گفت: غرفه هایی در پارک ملت و بانوان برای فروش محصولاتی نظیر عرقیات گیاهی، رب گوجه فرنگی و ترشیجات با هدف حمایت از مشاغل خانگی در راستای بازآفرینی شهری برای جامعه هدف این شهرستان راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا در این جلسه همچنین اهمیت تدوین برنامه های اشتغال پایدار، ارتقای سلامت و بهداشت و خدمات زیربنایی و روبنایی برای شهرستان های هدف بازآفرینی شهری بحث و گفت و گو شد.
ستاد بازآفرینی شهری در سال 1393 و برای ترمیم بافت های ناکارآمد شهری و مشکلات آنها تشکیل شده است؛ این ستاد دارای 21 عضو رسمی در کشور است که به ریاست رئیس جمهور و نایب رئیسی وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود و دبیرخانه این ستاد در وزارت راه و شهرسازی /شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران/ مستقر است.
ستاد بازآفرینی شهری پایدار در هفت شهرستان و 18 محله آذربایجان غربی فعال بوده و ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، بوکان، سردشت و پیرانشهر شهرهای تحت پوشش این ستاد است.
7129/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی اشتغال خانواده مدیرکل آموزش و پرورش وزارت راه و شهرسازی نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، گفت: جوانی جمعیت یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بوده که تاکنون نیز اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده است.   وی با بیان اینکه برای مقابله با بحران جمعیت همه باید وارد میدان شوند، افزود: شرعا و قانونا مکلف هستیم به مساله جمعیت و فرزندآوری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری توجه نماییم که در این اداره کل نیز توجه ویژه ایی به این امر می‌شود.   قادری ادامه داد: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما تاثیر زنان در سرنوشت کشور بیش از تاثیر نیمی از کل جمعیت در سرنوشت جامعه تاثیر دارد و نقش زنان در رسالت خطیر مادری، تحکیم خانواده و تربیت نیروی انسانی متعهد به نسل آینده و فعالیت‌های اجتماعی در جامعه بسیار با اهمیت است.   وی گفت: حوزه‌های اصلی فعال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامل فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد در این زمینه مسوولیت دارند و باید طرح‌های ابتکاری خود را امسال با قدرت و کیفیت بیشتری ارائه دهند.   معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، تولید موشن گرافی در مورد طلاق، تولید و در قبح مصرف الکل، ساخت کلیپ‌های مختلف در خصوص جمعیت، برگزاری کارگاه آموزشی نقش تصورات منفی در روابط زوجین و راهکار‌های درمان از دیدگاه اسلام، فرهنگ ارتباط، نفوذ و صمیمیت بین خانواده‌ها و جوانان، تولید محتوای جمعیتی مشکلات ایران در سال ۱۴۳۰، تولید و بازنشر فرزندآوری و ترویج ازدواج، نخستین جشنواره مطبوعاتی و تبلیغاتی «جوانی جمعیت»، برگزاری محفل ادبی زوج‌های شاعر، تبلیغات محیطی و نصب بنر‌های تبلیغاتی و برگزاری کارگاه آموزشی خطرات سالخوردگی جمعیت را از جمله برنامه‌های اداره کل در حوزه جمعیت و جوانی عنوان کرد.   وی افزود: همچنین تولید تئاتر و حمایت از تولید سرود با محوریت خانواده و جوانی جمعیت، شرکت فعالانه در جشنواره ملی زرسا، نشر و بازنشر تولید محتوا‌های مربوط به جوانی جمعیت در پایگاه‌های خبری و مطبوعات، عقدتفاهم نامه همکاری با دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و انجمن ها، برگزاری نمایشگاه پوشش ایران اسلامی و تبلیغ جوانی جمعیت در لابه لای نمایشگاه، برگزاری کارگاه ها، نشست‌های تبیینی، هم اندیشی‌ها و تولید محتوا‌های سمعی بصری توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اهدای کتاب به محافل و هم اندیشی‌های برگزار شده در استای جوانی جمعیت، تشویق به چاپ کتاب در مورد جوانی جمعیت و نشر نرم افزار کتاب‌های گویا در این عرصه، تشویق به ثبت تشکل‌های فعال در این زمینه تحت عنوان موسسات تک منظوره فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های اداره کل ارشاد است.   گفتنی است؛ امسال در این راستا رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت سال جاری در استان آذربایجان غربی به همت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و با دبیری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهاربرج معرفی شد.
  • فرماندار شهرستان ماکو منصوب شد
  • ۵۳۶ اثر به جشنواره شعر ترکی - آذری آذربایجان غربی ارسال شد
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت