Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ‌گفت‌:‌ حذف مشوق‌های صادراتی در قانون برنامه ششم توسعه از نواقص مهم این برنامه و در تضاد با رویه حمایت از صادرکنندگان داخلی است. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ استانها گیلان نظرات

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ حذف و ممنوعیت اعطای هرگونه مشوق‌های صادراتی در قانون برنامه ششم توسعه و عدم مخالفت مجلس با این طرح دولت،‌ یکی از مهم‌ترین نواقص موجود و اشکالات فاحش این برنامه راهبردی پنج ‌ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه تسهیلات و راهکارهای خوبی برای حمایت از صادرکنندگان در قبال یکسری بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده بود اما این مورد در مراحل تدوین و تصویب قانون برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شد.

داداشی ‌خاطرنشان کرد: بحث اعطای مشوق‌های صادراتی به فعالان حوزه صادرات در تمام کشورهای پیشرفته دنیا اجرا می‌شود علاوه بر این بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز از اهمیت این موضوع غافل نشده و در سیاست‌های خود اقدام به اعطای این امتیازات می‌کنند. 

نماینده مردم آستارا در مجلس‌ ابراز داشت: مشوق‌های صادراتی نه‌تنها در فعالان حوزه صادرات انواع کالاها انگیزه‌ای مثبت ایجاد کرده و امور مربوط به این حوزه را تسهیل می‌بخشد بلکه با اجرای صحیح آن ارز آوری بسیار خوبی نیز به جهت رونق صادرات نسیب کشورمان می‌شود.

وی‌ عنوان کرد: بنده همواره در مجلس یکی از منتقدان بسیار جدی این موضوع و ممنوعیت اعطای مشوق‌های صادراتی بوده‌ام زیرا اعتقاد دارم این مسئله یکی از سیاست‌های غلط و ناکارآمدی است که در قانون برنامه ششم توسط دولت مطرح و در مجلس هم به تصویب رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس‌ افزود:‌ سیاست‌گذاری برای توسعه صادرات انواع کالاها به ویژه در حوزه بنادر کشور به غیر از اجرای طرح‌هایی نظیر اعطای مشوق‌ها و انواع بسته‌های انگیزشی به فراهم آوردن امکانات لازم و تجهیزات صارداتی در حوزه بندر نیازمند است.

داداشی ‌تصریح کرد:‌ ‌کشور ما به لحاظ قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک در خلیج فارس و دریای خزر،‌ توانمندی بسیار فراوانی در حوزه توسعه صادرات از حوزه بنادر دارد اما برای رسیدن به یک جایگاه مشخص ایجاد امکانات زیرساختی‌ توسط دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق سایت https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود. 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان