Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ با اینکه در طی هفته‌های گذشته قیمت سهام در بورس تهران شاهد روندی اصلاحی بود از ابتدای این هفته بار دیگر نماگر اصلی بازار با شیبی نه چندان زیاد در حال افزایش است.

عده‌ای معتقدند بازار سهام کمبود نقدینگی دارد چندی پیش نیز وزیر اقتصاد گفت برنامه‌ای دارد که از طریق سرمایه طبقه متوسط جامعه، نقدینگی بازار سهام را بالا ببرد ولی تعدادی از کارشناسان معتقدند با توجه به ریسک‌های موجود در بازار سهام بسیاری رقبتی به سرمایه‌گذاری در این بازار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۳۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۸ هزار و ۸۳۰ رسید، همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۴ واحد رشد، رقم ۱۸ هزار و ۴۳۸ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با ۷۰۰ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۱۷ هزار و ۸۶۶ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک ۵۱۱ واحد رشد کردند.

ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو و فولاد خراسان هر یک به ترتیب ۱۹۲، ۸۳ و ۵۸ واحد تاثیر مثبت در نوسانات شاخص‌های بازار داشتند در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی شیراز و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب ۶۷، ۱۹ و ۱۴ واحد تاثیر کاهنده در شاخص های بازار داشتند.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد رشد یک دست قیمت‌ها بودیم تعدادی از نمادها همچون توسعه معادن روی ایران و معدنی و صنعتی چادرملو بیش از ۳ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز به جز سه نمادی که کمتر از ۰.۵ درصد افت قیمت داشتند باقی با افزایش قیمت مواجه شدند ارزش معاملات این گروه به بیش از ۵۰ میلیارد تومان رسید.

اما خودرویی‌ها امروز با کاهش قیمت مواجه شدند و بسیاری از نمادهای این گروه حدود ۲ درصد افت قیمت را تجربه کردند. معامله گران بازار سهام امروز ۲۵۰ میلیون سهم را به ارزش ۲۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار دادند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۳۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

از طرفی آیفکس ۸.۶ واحد رشد و کانال ۱۲۲۲ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۰۵ میلیارد تومان و حجم‌ معاملات ۱۲۷ میلیون سهم رسید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس نقدینگی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 5 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی  به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «مادیرا» و «وهور» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «غبشهر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «فنر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 16 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 150 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 142 نماد در محدوده مثبت و 297 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 150 نماد در محدوده مثبت و 182 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار