Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@06:36:15 GMT

350 نفر از روستائیان آستارا رایگان ویزیت شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۲۵۲۸

350 نفر از روستائیان آستارا رایگان ویزیت شدند

به گزارش ایرنا، رئیس بسیج جامعه پزشکی آستارا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: در این طرح، هفت تیم از پزشکان متخصص زنان و اطفال، پزشکان عمومی، جراح عمومی، عوامل بهداشتی و تدارکات و پشتیبانی مشارکت کردند.
بختیار حیدرنیا افزود: ارزش داروهای تجویز شده بالغ بر 25 میلیون ریال بود و طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی به مناسبت های مختلف نظیر هفته سلامت، دفاع مقدس، بسیج، دهه فجر، دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر در آستارا اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر فرد بیمار بنا به تشخیص پزشک معالج به عمل جراحی یا پیگیری درمان نیاز داشته باشد، ادامه درمان او رایگان انجام می گیرد.
به گفته حیدرنیا ، از سال 1385 علاوه بر ویزیت رایگان بیماران توسط بسیج جامعه پزشکی در بیشتر روستاهای دورافتاده آستارا، با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، آموزش های بهداشتی رایگان به روستائیان ارائه می شود.
استقرار کاروان سلامت شبکه بهداشت برای ارائه کمک های اولیه و تست قند و فشار خون از دیگر برنامه های بهداشتی درمانی دهه کرامت، در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای کانرود آستارا بود.
از 24 تیرماه سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا، در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر حضرت معصومه درمان دفاع مقدس دهه فجر شبکه بهداشت و درمان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزییات تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳

معاون درمان وزارت بهداشت جزئیات تعرفه‌های درمانی ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سعید کریمی درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی ۱۴۰۳ اظهار کرد: امروز تعرفه‌های پزشکی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای قانونی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی افرادی تعرفه‌هایی را اعلام کرده بودند که وجاهت قانونی ندارد، افزود: ویزیت در بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه متفاوت است، اما در بخش خصوصی که مراجعه مردم بیشتر است تعرفه ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصص روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان و فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان اعلام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بخش خصوصی جز حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات ۱۰۱ هزار تومان و برای بخش دولتی نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام افزایش متوسط ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ اضافه کرد: مساعدت دولت برای این میزان رشد جای تشکر دارد، چرا که پیش از این و در گذشته افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها سابقه نداشته است.

کریمی گفت: این میزان رشد در تعرفه‌های پزشکی سال جاری به جهت حمایت از ماندگاری نخبگان انجام شد؛ هر چند که بحث تورم نیز مطرح است؛ اما نسبت به نرخ تورم، عقب‌ماندگی تاریخی در تعرفه‌های پزشکی داریم، به عنوان مثال در سال ۱۳۹۰ جز حرفه‌ای (دستمزد) در بخش خصوصی ۳۶ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۰ بعد از گذشت ۱۰ سال به ۵۲ هزار تومان رسید و به صورت ناچیز افزایش یافته بوده است، بر همین اساس در دولت سعی شده که طی دو تا سه سال گذشته این عقب‌ماندگی جبران شود و اکنون این جز حرفه‌ای به ۱۰۱ هزار تومان رسیده است، بنابراین تا جایی که به لحاظ تأمین منابع امکان داشته، به جهت حفظ پزشکان و جامعه نخبه کشور و پیشگیری از مهاجرت و مهاجرت‌های شغلی این اقدام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رقم K (جز حرفه‌ای) نیز که از ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان (در بخش دولتی) افزایش یافت، پایه تعرفه پرستاری نیز است؛ چرا که پرستاران زحمتکش دریافتی‌شان به نسبت هزینه‌های معیشتی‌شان کم بود و این مساعدتی که انجام شد به جهت آن بود که کارانه گروه پرستاری نیز تا حدودی ترمیم شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در زمینه ویزیت نیز باید گفت که به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ ویزیت پزشک عمومی ۴۴ هزار تومان بوده و اکنون به ۱۲۶ هزار تومان رسیده است و افزایش حدود سه برابری طی دو تا سه سال گذشته صورت گرفته است، هرچند عدد ۱۲۶ هزار تومان نیز به نسبت هزینه‌های فعلی عدد زیادی نیست، اما علت آن، عقب‌ماندگی ۱۰ ساله‌ای است که در تعرفه‌ها اتفاق افتاده است، در مجموع در بحث ویزیت و جز حرفه‌ای تلاش شده که افزایش دو سه برابری را طی دو تا سه سال گذشته داشته باشیم و این عقب‌ماندگی تاریخی ۱۰ تا ۱۵ ساله جبران شود تا جامعه پزشکی و پرستاری نیز راضی باشند.

وی تاکید کرد: این اعداد اعلامی، اعداد قانونی و مبنای کار است و جامعه پزشکی و کادر سلامت به آن پایبند خواهند بود و پرداختی مردم نیز از این به بعد بر همین اساس خواهد بود، بیمه‌ها نیز از این میزان رشد تعرفه‌ها حمایت کرده‌اند و این هزینه‌ها را از منابعی که دارند پوشش خواهند داد.

کد خبر 744867

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • آخرین جزییات تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جای گذاشت
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جا گذاشت