Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشته شدن یک نظامی صهیونیستی با گلوله تک‌تیراندازان مقاومت فلسطین در جمعه گذشته (29 تیرماه) نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد، به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی اذعان کرد این تیراندازی از فاصله دور صورت گرفته و گلوله با این حال، کارگر افتاده است.

ایران آنلاین /یک وبگاه عربی در گزارشی به معرفی بارزترین سلاح‌های تک‌تیراندازی که رزمندگان مقاومت فلسطین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی از آن استفاده می‌کند، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «عربی 21»، گروه‌های مقاومت فلسطینی و در رأس آن گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس به دلیل محاصره غزه و نبودِ امکان وارد کردن سلاح، به سمت ارتقای برخی سلاح‌ها پیش رفتند، مثلا در سال 2014 از ساخت سلاح تک‌تیراندازی به نام‌«الغول» خبر دادند که حاصل ایجاد تغییراتی در یک سلاح سنگین ضدهوایی با کالیبر 14.5 بود و بُرد آن به دو کیلومتر می‌رسید.

بنا به این گزارش، بارزترین سلاح‌های تک‌تیراندازی مقاومت فلسطین به شرح زیر است:

«اشتایر» که در غزه به «اتریشی» (النمساویه) معروف است

این سلاح با کالیبر 12.7 ساخت کشور اتریش است و از جمله سلاح‌های تک‌تیراندازی پر استفاده در جهان است زیرا در برابر عوامل محیطی جوی، مقاوم است و برد آن به حدود دو کیلومتر می‌رسد. مقاومت تا کنون چندین بار از این سلاح برای هدف قرار دادن اهداف اسرائیلی در نوار غزه استفاده کرده است.

از این سلاح برای هدف قرار گرفتن، افراد، رادارها، سامانه‌های نظارتی، بالگردها و خودروهای زرهی استفاده می‌شود.

 

«دراگانُف»

ساخت کشور روسیه با کالیبر 7.62 است و به دلیل وزن کم (حدود چهار کیلو و نیم) و آسانی جابه‌جایی، مقاومت در نوار غزه، از آن استفاده زیادی دارد.

برد این سلاح تک‌تیراندازی به 1.3 کیلومتر می‌رسد و مجهز به دوربینی برای نزدیک کردن هدف است. خشاب این سلاح 10 تیر می‌خورد و به «کلاشینکوف» بسیار شبیه است. روسیه از یک سال پیش عملیات ارتقای سلاح مذکور را آغاز کرد و اکنون دقت هدف‌گیری و برد آن را افزایش داده است.  

 

«رُماک 3»

دقیقا شبیه به تک‌تیرانداز دراگانف و ساخت رومانی است، این تک‌تیرانداز در کشورهای مختلف جهان مانند عراق‌، یوگسلاوی و ایران ساخته می‌شود.

 

«اف‌ان فال» (FN FAL)

ساخت بلژیک و از جمله مشهورترین سلاح‌های تک‌تیراندازی در جهان است. قابلیت تبدیل به اسلحه سبک، اسلحه تهاجمی و اسلحه تک تیراندازی را دارد. در دقت بالا متمایز و بدون شک از مشهورترین و قوی‌ترین سلاح‌های تک‌تیراندازی در جهان است.  

  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است

مقامات آمریکایی علناً نسبت به تلفات فزاینده غیرنظامیان در نوار غزه و سرنوشت فلسطین ابراز نگرانی کرده اند. در عین حال آمریکایی‌ها مانع از تصویب قطعنامه پذیرش فلسطین در سازمان ملل و هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی در این سازمان می‌شوند و همچنین اسلحه به اسرائیل می‌رسانند.

به نوشته العربیه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر وزرای خارجه کشور‌های گروه ۷ در ایتالیا از خطر آغاز عملیات نظامی در جنوب نوار غزه در شهر رفح توسط ارتش اسرائیل ابراز نگرانی کرد. به طور جداگانه، این سیاستمدار اشاره کرد که ظاهرا واشنگتن به دنبال تنش زدایی در خاورمیانه است.

این در حالی است که سیاست دوگانه واشنگتن نشان می‌دهد که ایالات متحده برای کمک به حل وضعیت اطراف نوار غزه اعتقاد ندارند.

العربیه خاطرنشان کرد که کاخ سفید در حال تکرار عملیات زمینی در رفح و تعهد خود به تثبیت زودهنگام وضعیت انسانی در غزه است. اما در عین حال، به گفته روزنامه نگاران عرب، در واقع "برای آوارگان در نوار غزه حتی مکانی برای برگشتن و زندگی فراهم نشده است. "

سیاست دوگانه آمریکا در قبال غزه و اسرائیل در وتوی اخیر این کشور در سازمان ملل نیز مشخص شد.

بلینکن در گفتگو با العربیه، در میان توضیحات آراسته سیاست واشنگتن، بهانه‌ای برای وتو و ممانعت هیئت آمریکایی از آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل یافت. وی اظهار داشت که این کار به منظور «آرامش اوضاع» انجام شده است!

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • شلیک داماد خشمگین به ۴ عضو خانواده همسرش
  • دستگیری عاملان تیراندازی با سلاح کلت کمری
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است