Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@11:05:09 GMT

گزارش مکتوب ... قلبها دفن می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۲۷۷۴

 

به گزار ش خبرگزاری صداوسیما مرکززنجان ؛ سالن کاملا سرد وبی روح است.

کسی اینجا قدم نمی گذارد اما نه برای آنها که عادت دارند.

هرروز حدود 13 شاید هم 20 نفر این دیوارها را لمس می کنند دیوارهایی که خبری از زندگی درآن نیست .

هولناک است قصد آمدن نداشتم فکر میکردم برای ملاقات  طبقه دوم می روم اما به اشتباه وارد فضای اینجا شدم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موجز می گویم من درسردخانه بیمارستان هستم

چیزی شبیه ترس و دلهره به جانم افتاده است ، بین رفتن ، ماندن  ، ماندن را ترجیع میدهم

بررفتارم مسلط شدم  انگار برای  یک آدم خبری زیاد هم بد نیست گاه و بی گاه وارد فضاهای اشتباهی شود .

خانمی دست درگریبان وبیحال ایستاده است حالش خوب نیست لحظاتی پیش عزیزش زندگی را ترک کرده است .

دلداریش میدهم می گوید منتظر اقوامش است تا بیایند وکارهای ترخیص وکفن ودفن را انجام دهند

ناباوارانه نگاهم می کند می گوید : باورم نمی شود همسرم 39 سال بیشتر ندارد با بهانه اینکه تشنه است آب خواست  ودیگر حرفی نزد .

بیمارستان رساندمش ، نمی دانم چه شد پزشکان می گویند تمام کرده است شما بگویید خانوم نمی توانم قبول کنم مرد زندگیم که دوساعت پیش سرسفره نهار بود چرا باید برود

من اما فقط بغض کرده ام موقعیت سختی است واقعا چرا ؟؟؟

خانوم جوان اشکهایش همچنان سرازیراست می گوید: دکتر ها به من گفتن ایست قلبی کرده است وتمام

مسئول بخش اجازه ورود به انتهای سالن را نمی دهد من مجبورم خارج شوم

10 دقیقه اشتباهی سردخانه را تجربه کردم .

حتی موقع خروج هم آمبولانسها بیمار اورژآنسی شان سکته قلبی است این را کمک پرستار بلند بلند تکرارمی کند .

با خود فکر میکنم اگر چند دقیقه دیگر دربیمارستان بمانم من هم حتما سکته خواهم کرد.

سوارتاکسی می شوم ، گوشی دردستم است یادم افتاد درگروه مجازی عضوهستم که پزشک قلب هم دارند .

مطالب را یکی یکی دانلود می کنم

آمارها نشان می دهد

"قلب ها دیگر نمی شکنند قلبها برای همیشه می ایستند ."

کمی مکث می کنم جدای ازاین آمارها ؛  حتی دراطراف خودمان هم بیمارقلبی کم نداریم ، همکاری که برای کاهش استرس شغلش را تغییر داد تا بیشتر ازاین به قلبش فشار وارد نشود ، همسایه مان که مجبور شده است ماه آینده عمل قلب بازانجام دهد وحتی پدرم که روزی 12 قرص قلب وفشارخون مصرف می کند تا قلبش همچنان بی دغدغه به تپش ادامه دهد.

با دکتر رحمانی ، مدیرگروه بیماریهای  غیرواگیر دانشگاه ه علوم پزشکی زنجان هم صحبت می شوم .

اومی گوید:  درسالهای اخیر هم دراستان زنجان و درکشورمان ، بیماریهای واگیر بسیار کاهش یافته ودرعوض بیماریهای غیرواگیر افزایش یافته است .

 اومی افزاید: بیماری قلبی وعروقی وسرطانها وحوادث جاده ای درراس بیماریهای غیرواگیی هستند که مرگ ومیر را رقم میزنند .

دکتر رحمانی می گوید : تغییرات زندگی وشیوه تغذیه ناسالم از علل اصلی این آمارهاست .

مدیرگروه بیماریهای  غیرواگیر دانشگاه ه علوم پزشکی زنجان می گوید: برنامه ای را مسئولان به صورت سند 10 ساله بیماریهای غیرواگیر مد نظر قرارداده اند تاباهمکاری همه ارگانها وسازمانهای حوزه سلامت دراین مدت تعیین شده  25 درصد از مرگ زودهنگام گروه هدف 30 تا 70 ساله کاهش یابد .

دکتر رحمانی می گوید : اهداف تا سال 1404 باید محقق شود واین عملی نمی شود مگر اطلاع رسانی بیشتر شود و مردم هم همراهی کنند .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر قیومی که  پزشک قلب وعروق  است ازافرادی است که کارتحقیقی درخصوص قلب انجام می دهد .

اومعتقد است افزایش فشار خون، استعمال سیگار، دیابت ، کلسترول بالا همه زمینه رابرای  نارساییهای قلب فراهم می کنند .

دکتر قیومی می گوید: هنوز برای شهروندان ملموس نشده است که قلب موتور محرکه است وبسیاری ازبیماران ترجیع می دهند به جای کنار گذاشتن عادات ورفتارهای روزانه به تعداد زیاد قرص مصرف کنند .

خانم ملاوردی هم متخصص قلب است اومی گوید: 30 دقیقه ورزش وپیاده روی به صورت روزانه می تواند تاثیر زیادی در هضم غذاها وکاهش وزش افراد داشته باشد وباهمین روش می توان تاحدودی بیماریهای قلبی را کاهش داد

 او می افزاید : درسالهای اخیر سن سکته های قلبی به  35 و40 رسیده است که دربیشتر مواقع  چاقی ورعایت نکردن موارد تغذیه ای علت این سکته ها تشخیص داده شده است .

خانوم ملاوردی درکنار این مباحث علمی می گوید: بیمارانی دارد که بیش از60 سال سن دارند اما با کاهش وزش متناسب وشرکت دربرنامه های پیاده روی توانسته اند  قلب را به زندگی سالم هدایت کنند

درگرماگرم این مصاحبه ها وگفتگوهای علمی خبری را هم ازرادیو شنیدم  مبنی براینکه دبیرعلمی بیستمین کنکره بین المللی تازه های قلب وعروق خبر داده ازهر 100 نفرایرانی 2 نفربه نارسایی  قلبی مبتلا هستند آمارهایی که مرگهای زودهنگام کاملا می تواند دلایل خوبی برای آنها باشند .

اگر زندگی وقلب را بر دایره آمارها بچرخانیم تکانه دهنده ترهم می شوند.

شفیعی ، مدیرکل ثبت احوال استان زنجان می گوید: بیماریهای قلبی وعروقی علت بیش از 44 درصد مرگ ومیرها دراستان زنجان است یعنی ازهر13 نفری که روزانه درزنجان فوت می کنند 6 نفر قلبشان ازکارافتاده است .

زنگ خطرها به گوش می رسند چیزی شیرین تر اززندگی نیست ، تنوززندگی را گرم کنید چرا که  سردخانه ها هرروز می توانند سرد شوند و  هرروز می توانند قلبها را بخشکانند .

یادمان باشد اگر  احساس تنگی نفس  کردیم ، از فعالیت روزانه خسته شدیم  یا درناحیه شکم ورمی احساس کردیم حتما به پزشک مراجعه کنیم اینها همه ازعلائم نارسایی قلبی است .

#حال برای قلبی که 100 هزار باردرروز می تپدنباید دفن شود #  باید زندگیهای شهریمان را کمی اصلاح کنیم.

*معصومه امینی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قلب میانگین مکث سردخانه قرص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید

افکار منفی باعث بروز مشکلات تیروئیدی، ضربان قلب سریع، مشکلات گوارشی، فشار خون بالا و درد پایین کمر می‌‎‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افکار منفی یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در بین بسیاری از افراد جامعه است که ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، استرس و عزت نفس پایین شود؛ در ادامه به بررسی مشکلات ناشی از افکار منفی می‌پردازیم:

مشکلات تیروئیدی

افکار منفی می‌تواند بر عمکلرد غده تیروئید که متابولیسم، سطح انرژی و خلق‌وخو را تنظیم می‌کند، تأثیر بگذارد؛ نتایج بررسی‌های منتشر شده نشان می‌دهد که استرس مزمن و احساسات منفی می‌تواند تعادل هورمون‌های تیروئید در بدن را مختل کند و منجر به ایجاد شرایطی مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید شود، این شرایط می‌تواند علائمی مانند خستگی، افزایش یا کاهش وزن و نوسانات خلقی را به همراه داشته باشد.

ضربان قلب سریع

افکار منفی مزمن می‌تواند پاسخ استرس بدن را تحریک کند و منجر به افزایش ضربان قلب شود، نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که استرس مزمن و احساسات منفی می‌تواند در ایجاد مشکلات قلبی عروقی از جمله ضربان قلب سریع نقش مهمی داشته باشد، این خطر با گذشت زمان می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی جدی‌تر مانند حملات قلبی را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی

سلامت روده ارتباط مستقیمی با سلامت روان افراد دارد و افکار منفی می‌تواند برای سیستم گوارش خطرناک باشد، استرس و احساسات منفی می‌تواند تعادل باکتری‌های روده را مختل کند و باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر، رفلاکس اسید معده و زخم معده شود.

فشار خون بالا

تفکر منفی مزمن می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد و باعث بروز دیگر مشکلات قلبی عروقی شود، افرادی که به صورت مداوم احساسات منفی را تجربه می‌کنند، به مرور زمان بیشتر در معرض فشار خون بالا قرار می‌گیرند.

درد پایین کمر

احساسات منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی می‌تواند کمردرد را تشدید کند؛ نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دارای احساسات منفی مزمن هستند، بیشتر از دیگران در معرض کمردرد قرار دارند، متخصصان معتقدند که ارتباط بین احساسات منفی و کمردرد با افزایش تنش عضلانی و التهاب ناشی از استرس مرتبط است.

کد خبر 751309

دیگر خبرها

  • پانزده سازمان دولتی پیشگام حفظ میراث مکتوب
  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش