Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@11:54:15 GMT

۴ پیشنهاد وزیر برای حمایت از مستاجران

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۲۸۲۶

وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور چهار پیشنهاد برای حمایت از مستاجران ارایه کرد؛ یکی از راهکارها این است که اجاره بها در زمان تمدید قرارداد حداکثر ۱۰ درصد افزایش یابد. آفتاب‌‌نیوز : عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور چهار پیشنهاد را در قالب افزودن لایحه ای جدید به قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶ ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ متن کامل این نامه بدین شرح است:
"جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رییس جمهور
با سلام و احترام
با عنایت به تحولات اخیر در بازار اجاره و نیاز به مداخله دولت برای حمایت از مستاجرین و حسب تجارب جهانی در شرایطی که این بازار با نوسانات شدید مواجه می گردد، به پیوست متن پیش نویس لایحه "الحاق یک ماده و چند تبصره به قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶" برای بررسی و تصویب فوری در هیات محترم وزیران و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه دو فوریتی، تقدیم می گردد.
لایحه "الحاق یک ماده و چند تبصره به قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶"
ماده واحده - مستاجران کلیه قراردادهای رسمی و یا عادی اجاره واحدهای مسکونی از زمان تصویب این قانون می توانند تا یک سال پس از انقضای زمان قرارداد با رعایت شرایط ذیل قرارداد اجاره تمدید نمایند:
تبصره ۱: قیمت اجاره بها حداکثر تا ۱۰ درصد نسبت به اجاره بهای قبلی از طرف موجر در زمان تمدید قرارداد قابل افزایش است. چنانچه با تقاضای افزایش ده درصدی مبلغ اجاره، مستاجر موافقت ننماید واحد قابل تخلیه است رسیدگی به این موضوع در صلاحیت شورای حل اختلاف می باشد.
تبصره ۲: چنانچه در قرارداد اجاره مدت زمان بیشتری نسبت به این قانون برای زمان انقضای قرارداد در نظر گرفته شود مدت زمان قراردادی معتبر است.
تبصره ۳: ملاک مسکونی بودن واحده کاربری آن می باشد.
تبصره ۴: هرگونه توافق برخلاف مفاد این قانون در مدت زمان اجرای آن باطل و بلااثر است. "
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۳۵۶۲۸ تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آخوندی وزیر راه مستاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلفونسو دیویس نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به رئال مادرید

رئال مادرید خواهان جذب آلفونسو دیویس است و منتظر چراغ سبز بایرن مونیخ برای آغاز مذاکرات است.

طرفداری | منابع معتبر نقل و انتقالات در فوتبال اروپا همگی صحبت از پیوستن آلفونسو دیویس به رئال مادرید می‌دهند.

آلفونسو دیویس، مدافع چپ جوان و با استعداد بایرن مونیخ، به احتمال زیاد در تابستان پیش‌رو از این تیم جدا و به رئال مادرید می‌پیوندد. خبرنگاران سرشناس حوزه نقل و انتقالات از جمله فابریتزیو رومانو، فلوریان پلتنبرگ از اسکای، کریستین فالک از بیلد و ماریو کورتانگا از اتلتیک همگی از جدایی آلفونسو دیویس از بایرن مونیخ و پیوستن این مدافع چپ کانادایی به رئال مادرید خبر می‌دهند.

فابریتزیو رومانو در گزارشی پس از صحبت‌های ایجنت دیویس در مورد مدافع چپ بایرن مونیخ می‌گوید که آلفونسو دیویس در حال حاضر قرارداد جدیدی با بایرن مونیخ امضا نمی‌کند و رئال مادرید هم کاملا وضعیت او را زیر نظر گرفته است. در هفته‌های آتی بار دیگر مدیران بایرن مونیخ برای راضی کردن او اقدام خواهند کرد اما شرایط متشنجی حکفرماست. اگر به هر شکلی دیویس با تمدید قراردادش موافقت نکند، او در پایان فصل بایرن مونیخ را ترک خواهد گفت. رئال آماده است تا مذاکرات با بایرن را با پیشنهاد اولیه خود آغاز کند.

بیشتر بخوانید: ایجنت آلفونسو دیویس: بایرن مونیخ در حق ما بی‌انصافی کرد

کریستین فالک از بیلد هم گزارش می‌دهد که آلفونسو دیویس نمی‌خواهد پیشنهاد بایرن برای یک قرارداد جدید را در اولتیماتوم بپذیرد. احتمال انتقال به رئال مادرید بیشتر و بیشتر می‌شود. فلوریان پلتنبرگ از اسکای آلمان نیز در مورد وضعیت این مدافع می‌گوید که توافق بین بایرن مونیخ و آلفونسو دیویس دور از دسترس و در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد. درنهایت ماریو کورتانگا از اتلتیک هم در جدیدترین به‌روزرسانی خود در خصوص دیویس می‌نویسد که رئال مادرید در حال حاضر منتظر است و بیشتر کار برای امضای قرارداد با مدافع چپ بایرن مونیخ انجام شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • انتقاد تند امام جمعه اهل سنت از رهن میلیاردی و هزینه سرسام آور اجاره خانه / امام جمعه گرگان: اگر حمایت های آمریکا نباشد، اسرائیل چیزی نیست
  • آلفونسو دیویس نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به رئال مادرید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟