Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوال حسینعلی حاجی دلیگانی: اگر کسی در نماز جمعه و... «شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دهد، متخلف محسوب می‌شود/ پاسخ لاریجانی: این ماده شامل «شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل» نمی‌شود، کاری به اینکه مخالف این ماده هستید ندارم اما می‌خواهم بگویم ایراد قانون اساسی به آن وارد نیست

ایران آنلاین /  ▫️نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده (۱) لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، خشونتی که بیش از یک سوم دیه کامل به آن تعلق بگیرد را جزو اقدامات تروریستی محسوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) با تصویب ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب کردند که ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هرگونه اقدام خشونت‌آمیز از قبیل قتل، سوء قصد، اقدام خشونت‌آمیز منجر به آسیب جسمانی شدید که دیه آن بیش از یک سوم دیه کامل باشد، توقیف غیرقانونی و گروگان‌گیری اشخاص و یا اقدام خشونت‌آمیز آگاهانه علیه عموم مردم و شهروندان یا به مخاطره انداختن جان یا آزادی آنها به قصد تاثیرگذاری بر خط مشی تصمیمات و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران، سایر کشورها و یا سازمان‌های بین‌المللی اقدام تروریستی محسوب می‌شود.

این ماده با ۱۲۹ نماینده رای موافق، ۵۷ رای مخالف و شش رای ممتنع  از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید/ 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در جریان این بررسی در اخطاری مستند به بند 6 اصل دوم و بند 1 اصل سوم و چهارم قانون اساسی، گفت:


▫️در این لایحه مصادیق به صورت تمثیلی آمده است چراکه گفته است؛ «ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هرگونه اقدام خشونت‌آمیز» درواقع براساس آن «شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» نیز در بر می‌گیرد و اگر کسی در نماز جمعه یا هر تجمع دیگری این شعار را سر دهد متخلف محسوب خواهد شد.

▫️برای عکس این مسئله قانون و تبصره ای وجود ندارد به عنوان مثال اکنون که مرزبانان ما را شهید کرده اند  کسی نتوانست چیزی بگوید.

علی لاریجانی رئیس مجلس با رد اخطار این نماینده، گفت:


▫️این ماده شامل «شعار مرگ بر آمریکا» نمی‌شود چرا که گفته است؛ ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هر گونه اقدام خشونت‌آمیز از قبیل قتل، سوء قصد و... که منجر به آسیب جسمانی شدید و... شود.

▫️کاری به اینکه مخالف این ماده هستید ندارم اما می‌خواهم بگویم ایراد قانون اساسی به آن وارد نیست./

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به اقدام تروریستی اسراییل حق مشروع جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله دری نجف آبادی با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تقدیر کرد و پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی اسرائیل غاصب را حق مسلم و مشروع امت اسلام و آزادگان جهان عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است:

در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رسانیدن سردار زاهدی و جمعی از همرزمانش موجی از خشم و نفرت از رژیم کودک کش اسرائیل به راه افتاد و همه کشور در اوج وحدت و انسجام خواستار گرفتن انتقام سخت از این جنایت شدند.

پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه اسرائیل غاصب حق مسلم و انتظار مشروع امت اسلام و آزادگان جهان و تحقق وعده نظام اسلامی بود که گوشه‌ای از آلام مردم مسلمان و آزاده منطقه را التیام بخشید و متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام اسلامی و ملت غیور ایران، خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت، با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه‌ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم مظلوم غزه حدود هفت ماه گذشته توسط اسرائیل جنایتکار به شهادت رسیدند و جبهه مقاومت امروز با قدرت‌تر از گذشته در مسیر اهداف والای خود که آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیزم است تلاش می‌کند و فرماندهان این جبهه با عظمت دوشادوش مردم جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای تحقق آرمان‌های خود تلاش می‌کنند و نمونه بارز این مهم هم شهادت سه فرزند و سه نوه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است که در روزهای گذشته توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

مقاومت و ایستادگی قابل تقدیر رزمندگان و مجاهدان فلسطینی، نوید فردایی روشن و پیروزی حتمی و قریب الوقوع را می‌دهد. آری به فرموده امام حی و حاضر محور مقاومت اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله، رژیم غاصب رفتنی است و امروز نهضت فلسطین از همیشه پرقدرت‌تر و بانشاط‌تر از گذشته است و این سرطان به فضل الهی به دست مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه کن خواهد شد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب اسلامی بویژه روح جاودانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که جایش در میان ملت ما و منطقه خالی است و سردار شهید زاهدی و همرزمانش، از برادران جان‌برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به علت موشک‌باران معنی‌دار پایگاه‌های نظامی اسرائیل غاصب و برآورده کردن خواسته عموم مردم عزیز کشورمان مبنی بر گرفتن انتقام سخت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی تقدیر و تشکر نموده و پیروزی قطعی جبهه مقاومت و نابودی کامل اسرائیل جنایت‌کار را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 6077840

دیگر خبرها

  • اسرائیل به سرزمین سوخته بدل می‌شود؟
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • دفاعیه رونالدو از کُتک کاری در عربستان روی میز دادگاه
  • اقدام ایران با هدف بازدارندگی بوده است
  • توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است
  • پاسخ به اقدام تروریستی اسراییل حق مشروع جمهوری اسلامی ایران
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)