Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:17:00 GMT

کشاورزان باید کنتور هوشمند در چاه های خود نصب کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۲۹۶۲

کشاورزان باید کنتور هوشمند در چاه های خود نصب کنند

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب هشترود گفت: کشاورزان باید مصرف آب را رعایت و نسبت به نصب کنتورهای هوشمند در چاه های خود اقدام کنند.

وی نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی را یکی از راه‌های مفید برای مدیریت مصرف آب در سطح شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ادارات نباید برای ساخت و ساز ها برق، آب و خدمات موقت بدهند زیرا این کار باعث ساخت و سازخلاف و غیر قانونی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان بر الزام کنتور هجمی در روستاها تاکید و بیان کرد: اگر مصرف اضافی صورت گیرد آب آنها قطع خواهد شد.

فرماندار هشترود بر لزوم توجه ویژه به مصرف آب و اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود :آبیاری سنتی در بخش کشاورزی باعث هدر رفت آب می‌شود.

وی گفت: قیمت یک لیتر آب از قیمت یک لیتر بنزین گرانتر است و باید مصرف آب کنترل و درست مصرف شود.

امینیان همچنین به وضعیت الگوی کشت خصوصاً هندوانه در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود:  مصرف بالای آب در این محصول و برنامه ریزی جهت جایگزینی محصولات با نیاز آبی کمتر در سطح اراضی شهرستان لازم است.

کد خبر 4353782

منبع: مهر

کلیدواژه: بحران آب هشترود کشاورزی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز یاسوج خرم آباد مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقررات زیست محیطی راهکار اتحادیه اروپا برای خاموش کردن شعله‌های خشم کشاورزان

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده که برای متوقف کردن اعتراضات گسترده کشاورزان معترض اروپایی آماده است مقررات زیست محیطی مد نظر خود را به نفع این قشر کاهش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، کشاورزان هفته هاست که در کشورهای مختلف اروپایی علیه مقررات زیست محیطی اتحادیه اروپا تظاهرات می کنند.

حالا پس از گذشته هفته ها همراه با اعتراضات کشاورزان، کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد مقررات زیست محیطی را برای این قشرتضعیف کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که این موضوع، از جمله باید به قوانین مربوط به سایت‌های برون‌فیلد مربوط شود. این به عنوان مثال به استانداردهایی اشاره دارد که برای تضمین وضعیت خوب کشاورزی و اکولوژیکی مناطق در نظر گرفته شده است. در اصل، کشاورزان باید به این موارد پایبند باشند تا از یارانه های کشاورزی اتحادیه اروپا به ارزش میلیاردها بهره ببرند.

کشاورزان تا کنون موظف بوده‌اند بخشی از زمین های زراعی خود را به صورت آیش رها کنند یا از آن استفاده غیرمولد کنند. این الزام برای حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شده است.

کمیسیون اروپایی حالا پیشنهاد می کند که در این تعهد انعطاف پذیری بیشتری وجود داشته باشد. به این ترتیب در آینده، کشاورزان باید خودشان تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به استفاده غیرمولد از بخشی از زمین‌های زراعی خود ادامه دهند یا خیر. کمیسیون اروپایی همچنین اعلام کرد که کشورهای عضو باید به نوبه خود به کشاورزانی که با وجود تسهیل مقررات، زمین را به صورت آیش رها می کنند، پاداش دهند. در عوض، آنها از طریق یک برنامه زیست محیطی که همه کشورهای عضو باید ارائه کنند، حمایت مالی بیشتری دریافت خواهند کرد.

سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا (CAP) در حال حاضر کشاورزان را ملزم می کند که چهار درصد از زمین های کشاورزی خود را به صورت آیش رها کنند. این به منظور ایجاد مناطقی برای حفاظت از گونه ها در نظر گرفته شده است. کمیسیون این مقررات را در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین به حالت تعلیق درآورده بود که در اصل برای تامین مواد غذایی در نظرگرفته شده بود. این رویکرد اکنون تا حد زیادی از سال 2024 به یک "سیستم تشویقی" تبدیل خواهد شد. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد: "به این ترتیب کشاورزان تشویق می شوند تا زمین را کنار بگذارند، اما بدون از دست دادن درآمد."

بر این اساس مزارع کوچک زیر ده هکتار نه تنها باید از کنترل بلکه از مجازات نیز معاف شوند. مزارع کوچک، حدود 65 درصد از دریافت کنندگان یارانه کشاورزی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند، اما تنها 9.6 درصد از منطقه را مدیریت می کنند.

با این همه سم اوزدمیر، وزیر کشاورزی فدرال آلمان، از قوانین تسهیل شده پیشنهادی کمیسیون انتقاد کرده و گفت: این تغییرات مقررات برای کشاورزان را کاهش می دهد و در نتیجه باری را از دوش آنها کم می کند، اما وی این مقررات را به نفع اهداف جاه طلبانه زیست محیطی ندانست. اوزدمیر خواستار تعدیل پیشنهادات کمیسیون شد.

فعالان محیط زیست هم از این طرح ها انتقاد کردند. "ساشا مولر کرانر" از یک سازمان کمک های زیست محیطی آلمان می گوید: کمیسیون اتحادیه اروپا به جای حمایت از یک انتقال زیست محیطی و اجتماعی کشاورزی، به صنعت کشاورزی تعظیم می کند.

رناته کوناست، سخنگوی سیاست کشاورزی فراکسیون حزب سبز پارلمان آلمان نیز انتقاداتی را ابراز کرده و گفت: مسیری که کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد طی کند، منجر به عبور از هدف می‌شود. به گفته وی پیشنهادها "کاملاً متناقض" هستند و کاهش استانداردهای زیست محیطی غیرقابل قبول است.

ماه‌هاست که تظاهرات منظمی توسط کشاورزان در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، آلمان و مجارستان برگزار می‌شود که، از جمله، علیه بسیاری از مقررات اتحادیه اروپا برای کشاورزی است.

کشاورزان در بسیاری کشورها از جمله لهستان در اعتراض به توافق سبز اتحادیه اروپا و واردات غلات و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین تظاهرات می کنند. آنها از جمله می خواهند از رسیدن غلات ارزان تر اوکراین به بازار داخلی خود جلوگیری کنند.

تصویب قانون جدید برای کنترل هوش مصنوعی توسط اتحادیه اروپامخالفت اعضای اتحادیه اروپا با طرح تسلیح اوکراین با پول روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۶ درصدی مصرف آب با اجرای طرح مدیریت پایدارآب در حوضه دریاچه ارومیه
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند
  • از لایه روبی و ترمیم کانال ها توسط بسیجیان تا بازگشایی جاده ها
  • پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • اجرای همزمان ۵ پروژه برای تأمین آب کشاورزی در شفت
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم
  • افزایش ۴۱ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در کوهبنان
  • کاهش مقررات زیست محیطی راهکار اتحادیه اروپا برای خاموش کردن شعله‌های خشم کشاورزان