Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی گفت: بنابر دغدغه اعضای گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی، خط‌مشی این گروه اشتغال زنان و مردان در مناطق محروم تعیین شده است. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ استانها کرمانشاه نظرات

آرش درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه اعضای گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی از دانشجویان دانشگاه پیام نور پاوه هستند، اظهار داشت: در چند سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان این گروه جهادی و اداره فنی و حرفه‌ای پاوه منعقد شده که براساس آن آموزش رایگان مهارت‌آموزی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش‌هایی همچون فنس‌کشی ساختمان، بنایی، جوش‌کاری و کار با برق جهت ورود به بازار کار به آقایان ارائه می‌شود، عنوان کرد: به بانوان نیز در پنج رشته از جمله خیاطی همچون دوخت لباس محلی، گیوه‌بافی، چرم‌دوزی، فرشینه‌بافی و بافتنی آموزش داده می‌شود و در تمام زمینه‌ها تولیداتی وجود داشته است.

درخشان با اشاره به اینکه در زمینه دامپزشکی و دامپزشکی نیز خدماتی به روستاهای محروم و عشایرنشین در پاوه و ثلاث‌باباجانی ارائه شده است، گفت: به چهار روستای عشایرنشین خدمات پزشکی از جمله ویزیت رایگان و تست رایگان قند ارائه شده است که در این راستا 85 نفر تست رایگان و 150 نفر نیز ویزیت رایگان شدند.

وی با بیان اینکه این گروه فعالیت خود را از سال 92 آغاز کرده است، افزود: این گروه در اوایل در تمامی زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و بیشتر عمرانی فعالیت داشت اما با گذشت زمان و با تجربه‌تر شدن اعضا و شناخت کامل نسبت به مناطق هدف با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط تیم شناسایی گروه خط مشی گروه تغییر پیدا کرد و برنامه‌ها روی فعالیت‌های اشتغالزایی و مهارتی برای زنان و مردان روستایی در زمینه‌های مورد نیاز و همخوان با فرهنگ و طبیعت منطقه متمرکز شد.

درخشان با اشاره به اینکه در پنج سال فعالیت به بیش از 300 نفر افراد ماهر در زمینه‌های صنایع‌دستی آموزش ارائه شده است، گفت: اکنون بخشی از آنان مشغول به کار و بخشی نیز همچون دوران قبل از مهارت‌آموزی همچنان بیکار هستند.

مسئول گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی در کرمانشاه بیان کرد: امسال با توجه به مشکلات موجود در مناطق زلزله‌زده ثلاث‌باباجانی و نزیکتر بودن آن به شهرستان پاوه تصمیم گرفته شد که کلاسهای مهارتی در آن شهرستان نیز اجرا شود.

وی افزود: برای شروع دوره‌هایی در خود شهرستان ثلاث‌باباجانی و روستای میرآباد از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی و شهر بانه‌وره از توابع شهرستان پاوه در رشته‌های خیاطی، گیوه‌بافی، بافتنی، فرشینه و چرم‌دوزی برگزار شد که همچون دوره‌های گذشته با استقبال پرشور مردم روبه‌رو شد.

درخشان گفت: ویزیت و داروی رایگان مردم در مناطق عشایرنشین گرده، سردانی، ویراش و وزه پوچ از توابع بخش باینگان شهرستان پاوه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است و شروع برنامه‌های امسال از دهم تا 19 تیرماه 97 بود.

انتهای پیام /

R41380/P1494/S6,68/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار زاده‌کمند در گفت‎گویی اظهار داشت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده‌کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آنها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم