Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز ارباب‌شیرانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم این سازمان تأمین و نگهداری تجهیزات سخت افزاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بالاترین استاندارد و کیفیت است که سازمان فاوا به طور مستمر و بی وقفه نسبت به این امر همت می‌گمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقلام مختلف این تجهیزات در شهرداری گفت: مهمترین این تجهیزات شامل دستگاه های رایانه، تجهیزات مدیریت ناوبری(AVL)، دوربین‌های نظارت تصویری، چاپگرها و اسکنرهای حرفه ای، دستگاه‌های حضور و غیاب و... است.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به تجهیزات تحت پوشش مرکز داده شهرداری اضافه کرد: از دیگر تجهیزات دارای اهمیت شهرداری اصفهان در حوزه ICT می توان به سِرور، سوئیچ ، روتِر و یو.پی. اس‌ها و سامانه‌های برق اضطراری مجموعه شهرداری و تأسیسات مرکز داده اشاره کرد که کوچکترین وقفه در خدمات رسانی آن، کل فعالیت‌های حوزه فناوری شهرداری اصفهان را مختل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فاوا در این حوزه ضمن نظارت بر عملکرد سامانه‌های سخت افزاری مورد استفاده در مناطق، سازمان‌ها و معاونت ها، نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز بخش‌های مختلف شهرداری به صورت بهینه، بر اساس مطالعات انجام شده و آخرین فناوری و استانداردهای روز اقدام کرده و در عین حال جهت توانمندسازی کاربران در استفاده بهینه از این سامانه‌ها آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند.

ارباب شیرانی ادامه داد: مدیریت سامانه‌های سخت افزاری و رفع عیب رایانه‌ها و تجهیزات جانبی، بررسی وضعیت موجود و نیازهای آتی تجهیزات فناوری اطلاعات شهرداری، ارائه مشاوره های تخصصی، ارزیابی فنی و شناسایی شرکت های توانمند ارائه دهنده خدمات و... در کمترین زمان از دیگر فعالیت‌های سازمان فاوا در این حوزه است.

وی اضافه‌کرد: در این راستا بیش از ۹ هزار دستگاه تجهیزات مختلف شامل ۳۳۰۰ رایانه، ۱۵۰۰ دستگاه AVL، ۱۶۵۰ دوربین، ۱۴۰۰ چاپگر و اسکنر و هزار دستگاه انواع تجهیزات فعال در مرکز داده توسط کارشناسان و شرکت‌های پیمانکار سازمان فاوا به صورت مستمر پشتیبانی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به شرایط ویژه اصفهان و کشور در ایام تابستان و قطع برق در ساعات مختلف (بر اساس جدول زمانبندی)،  بر اهمیت بیش از پیش حوزه پشتیبانی فناوری اطلاعات شهرداری در این شرایط تأکید و خاطرنشان کرد: این سازمان به صورت بی وقفه در تلاش است تا خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان با مشکل و اخلال مواجه نشود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه اصپاک بالغ‌بر ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که این تعداد روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی از طریق اصپاک بیمه آتش‌سوزی شده‌ است و به‌طور میانگین روزانه یک تن پسماند توسط عوامل این سامانه جمع‌آوری می‌شود.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقبال مردم از سامانه اصپاک اظهار کرد: شهروندان اصفهانی از اپلیکیشن اصپاک یا سامانه جمع‌آوری پسماند خشک که از سال گذشته راه‌اندازی شد، استقبال خوبی کردند.

وی افزود: موارد تشویقی یا موضوعاتی که مردم را به جمع‌آوری پسماند خشک تشویق می‌کند، در سامانه اصپاک قرار داده‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم شهروندان به جنبه زیست‌محیطی در سامانه اصپاک توجه بیشتری داشته باشند، زیرا آن‌ها وظیفه دارند به حفظ محیط زیست و کره زمین بپردازند.

ساکتی با بیان اینکه سامانه اصپاک بالغ‌بر ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که این تعداد روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی از طریق اصپاک بیمه آتش‌سوزی شده است و به‌طور میانگین روزانه بین ۵۰۰ تا یک تن پسماند توسط سامانه اصپاک جمع‌آوری می‌شود که امیدواریم با توسعه این فرهنگ، سیستم‌های قدیمی جمع‌آوری شود.

وی گفت: امیدواریم با افزایش ظرفیت سامانه هوشمند اصپاک، تمام پسماند خشک در حوزه‌های مختلف همچون منازل و محیط‌های تجاری از مبدا تفکیک شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: از شهروندان انتظار داریم با نگاه زیست‌محیطی به تفکیک از مبدا پسماندها بپردازند تا شهرداری با کمک شهروندان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مسیر جمع‌آوری هوشمند زباله گام بردارد.

ساکتی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند به‌زودی کلنگ‌زنی پروژه نخاله‌های ساختمانی را آغاز خواهد کرد و بر این اساس روزانه ۱۸۰۰ تن نخاله ساختمانی بازیافت خواهد شد.

وی گفت: در حوزه پسماند خشک، کلنگ‌زنی شهرک بازیافت، مدیریت زنجیره پسماند به‌ویژه در حوزه تفکیک از مبدا، ساماندهی انبارهای غیرمجاز و محل‌های غیررسمی تأثیرات خوبی به‌دنبال دارد که امیدواریم با آغاز این دو پروژه بتوانیم خدمت خوبی به محیط زیست داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به تصفیه شیرابه گفت: تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۰ متر مکعب در روز نیز راه‌اندازی شده‌است و امیدواریم شاهد افتتاح رسمی آن از هفته آینده باشیم.

کد خبر 750820

دیگر خبرها

  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه