Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «سعید اسلامی بیدگلی» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند «کیلید» نخستین پورتال هوشمند ملی حوزه املاک افزود: طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ششم بهمن ماه سال 1387، دولت موظف به ایجاد شرایط حق دسترسی شهروندان به اطلاعات است، زیرا نگه داشتن اطلاعات زمینه رانت خواری را در بخش های مختلف اقتصادی بویژه در بخش مسکن به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری 9 راهکار وزارت راه وشهرسازی برای تعادل بخشی به بازار مسکن گفت: با اجرایی شدن این 9 راهکار، حباب قیمت های کاذب که در ماه های اخیر در بازار مسکن به وجود آمده از بین می رود و مردم بهتر می توانند در خصوص خرید مسکن مورد نیاز خود تصمیم بگیرند.
دبیر‌ کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به متداول شدن استفاده از هوش مصنوعی با استفاده از فناوری های جدید در دنیا اشاره و تاکید کرد: این مساله در تصمیم گیری خریداران بدون احساسات کاذب و ایجاد تعادل در بازار مسکن بسیار موثر است.
«علیرضا ذوالفقاری» مدیرعامل سامانه «کیلید» نیز در این مراسم به ظرفیت های این سامانه در ارزیابی هوشمند قیمت املاک اشاره کرد و گفت: «کیلید» به کاربران کمک می کند با وارد کردن کد پستی 10 رقمی، قیمت هر ملک در مناطق 22 گانه تهران را براساس مساحت، موقعیت، سن و مقایسه قیمت آن با املاک مشابه به صورت آنلاین (برخط) ارائه می دهد.
وی ادامه داد: هدف ما از ارائه این سامانه هوشمند، کم هزینه شدن تلاش برای انتخاب مسکن و ملک در کشور است تا متقاضیان با درک درستی از قیمت ها بتوانند تصمیم مطمئنی را برای خرید مسکن اتخاذ کنند.
ذوالفقاری افزود: نداشتن اطلاعات دقیق و شفاف در بسیاری از موارد منجر به متضرر شدن طرفین معامله می‌شود؛ این سامانه با دسترسی به پایگاه‌های اطلاعات املاک و با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های جمع آوری داده‌های مستند، شرایطی را فراهم کرده تا اطلاعات بازار مسکن به سهولت و بدون دخالت سلیقه شخصی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این سامانه در شبکه اینترنتی اطلاعات مناسبی را برای خریداران و سرمایه گذاران با تحلیل گذشته بازار و رصد کردن آن ارائه می دهد، گفت: این سامانه می تواند هر سه ماه یکبار قیمت های همه معاملات مسکن را در تهران تجزیه و تحلیل و آن را در اختیار خریداران قرار دهد.
به گفته وی، حدود سه میلیون ملک در تهران وجود دارد.
 با توجه به افزایش قیمت های مسکن و املاک، وزارت راه وشهرسازی 10 روز پیش راهکارهای 9 گانه برای تعادل بخشی در بازار مسکن را ارائه کرد.
در همین رابطه وزیر راه و شهرسازی بتازگی اعلام کرد قصد داریم بر این راهکارها اعمال نظر کرده تا نتایج مطلوبی را به دست آوریم.
«عرضه بسته تشویقی مالیاتی برای افزایش تولید وعرضه مسکن مطابق الگوی مصرف در قالب استیجاری یا ملکی، راه‌اندازی بازارگاه الکترونیکی برای ایجاد ارتباط مستقیم بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، کنترل سوداگری در بخش زمین و تسریع در تصویب لایحه قانونی پیش‌فروش ساختمان» از جمله این راهکارهاست.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار مسکن ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد

همایون علی‌اکبری کارشناس اقتصادی در رابطه با سامانه خودنویس و حل معضل بازار اجاره بها در هنگام عقد قرارداد اجاره گفت: معرفی سیستم امضای قراردادهای هوشمند در بازار اجاره مسکن در ایران با رونمایی از سامانه آنلاین و 24 ساعته خودنویس، تحولی در نحوه عقد قراردادهای اجاره ایجاد کرده است که به نفع مستاجران و مالکان نیز است. با بی نیازی از مراجعه به مشاوران املاک، هزینه عقد قراردادها به صفر می رسد و در دسترس همه طرفین قرار می گیرد. علاوه بر این، نظارت دولت بر معاملات مسکن باعث شفافیت و پاسخگویی به این روند خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مزایای کلیدی این سیستم، انحصار زدایی از بازار اجاره مسکن است. با دادن حق انتخاب بین استفاده از سامانه خودنویس یا اتکا به مشاوران املاک، رقابت افزایش می‌یابد و قیمت‌ها ممکن است رقابتی‌تر شوند. این رویکرد در نهایت به مستاجرین کنترل و گزینه‌های بیشتری را برای یافتن مکانی برای زندگی می‌دهد. علاوه بر این، سامانه خودنویس احتمال سوء استفاده کارگزاران از مستاجران یا صاحبخانه ها را کاهش می دهد. با وجود یک سیستم شفاف و کارآمد، ممکن است مذاکرات و چانه زنی به حداقل برسد و فرآیند اجاره عادلانه تر و ساده تر ایجاد شود. این امر به ویژه با توجه به اینکه مسکن یک نیاز اساسی برای خانواده ها است، اهمیت دارد و وجود یک سیستم قابل اعتماد و قابل اعتماد می تواند به نفع همه طرف های درگیر باشد.

علی‌اکبری کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت تسهیل فرآیند عقد قرارداد اجاره با سامانه خودنویس گفت: اجرای سامانه خودنویس نه تنها فرآیند اجاره را ساده می کند، بلکه حجم معاملات اجاره مسکن را نیز افزایش می دهد. با موانع کمتری برای امضای قرارداد، افراد بیشتری ممکن است تمایل داشته باشند املاک خود را اجاره دهند یا مکانی برای زندگی پیدا کنند. این به طور بالقوه می تواند به بازار مسکن پر جنب و جوش تر و پویاتر منجر شود که هم به نفع مالکان و هم مستاجران است.

وی  گفت: معرفی سیستم عقد قرارداد هوشمند در بازار اجاره مسکن در ایران، پتانسیل ایجاد تغییرات و بهبودهای قابل توجهی را دارد. این سیستم با کاهش هزینه ها، افزایش شفافیت و توانمندسازی افراد برای تصمیم گیری آگاهانه، پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه عقد قراردادهای اجاره را دارد. این گامی به سوی بازار مسکن کارآمدتر، عادلانه تر و قابل دسترس برای همه درگیر است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی