Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@16:47:32 GMT

هشدار فرانسه و آلمان به ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۳۸۳۵

هشدار فرانسه و آلمان به ترامپ

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز یکشنبه، پیش از آغاز اجلاس رییس کمیسیون اروپا (جان‌کلود جانکر) با رییس‌جمهور آمریکا،  وزیر مالی فرانسه و گروه‌های صنعتی آلمان در مورد تعرفه‌های آمریکا به این کشور هشدار دادند.

گروه‌های صنعتی آلمان هشدار دادند که تعرفه‌هایی که آمریکا اخیرا وضع یا اعمال کرده است، احتمال دارد به خود آمریکا لطمه بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در اول ماه ژوئن ، تعرفه‌هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا وضع کرد و ترامپ تهدید کرد که تعرفه‌هایی هم بر واردات خودرو و قطعات خودرو از اروپا وضع می‌کند.

جانکر در دیدار روز چهارشنبه خود با ترامپ، در مورد تجارت مذاکره خواهد کرد.

اما وزیر مالی فرانسه، برونو لو ماریه، که در اجلاس وزیران مالی جی‌۲۰ که از دیروز در بونوس‌آیرس در جریان است، با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت اتحادیه اروپا نمی‌تواند بدون این‌که ابتدا ایالات‌متحده تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم خود را لغو کند، با این کشور در مورد قرارداد تجارت آزاد مذاکره کند.

لو ماریه گفت: هیچ اختلاف نظری بین فرانسه و آلمان در مورد زمان و چگونگی آغاز مذاکرات تجاری با ایالات‌متحده وجود ندارد. هر دو توافق کردیم که واشنگتن باید گام اول را بردارد و تعرفه‌ها را لغو کند.

دیتر کمپف، رییس اتحادیه صنعت آلمان (بی‌دی‌آی) هم  در مصاحبه با ولت‌ام‌سونتنگ گفت: تعرفه‌هایی که با پوشش امنیت ملی آمریکا معرفی شده‌اند باید از بین بروند.

او اضافه کرد: جانکر در دیدار خود با ترامپ باید به صراحت به ترامپ بگوید که ایالات‌متحده با وضع تعرفه بر خودرو و قطعات خودرو به خودش آسیب می‌زند.

او ادامه داد: صنعت خودروی آلمان بیش از ۱۱۸۰۰۰ نفر را در ایالات‌متحده استخدام کرده است و ۶۰ درصد آن‌چه آنها تولید می‌کنند به کشورهای خارج از آمریکا صادر می‌شود.

کمپف گفت: اروپا نباید به خود اجازه دهد که مورد اخاذی قرار بگیرد و باید در آمریکا ، ظاهری با اعتماد به نفس به خود بگیرد.

اریک شوایتزر، رییس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان هم در مصاحبه با ولت‌ام‌سونتانگ گفت که از تلاش‌های جانکر برای ترغیب دولت آمریکا جهت وضع نکردن تعرفه بر واردات خودرو اروپا، استقبال می‌کند.

او گفت: بحث این است که این تعرفه‌ها در نهایت همه بی‌اساس هستند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات خودرو فرانسه صادرات و واردات دونالد ترامپ تعرفه واردات گمرک ایالات متحده آمریکا اتحادیه اروپا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران