Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، عبدالرضا ­رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی به بررسی شهر تهران از منظر آسیب‌های اجتماعی ، بافت‌های فرسوده و حواشی آن اشاره کرد و افزود : یکی از مسائلی که هم اکنون با آن مواجه هستیم بافت فرسوده است ، این آسیب‌ها موضوعات متعددی را دربر می‌گیرد و به نوعی حاشیه‌نشینی با دیگر معضلات اجتماعی در ارتباط است و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا شرایط مناسب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بافت فرسوده از دو جنبه کالبدی و اجتماعی قابل بررسی است ، گفت : در بخش کالبدی آن وزارت راه و شهرسازی و مسکن و همچنین شورای شهر وظایفی بر عهده دارند و دستگاه های مربوطه باید گزارش های خود را ارائه دهند که تاکنون چه میزان بافت فرسوده در کشور بازسازی شده است و در بعد اجتماعی بافت فرسوده نیز دستگاه هایی مانند وزارت بهداشت وظایفی بر عهده دارند تا درمان ، آموزش و بهداشت در آن مناطق گسترش پیدا کند.
وزیر کشور افزود : ما سه ماه دیگر باید هفتمین گزارش خود را (در بحث آسیب های اجتماعی) به مقام معظم رهبری ارائه دهیم ، توقع ایشان این است که کار به نحو احسن و فوق العاده انجام شود ، کار فوق العاده نیز این است که حداقل 70 درصد تغییر در بحث معضلات اجتماعی انجام شود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا با تامین زیرساخت‌ها بر آسیب‌ها غلبه کنیم ، افزود : پیشنهاد می‌کنم گزارشی با آمارهای دقیق توسط سازمان‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی تعیین شود ، تقاضاها ارائه و سپس مشکلات برطرف شود.
وی گفت : همچنین اگر هر دستگاهی به هر دلیلی پاسخگوی مسائل نباشد اعلام کنیم چون در زنجیره درمان اگر یک حلقه کار خود را به خوبی انجام ندهد، دچار مشکل می شود و کار به پایان نمی‌ رسد.
وزیر کشور افزود : به طور مثال ؛ اگر وزارت بهداشت در بحث درمان نتواند به خوبی عمل کند ، دیگر سازمان‌ها مانند بهزیستی نمی‌توانند کارها را به درستی ادامه دهند.
وی در ادامه به درمان معتادان اشاره کرد و افزود : درخواست من از استانداری تهران این است که ظرفیت نگهداری را افزایش داده و از سه ماه به شش ماه برسانند تا بتوانیم بیشتر روی معتادان متجاهر کار کنیم و جلوی گسترش بیماری را بگیریم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر و اعتیاد در جلسات مختلف شورای اجتماعی کشور بحث شده است و همه مطالبی هم که در این جلسه مطرح شد ، به نوعی با معضل اعتیاد در ارتباط است ، گفت : مسائل و مشکلات مربوط به این نوع از آسیب های اجتماعی مشابه یکدیگر است . یکی از موارد مهم در این زمینه این است ، معتادانی که از شهرستان های مختلف در تهران ستگیر می شوند برای درمان به شهر خود بازگردانده شوند تا بار تهران سبک تر شود.
وی گفت : همچنین به قوه قضائیه ابلاغ کردیم بحث درمان معتادان را با جمع‌آوری آنان آغاز کند و حداقل 2 هزار نفر را در دو اردوگاه بستری کنیم .
وزیر کشور افزود : به هرحال تصمیم گیری در سیستم ما 20 درصد ، اجرا 30 درصد و پیگیری این تصمیم گیری ها 50 درصد نقش دارد.
رحمانی فضلی در ادامه به تغییر و اصلاح مراکز بهاران اشاره کرد و گفت : این مراکز از زمانی که آغاز به کار کردند کمک زیادی به معتادان متجاهر شد ، درخواست من از شهرداری و شورای شهر این است که این مراکز را تجهیز و آماده تر کنند که هم اکنون گنجایش این مراکز۸۰۰۰ نفر است ولی متاسفانه معتادان متجاهر بعد از سه ماه به چرخه اصلی بر می گردند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه محلاتی مانند هرندی و میدان شوش تبدیل به نماد آسیب‌های اجتماعی شدند ، افزود : باید با همکاری تمام دستگاه ها این نمادهای آسیب را پاک کنیم.
وی درباره گسترش کتابخانه‌ها نیز گفت : ما با شهرداری درباره احداث کتابخانه‌ها تعامل خواهیم داشت و اولویت احداث کتابخانه در شهرستان‌های اطراف تهران نیز کمتر از شهر نیست.
وزیر کشور درباره تکدی گری افزود : تکدی‌گری و کودکان بی‌سرپرست از دیگر معضلاتی هستند که نیازمند ساماندهی هر چه سریع‌تر هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر کشور حاشیه نشینی اجتماعی ارتباط خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی