Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قشم - ايرنا - رئيس جهاد کشاورزي شهرستان قشم گفت: سال گذشته پنج هزار نهال يارانه اي براي احياء باغ هاي قشم بين متقاضيان توزيع شد و نيز اين روند امسال نيز ادامه پيدا مي کند.

مالک يزدان پناه روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر به متقاضيان نهال يارانه اي براي احياي باغات واگذار مي شود اما احياي اصولي نخلستان ها با تجميع باغ ها صورت مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: براي احيا نخلستان شهرستان قشم ضروري است باغات کوچک تجميع شوند تا از مزيت هاي پيشرفت صنعت باغداري بهره ببرند و امکان استفاده از ماشين آلات صنعتي و استفاده از مکانيزاسيون در آن ها فراهم شود.
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان قشم تصريح کرد: در حال حاضر بيشتر باغ هاي قشم در قطعه زمين هاي کوچک با حداکثر يک تا 2 هزار متر مربع بيشتر کاربري فضاي سبز هستند و مصرف عمومي دارند و بدون درآمدزايي هستند.
وي گفت: متقاضيان تجميع باغ ها و فعاليت در عرصه صنعت باغداري مي توانند از حمايت ها و تسهيلات دولتي استفاده کنند.
يزدان پناه افزود: هم اکنون در خواست هايي براي احداث گلخانه در قشم وجود دارد که با هدف توليد محصولات با کيفيت بالا براي عرضه در بازار قصد فعاليت دارند.
وي ادامه داد: متقاضيان فعاليت در عرصه هاي کشاورزي که از شرايط اوليه، توان مناسب فني و اقتصادي برخوردار باشند مي توانند از تسهيلات دولتي در اين حوزه استفاده کنند.
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان قشم تأکيد کرد: توسعه و احداث گلخانه از سياست هاي مهم دولت است و ظرفيت جذب سرمايه گذار در قشم وجود دارد.
وي بيان داشت: در شهرستان قشم توسعه گلخانه ها با استفاده از شيرين کردن آب دريا در دستور کار قرار دارد و با همکاري سازمان منطقه آزاد انجام مي شود.
يزدان پناه اذعان داشت: طرح هاي مطالعاتي توسعه باغداري به ويژه گلخانه در قشم در حال انجام است و با توجه به طرح هاي توجيهي متقاضيان در عرصه توليد سبزي و صيفي جات يا گل احداث مي شود.
وي گفت: در حال حاضر کشت برخي از سبزي ها و صيفي ها در شهرستان قشم در فضايي به وسعت 10 تا 15 هکتار انجام مي شود.
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان قشم افزود: همچنين 2 دامداري سنتي در روستاهاي کووِه اي و کوشِه وجود دارند که محصولات لبني را بسته بندي و به بازار عرضه مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: سال گذشته 400 ميليارد ريال تسهيلات در بخش کشاورزي و شيلات روستايي تخصيص يافت که به 35 متقاضي تعلق گرفت.
در شهرستان قشم 500 هکتار زمين زير فعاليت هاي کشاورزي، شيلات و امور دامي قرار دارد و 6 هزار و 620 بهره بردار در اين بخش فعال هستند. اين شهرستان شامل جزيره هاي قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش ازیک سال از آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌ جمهورحضرت آیت ا.. رئیسی در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از250 میلیون اصله به وجود آورده و استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعهد آن در چهار سال ده میلیون بوده که سالی 2/5میلیون که در سال اول بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را در زمستان گذشته غرس کردند.

نیکبخت گفت: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار بسته تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

در این بازدید سیدحسن میرعماد مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مهندس محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان  و جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،  وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست