Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان، درخصوص تلاش رسانه های معاند برای جلب مخاطب گفت: نه به عنوان یک بازیگر زن سینمای ایران بلکه به عنوان یک زن ایرانی معتقدم اولین کاری که باید مردم انجام دهند این است که به هیچ وجه شبکه‌های ماهواره‌ای را نبینند.

وی در همین راستا ادامه داد: من علاوه بر اینکه با شبکه‌های ماهواره‌ای مخالفم بلکه بر سر اینکه هیچگاه این شبکه‌ها را نبینم تعصب خاصی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیگر سریال "مردان آنجلس" با اشاره به لزوم تلاش بیشتر تولیدات داخلی برای الگوسازی تاکید کرد: به اعتقاد من نیاز امروز جامعه این است که آثار تصویری ما تبدیل به الگوی جامعه شوند تا نسل نوجوان و جوان بتوانند از آثار، بازیگران و هنرمندان ایرانی خودمان در داخل کشور الگو بردارند. متاسفانه تولیدات تصویری ما بسیار سطحی هستند و نوجوانان و جوانان با این آثار هیچ ارتباطی برقرار نمی‌کنند در نتیجه برخی اوقات شبکه‌های ماهواره‌ای را نگاه می‌کنند.

بازیگر سریال "شرایط خاص" رجوع به تاریخ را بهترین دریچه آگاهی برای زنان ایرانی خواند و اضافه کرد: من فکر می کنم جوانان ما اگر آگاه باشند و کمی به تاریخ و گذشته رجوع کنند می‌بینند که در تمام ادوار تاریخ از همان زمان زرتشت و ساسانیان زنان ایرانی همیشه حجاب داشتند و همیشه به مساله حجاب مقید بودند.

وی ادامه داد: حجاب در اولین گام از درون زن نشات می‌گیرد، حجاب درونی است و از درون انسان می‌جوشد و وقتی این جوشش با پوشش و حجاب بیرونی تلفیق می‌شود ترکیبی بسیار زیبا و دلنشین را در ظاره هر زن نمایان می‌کند.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر (ع)"خطاب به دختران ایرانی خاطرنشان کرد: من از دختران ایرانی می‌خواهم کاری را کنند که صلاح خود و جامعه‌شان است، به رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای توجه نکنند. من زندگی در خارج و داخل ایران را تجربه کرده‌ام و با یقین می‌گویم آن چیزی که در این خاک وجود دارد و ما آن را لمس می کنیم هیچ جای جهان نمی توانیم تجربه کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی محرمانه برای ایالات متحده می‌سازد

براساس گزارشی از رویترز، اسپیس ایکس ظاهرا در حال ساخت یک شبکه ماهواره‌ای جاسوسی بزرگ برای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده یعنی اداره ملی شناسایی(NRO) است. منابع آشنا با این برنامه به رویترز گفتند که این شبکه که تحت نظر شرکت تابعه اسپیس‌ایکس به نام استارشیلد ساخته شده است، بخشی از قرارداد ۱.۸ میلیارد دلاری است که در سال ۲۰۲۱ توسط اسپیس‌ایکس امضا شد.

به گزارش ایسنا، این منابع که خواستند با توجه به ماهیت پروژه ناشناس بمانند می‌گویند که این شبکه ماهواره‌ای جاسوسی توانایی ایالات متحده را برای شناسایی تهدیدها در هر نقطه از جهان بسیار افزایش می‌دهد.

به نقل از آی‌ای، اداره ملی شناسایی تصاویر ماهواره‌ای محرمانه را به پنتاگون و سایر سازمان‌های اطلاعاتی که شامل کارمندان نیروی فضایی ایالات متحده و سازمان سیا می‌شود، ارائه می‌دهد. در ماه فوریه، وال استریت ژورنال گزارش داد که یک آژانس اطلاعاتی ناشناس یک قرارداد ۱.۸ میلیارد دلاری استارشیلد را بدون افشای اهداف برنامه امضا کرده است.

این ماهواره‌ها ماهواره‌های کوچک تصویربرداری از زمین هستند که به عنوان یک گروه در مدار پایین زمین عمل می‌کنند. همچنین هدف آنها این است که در برابر حملات سایر قدرت‌های فضایی پیشرفته انعطاف پذیرتر باشد.

با این حال، رویترز نتوانسته ماهیت شبکه یا صحت ادعاهای مربوط به دخالت اسپیس‌ایکس را به طور مستقل تأیید کند. نه اسپیس‌ایکس و نه اداره ملی شناسایی به درخواست‌ها برای اعلام نظر پاسخ ندادند.

یکی از افراد آگاه به رویترز گفته است: اداره ملی شناسایی در حال توسعه توانمندترین، متنوع‌ترین و انعطاف‌پذیرترین سیستم اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مبتنی بر فضا است که جهان تاکنون دیده است.

با این حال، اداره ملی شناسایی رسالت خود در توسعه یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته و همکاری با سایر سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها، موسسات تحقیقاتی و کشورها را پذیرفته است.

منابع ناشناس همچنین توضیح دادند که این ماهواره‌ها می‌توانند اهداف زمینی را ردیابی کنند و داده‌ها را با مقامات اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده به اشتراک بگذارند. این قابلیت می‌تواند به دولت ایالات متحده اجازه دهد تا تصاویر مستمری از فعالیت‌های زمینی تقریبا در هر نقطه از جهان ثبت کند، که می‌تواند برای عملیات‌های اطلاعاتی و نظامی مفید باشد.

این منابع همچنین بیان کردند که از سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۲ نمونه اولیه بر روی موشک‌های فالکون ۹ اسپیس‌ایکس پرتاب شده است.

پایگاه داده دولت ایالات متحده از اجرام در مدار نشان می‌دهد که ماموریت‌های اسپیس‌ایکس ماهواره‌های ناشناخته‌ای را مستقر کرده‌اند که دو منبع تأیید می‌کنند که نمونه‌های اولیه شبکه استارشیلد هستند.

توجه به این نکته مهم است که شبکه استارشیلد(Starshield) از استارلینک متمایز است. صورت فلکی پهن باند تجاری استارلینک دارای حدود ۵۵۰۰ ماهواره است که در مدار می‌چرخند تا دسترسی تقریبا جهانی به اینترنت را به مصرف کنندگان، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ارائه دهند.

هیچ کس نمی‌تواند پنهان شود

دولت ایالات متحده مجموعه محرمانه ماهواره‌های جاسوسی خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظارت بر فعالیت‌های روی زمین به دلیل توانایی آنها در ارائه پوشش ثابت، فراگیر و سریع ارزیابی می‌کند.

این منابع همچنین به رویترز گفتند که ماهواره‌های جاسوسی حسگرهایی را در خود جای خواهند داد که توسط شرکت دیگری ارائه شده است.

شبکه استارشیلد نتیجه رقابت فزاینده بین ایالات متحده و رقبای آن برای ایجاد تسلط در فضا است. این رقابت شامل گسترش استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای جاسوسی فراتر از فضاپیماهای حجیم و گران قیمت در مدارهای بالاتر است.

شبکه وسیعی از ماهواره‌های در مدار پایین می‌توانند تصویربرداری سریع‌تر و منظم از زمین ارائه دهند. چین نیز در حال برنامه‌ریزی برای ساخت شبکه‌های ماهواره‌ای خود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هنرمندانی که سال ۱۴۰۲ درگذشتند ؛ از پسیانی، مهرجویی، گلپا و پروانه معصومی تا جوانی که در خواب سکته کرد و کسی نفهمید! + ویدئو
  • توصیف‌های بامزه بازیگر آمریکایی از غذاهای ایرانی
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی را به مدار می‌فرستد
  • عارف به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت/ فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد
  • اسپیس‌ایکس ماهواره‌های جاسوسی محرمانه برای ایالات متحده می‌سازد
  • اسپیس ایکس جاسوس سازمان های اطلاعاتی آمریکا شد
  • ستاره‌هایی که سینمای ایران امسال از دست داد؛ از داریوش مهرجویی تا پروانه معصومی
  • حجاب؛ نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی
  • امام خمینی: نظر آیت‌الله طالقانی درباره حجاب صحیح است