Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@08:48:25 GMT

موازی کاری چالش آموزشهای فنی و حرفه ای گناباد است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۴۱۳۶

موازی کاری چالش آموزشهای فنی و حرفه ای گناباد است

غلامرضا علیخانی روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت و آموزشهای فنی و حرفه ای طی نشست خبری گفت: برخی سازمانها و دستگاههای اجرایی و ارگانها و تشکلهای بخش خصوصی به صورت غیر مجاز اقدام به برگزاری این دوره ها می کنند که از استانداردها، آموزش و تکنیکها و تجهیزات مناسب برخوردار نیستند.
وی افزود: این امر اثر بخشی فعالیتهای آنها را کاهش داده و موجب می شود هنرجویان توانایی ها و مهارتهای لازم را کسب نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس قانون تنها مراکز آموزش فنی و حرفه ای مجاز به برگزاری دوره های آموزشی و صدور گواهینامه های معتبر در این بخش هستند و هیچ دستگاه اجرایی و نهاد و سازمانی مجاز به برپایی آنها نیست.
علیخانی گفت: برای کاهش این مشکل جلساتی با دستگاههای اجرایی و تشکلها و ارگانهای مختلف مانند بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی برگزار شده و تفاهم نامه هایی بین مرکز فنی و حرفه ای گناباد با آنها منعقد شده است.
وی افزود: تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با آموزش و پرورش منعقد خواهد شد.
وی اظهار داشت: برخی به صورت غیر مجاز در فضای مجازی و تلگرام اقدام به ارائه آموزشهای آنلاین آشپزی و تهیه شیرنی و کیک و حتی برگزاری دوره های آموزشی با حضور در منازل می کنند که این دوره ها به هیچ عنوان مورد تایید نبوده و آسیبها و مشکلاتی را به دنبال دارد.
علیخانی گفت: طی سه ماه امسال 130 هزار نفر ساعت در 38 حرفه و گرایش در پنج مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد آموزش دیدند که این رقم در سال گذشته نیز 492 هزار نفر ساعت بود.
وی افزود: کارآموزان فنی و حرفه ای گناباد در سه ماهه نخست امسال رتبه نخست کشور و دیپلم افتخار را در رشته های آجر چینی، نقاشی خودرو و لوله کشی کسب کردند.
شهرستان گناباد با پنج مرکز و 17 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
31 تیر تا ششم مرداد ماه به عنوان هفته ملی مهارت و آموزشهای فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
2095/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر اداره فرهنگ و ارشاد خودرو فنی و حرفه ای قانون کمیته امداد امام خمینی نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی هرمزگان در حال انجام است

ایسنا/هرمزگان مشاور امور ایثارگران استانداری هرمزگان گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان به خوبی در حال انجام است.

روح الله احترامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با مصوبات خوب مجلس در سنوات اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران وخانواده آن ها در ادارات دولتی انجام شد که نتایج آن قابل مشاهده شده است.

وی، با ذکر این نکته در بحث تبدیل وضعیت با برخی از مجوعه های خصولتی با چالش روبرو هستیم، عنوان کرد: آسیب شناسی لازم از این دستگاه ها انجام شده است و گزارش کامل از سوی استاندار هرمزگان به وزارت مربوطه و وزارت کشور نیز ارسال شده است که امیدواریم به زودی اقدامی اثر گذار در این زمینه صورت گیرد.

مشاور امور ایثارگران استانداری هرمزگان، بیان کرد: یکی از مواردی که باعث بروز چالش شده نوع قرارداد برخی از کارکنان است که مانع از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برای آن ها شده است. حل این چالش به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

احترامی، با اشاره به قانون جدید مجلس در خصوص ارتباط مستقیم کارکنان با دستگاه و حذف مجموعه های پیمانکاری واسط تامین نیرو، خاطرنشان کرد: با تائید این مصوبه از سوی شورای نگهبان و ابلاغ دولت، شاهد تسهیل فرایندهای تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده آن ها خواهیم بود.

وی با بیان این نکته که از پیشنهاد جهاد دانشگاهی مبنی بر توانمندسازی جامعه ایثارگران استقبال خواهیم کرد، گفت: جهاد دانشگاهی که در عرصه آموزش و پژوهش وارد میدان شده است در ابتدا اقدام به آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف کند تا آموزش ها به صورت هدفمند و موثر ارائه شوند و منجر به اشتغال شود.

مشاور امور ایثارگران استانداری هرمزگان، با بیان این نکته که برخی از فرزندان ایثارگران و نوه‌های شهدا به واسطه عدم دارا بودن آموزش‌های تخصصی برای ورود به بازار کار با چالش روبرو هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هرمزگان، استانی صنعتی محسوب می‌شود باید آموزش ها متناسب با این ظرفیت های شغلی ارائه شود تا شاهد رشد اشتغال در میان جوانان هرمزگانی باشیم.

احترامی تشریح کرد: به زودی اتفاقات بزرگی در حوزه جهاد دانشگاهی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجان شهر جهانی ملیله/ هنری که اوج ظرافت و زیبایی است
  • پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در گناباد
  • آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود
  • دوره های آموزشی هما با گواهینامه یاتا ارایه می شود
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در بوشهر
  • تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی هرمزگان در حال انجام است
  • حذف داريوش مصطفوي از كميته صدور مجوز حرفه‌اي
  • چالش‌های مد و لباس و «ایونت»‌هایی که نقش چسب‌زخم را ایفا می‌کنند
  • برگزاری «عصرانه مستند سیاستی» با هدف حرفه‌ای سازی جریان مطالبه‌گری مسائل در کشور
  • چالش‌های مد و لباس و «ایونت‌»هایی که نقش چسب‌زخم را ایفا می‌کنند