Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این مراسم گفت: لازم است ستاد تدابیر ویژه برای بررسی، پیگیری و رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان اصفهان تشکیل شود.

صادق نجفی افزود: این ستاد باید مسائل ارزی، کنترلی، تأمین مواد اولیه و مالی مربوط به واحدهای تولیدی مشکل دار را بررسی و تدابیر ویژهای برای رفع مشکلات این واحدها در کوتاهترین زمان اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه ما در زمان حاضر در شرایط عادی و مطلوب نیستیم، اظهار کرد: وضعیت اکنون مانند شب‌های عملیات در دفاع مقدس است و همه ازجمله مدیران و فعالان صنعتی باید بدانند در چه وضعی قرار داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی صنعتگران در خط مقدم جبهه با دست خالی کار می کنند، افزود: فشارها بر صنعتگران زیاد است و از آنها انتظار میرود کالای باکیفیت و قابل رقابت تولید کنند. حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی گفت: ممنوعیت ثبت سفارش با دلار ۴ هزار تومانی باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای تأمین مواد اولیه شده است.
این نمایندۀ مجلس با تأکید بر اینکه واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود، حرام شرعی است، مدعی شد: واردات کالا در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیتهای شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای خودکفایی و همچنین عملیات مهندسی معکوس برای تولید برخی از قطعات گفت: استفاده از توان علمی نخبگان راهکاری برای مقابله با تحریم هاست و این شرکت باید الگویی برای سایر صنایع قرار گیرد.

عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانۀ صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم از مسئولان خواست تا تکلیف مالیات ارزش افزوده را مشخص کنند.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم ضمن انتقاد از بانکها و بیمه ها اظهار کرد: عملکرد خود را در قبال صنایع و کشاورزان تغییر دهید، اکنون وقت گروکشی نیست بلکه وقت کار کردن است.

در این همایش از پیشکسوتان حوزۀ صنعت و معدن و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان اصفهان تجلیل شد و تعدادی از صنعتگران اصفهان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.
استان اصفهان دارای ۹ هزار و ۲۶۸ واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال ۲۶۵ هزار نفر است که حدود۱۱ درصد واحدهای صنعتی و ۱۰ درصد کارگران کشور را در خود جای داده است.

گفتنی است در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات فولاد مبارکه، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه به عنوان برترین تولیدکنندۀ استان اصفهان از سوی مسئولان عالی رتبه کشور و استان به جایگاه ویژه تقدیرکنندگان فراخوانده شد و جوایز فعالین صنعت و معدن را به نخبگان این استان تقدیم کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فولاد مبارکه اصفهان الگو صنایع روز صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته

سیجانی مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری گفت:گام نخست ما توسعه واحدهای صنعتی است،در استان تهران حدود ۳۸ شهرک صنعتی وجود دارد و بزرگ ترین شهرک دولتی و خصوصی بزرگ شکور در تهران قرار دارد. شهرک هایی صنعتی شنزار و شمس آباد، شهرک های خصوصی و دولتی هستند که بزرگ ترین شهرک صنعتی در ایران هستند.

او افزود:درحال حاضر، در استان حدود ۱۱هزار واحد صنعتی دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۵۵ تا ۶۰ درصد آن ها شهرک های صنعتی هستند. یکی از مشکلات بزرگی که شهرک های صنعتی با آن مواجه هستند، بحث نقدینگی و تامین مالی است.

به گفته او، سیاست های بانک مرکزی در ارائه تسهیلات، از سال گذشته روند انقباضی را طی کرده است و این موضوع تامین ارز را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سیجانی بیان کرد:سال گذشته ۲۰۰ واحد راکت صنعتی احیا و راه اندازی شد به طوری که هنوز ۴۰۰ واحد هم باید احیا شود ،همچنین افزایش سرمایه برای واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت:مهم ترین بحثی که واحد های تولیدی با آن مواجه هستند، بحث تامین ارز و تامین ریال است که توزیع و توسعه واحد ها را با مشکل مواجه کرده است. برای آنکه جهش هایی در شهرک های صنعتی صورت گیرد، نیاز است تا بانک ها به ویژه بانک مرکزی همراهی بیشتری داشته باشد. پس باید اشاره کرد که تامین ارز و تامین ریال، بحث قابل توجهی است که نیازمند همراهی بانک ها برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی است.

سیجانی اضافه کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از اهداف سازمان صمت است به طوری که واحدهای کوچک به سمت دانش بنیان شدن پیش می روند ،سال گذشته ۱۰۷ واحد ما مجوز دانش بنیان را اخذ کردند.

به گفته او، ۱۷ درصد صادرات کشور مختص به واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سیجانی در پاسخ به این سوال که نحوه نظارت بر روی کالاهای اساسی چگونه است؟ گفت:بازدید های نظارتی بر روی کالاهای اساسی انجام می شود ،اتاق اصناف، صمت، تعزیرات بر روی کالاها نظارت می کنند ،اگر قیمت جدیدی از سوی سازمان حمایت اعلام رسمی نشود ،افزایش قیمت غیر قانونی است.

به گفته مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران،اگر کالایی  که وارد می شود اسناد گمرکی نداشته باشد ضن قاچاق محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان