Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:41:49 GMT

پروانه تولید 200 داروی دامی در سمنان صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۴۲۴۴

پروانه تولید 200 داروی دامی در سمنان صادر شد

سمنان-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی سمنان گفت: پروانه تولید 200 قلم داروی دامی برای جلوگیری از خروج ارز و واردات در این استان صادر شده است.

محمد سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون حدود هشت قلم از داروهای دامی به صورت انحصاری و بیش از 40 درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می شود.
وی اظهارداشت : داروهایی که در شرکت ها و کارخانه های دارویی استان تولید می شود قابل رقابت با داروهای وارداتی است و تولید برخی از آن ها به صورت انحصاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آمادگی واحدهای تولید دارو در سمنان برای توسعه و نوآوری و تولید داروهای جدید با توجه به نیاز صنعت دامپروری، تصریح کرد : برنامه ‌های تولید انواع داروهای جدید در استان هدف‌ گذاری و پایه ‌گذاری شده که امیدواریم بتوانیم با به کارگیری صد در صدی ظرفیت این شرکت ها، تولیدات سمنان را در این بخش افزایش دهیم.
سعیدی با اشاره به برابری کیفیت محصول برخی از واحدهای تولید داروهای دامی سمنان با کارخانه های بزرگ جهان، خاطرنشان کرد : به همین دلیل آینده خوبی برای این شرکت های تولیدی ترسیم شده تا تولیدات دامی آنان به کشورهای اروپایی و توسعه یافته صادر شود.
مدیرکل دامپزشکی سمنان ادامه داد : اکنون تولیدات دامی سمنان به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه صادر می شود و برنامه ریزی شده تا با افزایش تولید این محصولات، صادرات به سایر کشور ها را داشته باشیم.
سعیدی با بیان این که سمنان از لحاظ تعداد پروانه تولید محصولات و داروی دامی، نیمی از پروانه کل کشور را به خود اختصاص داد، افزود: اگر چه از نظر تعداد کارخانه نسبت به کشور دارای کمترین واحد هستیم، ولی وجود ظرفیت ها و استفاده از توان بالای این شرکت ها، باعث شده تا سهم خوبی از لحاظ تولید در کشور داشته باشیم.
دستکم 15 شرکت داروسازی دام و طیور در استان سمنان فعالیت دارد.
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پروانه توليد داروي دامي دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز