Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@05:14:35 GMT

موفقیت کشتی‌گیر قم در کسب دومین مدال آسیایی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۴۲۹۶

موفقیت کشتی‌گیر قم در کسب دومین مدال آسیایی


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کشتی‌گیری که به واسطه استعداد و نبوغ بالای خود در کشتی فرنگی از اوایل دهه ۱۳۹۰ در رده ملی حضور دارد، بعد از تجربه حضور در پیکار‌های مختلف برون‌مرزی به مسابقات ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا رفت و با کسب مدال بازگشت.

این کشتی‌گیر علیرضا نجاتی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ عضو تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان ایران در پیکار‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در مجارستان شد و با ایستادن روی سکوی سوم نشان برنز این دوره از مسابقات را برای ورزش قم به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجاتی با تداوم روند پیشرفت‌های خود در کشتی فرنگی، دو سال بعد در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۶ نیز عضو تیم ملی ایران شد و بار دیگر با قبول تنها یک شکست به مقام سوم و نشان برنز پیکار‌های آسیایی بسنده کرد.

حضور موفق نجاتی در پیکار‌های داخلی موجب شد تا این کشتی‌گیر بار دیگر به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران دعوت شده و در آخرین سال حضور خود در این رده سنی، همراه با تیم ملی جوانان کشورمان به مسابقات سال ۲۰۱۸ کشتی فرنگی جوانان قاره کهن اعزام شود.

این در حالی است که مسابقات امسال کشتی فرنگی جوانان آسیا به میزبانی شهر دهلی‌نو در هندوستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با درخشش پویا ناصرپور، بهرام معروف‌خانی، امین کاویانی‌نژاد، حسین فروزنده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده صاحب مدال طلا شد.

در مجموع هفت کشتی‌گیر از ترکیب ۱۰ نفره تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در پیکار‌های امسال قهرمانی آسیا به دیدار نهایی اوزان خود راه یافتند، اما تنها کشتی‌گیران اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافتند و فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم یعنی علیرضا نجاتی به همراه دو کشتی‌گیر دیگر یعنی شایان عفیفی و وحید دادخواه در اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نجاتی در این پیکار‌ها کشتی‌های فنی و قابل قبولی به نمایش گذاشت، اما در دیدار نهایی به حریف اهل کشور قرقیزستان باخت و نقره گرفت، در حالی که سجاد ایمان طلب در وزن ۶۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد در مجموع تیم ملی ایران با کسب ۲۲۵ امتیاز مقتدرانه قهرمانی آسیا شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. بر این اساس تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان خواهند شد.
کاروان ایرانساعت ۴ صبح بامداد فردا پنجشنبه و از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی محل برگزاری پیکارهای جوانان و امید آسیا در آستانه قزاقستان می‌شود.

ترکیب تیم جوانان:
وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان
وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی
وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی
وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی
وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی
وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی
وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی
وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی
وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی
سرمربی: رضا مهدی‌پور/ مربیان: مرتضی سپهوند و ایمان طیبی

ترکیب تیم امید
وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی
وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی
وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی
وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو
وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی
وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین
وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری
وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری
وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده
سرمربی: علیرضا استکی/ مربیان: شهرام فاتح و محمد نوشمهر

احسان روزبهانی مشاور استکی در تیم ملی امید نیز در هفته دوم مسابقات راهی قزاقستان خواهد شد. همچنین مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بوکس ایران نیز راهی قزاقستان می‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا به قضاوت بپردازد.

دیگر خبرها

  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد