Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه، 31 تیرماه) با آندریاس شیدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار روابط دو کشور ایران و اتریش را سازنده و طولانی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر تعاملات خوب و مثبتی میان دو کشور شکل گرفته است و اتریش به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار اتحادیه اروپا از جایگاه مهمی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط پارلمانی ایران و اتریش افزود: تلاش مجالس دو کشور زمینه ساز توسعه روابط و تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در شرایط کنونی نگاه مثبتی در ایران برای گسترش تعاملات با اتریش وجود دارد زیرا اتریش جزو کشورهایی بود که پس از توافق هسته ای، در جهت گسترش تعاملات حرکت کرد.

وی بر لزوم تلاش کشورهای اروپایی برای اجرای هرچه بهتر مفاد برجام تاکید کرد و گفت: اروپا باید رویکرد و برنامه های خود برای اجرای کامل توافق هسته ای را ارائه کند.

در این دیدار آندریاس شیدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش، روابط دو کشور ایران و اتریش را در مسیر توسعه دانست و گفت: خوشبختانه تعاملات دو کشور در سطح قابل قبولی است و سفر مقامات ایران و اتریش در ارتقاء آن تاثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه اتریش به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا از توافق هسته ای حمایت می کند، افزود: مقامات اتریش تداوم برجام را وابسته و منوط به موافقت آمریکا نمی دانند و از این رو در راستای اجرای کامل آن تلاش خواهند کرد.

شیدر ادامه داد: خوشبختانه برنامه ریزی خوبی برای گسترش تعاملات و اجرای پروژه های اقتصادی و فرهنگی صورت گرفته که امیدوارم هرچه سریع تر عملیاتی شود.

کد خبر 4353915 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتریش ایران علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران برجام ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور اسلامی ایران محمد جواد ظریف علی لاریجانی دولت دوازدهم بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات

وزیر خارجه ایران آمادگی تهران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با ابوظبی در چارچوب منافع و مصالح دوطرف اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات ۲ کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر ایران ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان ۲ کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان ۲ کشور، آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات در چارچوب منافع و مصالح ۲ کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • مظلومیت زبان فارسی از نگاه رهبر معظم انقلاب
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود