Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:10:34 GMT

انجام وقف مشارکتی در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۴۴۹۲

انجام وقف مشارکتی در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی بعدازظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی یاوران وقف ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه انجام وقف به‌صورت مشارکتی باید در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود، ابراز داشت: بسیاری از خدماتی که امروز در جامعه شامل مدرسه‌سازی، مسجد سازی و ساخت بیمارستان شاهد هستیم از برکات وجود وقف است که هر چه این امکان بیشتر فراهم شود به همان میزان شاهد رشد و بالندگی شهر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه افرادی که دارای تمکن مالی بودند نیت وقف را به‌صورت انفرادی انجام می‌دادند اما اکنون این شرایط کمتر مهیا است و لذا باید برای سهیم کردن افراد بیشتر در وقف به‌صورت مشارکتی عمل کنیم که خوشبختانه این مهم در استان سمنان در حال انجام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه احیای سنت وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: وقف درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه محسوب می‌شود که تحقق آن نیازمند مشارکت همه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه خیران استان سمنان در امور عمرانی ورود بسیار مطلوبی دارند، تصریح کرد: برای احیا فرهنگ وقف حتی در دوردست‌ترین نقطه استان باید اطلاع‌رسانی‌های جمعی صورت گیرد و از سوی دیگر مردم نیز بدانند ترویج موقوفات علاوه بر ثواب خیر دنیایی نیز به دنبال دارد.

وی افزود: وقف تنها نباید به مسائل عمرانی نظیر مدرسه، بیمارستان و مسجد منتهی شود لذا اساتید دانشگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند به ارائه آموزش نسل جدید پیرامون مهارت شغلی بپردازند و یا با راه‌اندازی واحد تولیدی عده‌ای را از بیکاری به‌سوی اشتغال سوق دهند که جای این‌گونه وقف‌ها در کشور هنوز خالی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه در شرایط کنونی با جنگ تمام‌عیار اقتصادی همه کشورهای دنیا علیه ایران مواجه هستیم، اضافه کرد: برای افزایش کسب‌وکار، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باید به سمت اتخاذ راهبردهایی برای به‌کارگیری سرمایه‌های اجتماعی پیش رفت قطعاً باروحیه جهادی می‌توانیم در این جنگ نیز پیروز میدان باشیم.

کد خبر 4353905

منبع: مهر

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر وقف بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز یاسوج خرم آباد مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین علیزاده، در حاشیه مراسم تکریم نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای  گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی و هدایتگران در جهت پیشبرد اهداف والای رسالت رسانه‌ای ما در عصر حاضر هستند که حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: امروزه جامعه به شدت درگیر مسائل در حوزه فرهنگ است و در گذشته اصحاب رسانه و خبرنگاران نقشی بی بدیل در ثبت وقایع جنگ در گوشه گوشه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند و این نقش را امروزه نیز باید با شدت و دقت بیشتری ایفا کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی گفت: آئین‌های نکوداشتی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تکریم نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان مخصوصاً زمانی که در قید حیات هستند، برگزار می‌شود جای تقدیر و تشکر دارد.

علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، مستندساز و فیلمبردار خصوصاً شهید مرتضی آوینی، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه هنرمندان در تمام حوزه‌ها است و امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در این راستا هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی بسیج رسانه استان نیز برای اینکه سهمی در این مراسم داشته باشد در حد توان خود از این روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای تجلیل نموده و تقدیرنامه ای با امضای فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی تقدیم این هنرمند پیشکسوت و خبرنگار بسیجی کرد.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و سرخه
  • اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم دیم (PVS) در منطقه بکشلوچای
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود