Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: مدیر عامل یک واحد صنعتی در اسفراین به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به شش ماه حبس محکوم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین ، روح الله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: اواخر سال گذشته مدیرعامل یک واحد صنعتی بدلیل عدم اجرای طرح خوداظهاری و آلودگی هوا پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح اله لایق گفت: طی پایش های مستمر واحدهای خدماتی، صنعتی و کشاورزی برای این واحد صنعتی چندین نوبت اخطاریه زیست محیطی صادر شده بود و به صورت حضوری مراتب رفع آلودگی و نکات لازم به ایشان تذکر داده شده بود که متاسفانه از سوی مسئول واحد جهت رفع آلایندگی اقدامی انجام نشد

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری اسفراین، دادگاه با استناد به گزارش کارشناسان محیط زیست، مشاهدات و عکس های تهیه شده، اخطاریه های ارسالی و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست و متهم را از بابت جرم تهدید علیه بهداشت عمومی ناشی از عدم نصب پایش آنلاین و فیلترهای غبارگیر که موجب آلودگی هوا و پراکنده شدن آلاینده ها به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند گفت: از مجموع آلودگی‌های زیست محیطی سال گذشته در لرستان ۳۴۹ مورد صنایع آلاینده، ۲۴ مورد جایگاه پسماند، ۴۸ مورد کشتارگاه، ۱۱ مورد آلودگی بیمارستانی، ۲۵ آلودگی تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، دو مورد آلودگی در تصفیه خانه و ۵۹ مورد انتشار گرد و غبار در اطراف منزل مسکونی و سایر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳۶ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است، افزود: ۳۷۱ مورد اخطار به صنایع آلاینده، ۲۳ مورد اخطاریه به کشتارگاه، ۲۸ مورد جایگاه پسماند، پنج مورد اخطاریه به شهرداری سلسله، ۱۶ مورد اخطاریه به دامداران، ۱۶ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، پنج مورد اخطاریه به بیمارستان، رفع آلودگی هفت مورد و تصفیه خانه دو مورد و سایر موارد ۵۵ مورد صادر شد.

سالاروند با بیان اینکه ۱۲ مورد آتش سوزی در مساحت بیش از ۱۴۹ هکتار ثبت شده است، اظهارداشت: همچنین ۲۱ فقره تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۲۱۸ هکتار در استان گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل که از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین