Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، اندیشه تابناک مهدویت، در طول تاریخ به اشکال مختلف مورد سوءاستفاده قرار گرفته و عده‌ای آن را دستاویزی برای رسیدن به مطامع خود قرار داده‌اند.

تقریباً همزمان با تولد این اندیشه گران‌سنگ و با گذشت مدت کوتاهی از زمان جاری‌شدن بشارت به ظهور مهدی(عج) بر زبان مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص)، ادعای مهدویت از سوی بعضی افراد یا برای بعضی کسان آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسأله‌ای که در این دوره از انحرافات مهدویت مشاهده می‌شود، تنوع در ادعاهاست؛ به‌این‌صورت که تا قبل از این، افرادی ادعای مهدویت یا نیابت می‌کردند، ولی در این دوره، ادعاهای دیگری – مانند همسری امام زمان(ع)، تطبیق علائم ظهور بر بعضی افراد به استناد حدث و گمان – نیز مشاهده می شود.

یکی از این نوع ادعاها این است که عده‌ای خود را جزو کسانی که در روایات از آنها به عنوان یاران امام زمان(ع) یاد شده و در حوادث هنگام ظهور نقش‌آفرین هستند، می‌دانند.

یکی از این افراد که نزدیک به یک دهه به این امر مشغول بوده و توانسته است به کمک شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و به‌مدد طمع‌ورزی عده‌ای، طرفدارانی در عراق و بعضاً در ایران پیدا کند، فردی به‌نام احمد اسماعیل کاطع (کامل) ملقب به احمد الحسن یا سید یمانی است.

یکی از ادعاهایی که این فرد مجهول الهویه مطرح نموده این است که او در کتاب جواب های روشنگرانه جلد یک می گوید: اجازه چیدن از درخت علم آل محمد (ص) به حضرت آدم (ع) داده نشده بود، و برای همین سودی از آن درخت نبرد و طبق آیه قرآن " فازلهماالشیطان…." شیطان آن دو را فریب داد از آن درخت چیدند و هبوط کردند.

آنچه که حایض اهمیت است این است که طبق ادعای جناب احمد بصری، شیطان با  علم آل محمد (ص)، حضرت آدم (ع) را فریب داد و چون حضرت آدم از درخت علم آل محمد (ص)، چیدند، هبوط و سقوط کردند!

سوال ما از احمد الحسن این است که آیا علم آل محمد (ص)، هبوط می آوَرَد؟ در حالی که قران میفرماید: "و علم الادم اسماء کلها" (به آدم همه اسامی را آموختیم)

نکته دیگر این ادعای احمد بصری این است که مقام خودش را از آدم صفی الله برتر میداند زیرا ایشان مدعی است که علم اهل بیت نزد من است و حال آنکه آدم گمراه شد و معصیت کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مدعیان دروغین مهدویت یمانی آدم آدم و حوا مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

 یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

گفتنی است استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل اقامت اتباع در آنها ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)