Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار فریدونکنار بر لزوم خرید برنج فریدونکنار با نشان مخصوص تاکید کرد و گفت: سودجویان به دنبال خدشه‌دار کردن برنج فریدونکنار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمدمهدی نصیری صبح امروز در آئین رونمایی از نشان ملی جغرافیایی برنج فریدونکنار که در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد اظهار کرد: فریدونکنار و کشاورزی آن در نقطه‌ای قرار دارد که نتیجه دست‌رنج، زحمت و امانت‌داری نسل پیشین ما است چراکه تلاش آنها موجب شد که برنج فریدونکنار نامی ماندگار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به تهدیدات صورت گرفته در پی خدشه‌دار کردن برنج فریدونکنار، خاطرنشان کرد: برخی افراد از شرق تا غرب، برنج‌های نامرغوب خود را به نام برنج فریدونکنار به فروش می‌رساندند که این امر بسیار برای کشاورزان و تاجران امری ناپسند بود.
 
فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در نوروز ۹۵ تصمیم گرفته شد تا میراث برنج فریدونکنار حفظ شود و به درستی به آیندگان واگذار شود.
 
نصیری یادآور شد: با استفاده از فرصت‌های قانونی و با ثبت نشان ملی جغرافیایی تلاش شد تا این کالا منحصر به منطقه جغرافیایی فریدونکنار با شناسنامه و هویت رونمایی شود و امروز با رونمایی از آن به تمام ایران نشان داده می‌شود که برنجی متعلق به فریدونکنار است که دارای این نشان باشد.
 
وی افزود: این اقدام یک کار در حوزه اقتصادمقاومتی است و بدون اینکه هزینه شگفتی انجام شود، با تکیه بر سرمایه‌های خود یک گام رو به جلو حرکت کردیم.
 
فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه یکی از پارامترهای اقتصادمقاومتی، رعایت عدالت است، یادآور شد: حقوق مصرف کنندگان باید گرامی داشته شود و وقتی مصرف کننده با اعتماد در پی محصول با کیفیت است باید آن محصول در اختیار او گذاشته شود و از این پس خریدارانی که دنبال برنج مرغوب فریدونکنار هستند این محصول را با آرم و نشانی مخصوص خریداری کنند.
 
نصیری اظهار کرد: نوروز ۹۵ نخستین جلسات این کار برای تهیه نشان ملی برنج فریدونکنار شروع شد و با تشکیل کارگروهی از اداره صنعت معدن تجارت، شورای شهر و شهرستان، اداره جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه برنج فروشان مکاتباتی صورت گرفت و همچنین تحقیقاتی از سوی جهادکشاورزی انجام شد تا وجوه تمایز برنج فریدونکنار مشخص شود و کتابچه‌ای در این باره طراحی شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نشان ملی جغرافیایی فریدونکنار در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۹۶ در اداره کل حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسید.
 
فرماندار فریدونکنار با قدردانی از زحمات کسبه‌ها گفت: کسبه‌ها زحمات زیادی کشیدند و این افراد بودند که نام برنج و شهر فریدونکنار را بلند آوازه کردند و این کسبه‌ها نه تنها در زمینه حراست از برنج بلکه در زمینه‌های مختلف به کمک این شهر و کشور شتافتند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  بخشدار هزار مسجد کلات گفت: با آغاز خزانه گیری برنج فصل تولید و کشت برنج دراین بخش وارد مرحله جدیدی شده است.

جواد دولتخواه افزود: خزانه نزد شالی کاران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر نگهداری می شود.

وی ادامه داد: بذرهای داخل خزانه بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

دولتخواه اظهارکرد: جمعیت این بخش هشت هزار نفر بوده که چهار هزار نفر از این تعداد در شهر لاین و بقیه در ۱۳ روستای سکونت دارند و شغل همه آنها کشاورزی و تولید برنج است.

 رقم  دم سیاه معروف ترین رقم محصول تولیدی این خطه است.

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند