Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ خضرلو امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند اعزام زائران حج از فرودگاه تبریز از هجدهم مرداد تا بیست و چهارم مرداد ماه جاری انجام می‌شود؛ مجموع زائران حج آذربایجان شرقی سه هزار و ۴۰۱ نفر بوده و علاوه بر آن ۸۹۰ زائر اردبیلی نیز از فرودگاه تبریز عازم حج تمتع می‌شوند.
رییس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با بیان این‌که ۵۱ درصد از زائران را مردان و ۴۹درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: ۵۴ درصد از زائران بالای ۶۰ سال دارند و تعداد زائران نیز نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اعزام زائران از فرودگاه تبریز در قالب ۱۲ سورتی پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی عربستان انجام می شود.
وی به زائران توصیه کرد حداقل دو روز پیش از پرواز بار خود را به فرودگاه منتقل و از حمل اشیا و مواد ممنوعه جدا خودداری کنند؛ زائران همچنین از هیچ کسی امانتی نگیرند و خشکبار با خود حمل نکنند.
سرهنگ خضرلو با بیان این‌که بخشی از بازدیدها نیز توسط سگ‌های تجسس انجام می‌شود، تاکید کرد: موازین شرعی در این راستا کاملا رعایت می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که زائران به هیچ عنوان و حتی به میزان بسیار کم از حمل قرص و مواد مخدر به جد خودداری کنند، افزود: کشف مواد مخدر و قرص‌های ممنوعه به هر میزان، ممانعت از سفر حج را به همراه دارد.
518/6120
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان شرقی حج تمتع خشکبار عربستان مواد مخدر نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد

معاینات پزشکی بیش از ۶۵ هزار نفر از زائران حج تمتع ۱۴۰۳ تأیید شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حدود یک ماه زمان تا اعزام زائران حج تمتع باقی است و مسئولان سازمان حج و زیارت در تلاش هستند تا سایر مقدمات اعزام زائران را به سرزمین وحی فراهم کنند. 

یکی از اقدامات ضروری در روند اعزام زائران، انجام معاینات پزشکی است که بر اساس استطاعت جسمانی ثبت‌نام‌کنندگان سنجیده می‌شود؛ در این راستا تاکنون معاینات بیش از 65 هزار نفر از زائران تایید و 8200 نفر هم درحال بررسی است.

به گفته سید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت، طی دو روز آینده فعالیت کمیسیون‌های پزشکی در تهران و سایر استان‌ها و کمیسیون کشوری در اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.

مروری بر شرایط و تصمیمات تعیین شده برای حج تمتع 1403

به گزارش تسنیم، بیماران سرطانی و بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، بیمارانی که نقص یا ضعف سیستم ایمنی دارند و تحت درمان هستند و همچنین زنان باردار و شیرخوارگان به ج اعزام نخواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳
  • اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام بيش از 87 هزار زائر در عمليات حج تمتع/ 18 فرودگاه معين حج هستند
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال