Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@21:56:51 GMT

تونی بلر برای ولیعهد عربستان کار میکند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۴۵۹۵

تونی بلر برای ولیعهد عربستان کار میکند

یک نشریه انگلیسی گزارش داد، تونی بلر، نخست وزیر اسبق این کشور براساس یک توافق ۹ میلیون پوندی در حال کمک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به منظور پیشبرد برنامه مدرنیزه سازی کشورش است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، نشریه ساندی تلگراف انگلیس گزارش کرد: تونلی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس از "موسسه تغییر جهانی" متعلق به خود استفاده می‌کند تا به شکلی بی ‌سروصدا به عربستان درخصوص پیشبرد برنامه مدرنیزه سازی این کشور طبق یک قرارداد چند میلیون پوندی مشاوره دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نخست وزیر اسبق انگلیس این قرارداد را به ارزش ۹ میلیون پوند و بر پایه "بدون نفع" منعقد کرده است.

این نشریه گزارش کرد که در ماه ژانویه گذشته ۷.۶ میلیون پوند به این موسسه به منظور فعالیت در خاورمیانه پول پرداخت شده اما تاکنون آنها بیش از ۹ میلیون پوند برای این فعالیت دریافت کرده‌اند.

وب‌سایت تونی بلر این قرارداد را ذکر نکرد اما حاوی مقاله‌ای در تحسین و ستایش از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است.

در این مقاله با اشاره به سفر این شاهزاده عربستانی به بریتانیا نوشته شده است: ولیعهد عربستان در راستای برنامه‌های فراگیر، گسترده و بلندپروازانه برای اجرای انقلابی به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و مذهبی در عربستان سطحی عالی از اعتقاد، شفافیت و انسجام را در شناسایی و درک ماهیت افراط گرایی نشان داده و سیاست‌گذاران غربی باید از او درس یاد بگیرند.

در این مطلب تصریح شده است: بریتانیا باید از عربستان سعودی و نحوه تعهد صریح این کشور به مقابله با سیاسی سازی اسلام درس گرفته تا یک سیاست گذاری آگاهانه بدون هیچ‌گونه ابهامی در جدا دانستن مذهب اسلام از افراط گرایی در پیش بگیرد.

این مطلب ادعا می‌کند: ولیعهد عربستان به طور مداوم عزم خود را برای بازگرداندن عربستان به "اسلام میانه‌رو" نشان داده و به سراغ جامعه بین‌المللی رفته تا حمایت آنها از تلاش‌هایش برای تغییر دادن عربستان و تبدیل کردنش به یک جامعه باز را جلب کند. بریتانیا به عنوان هم‌پیمان نزدیک عربستان می‌تواند در این زمینه پیشنهادهای زیادی ارائه دهد و باید تمایلش را برای ایفای نقشی کلیدی در عملی کردن این اصلاحات انقلابی اعلام کند.

چنین قراردادی اولین قرارداد در این ابعاد وسیع است که با موسسه تونی بلر که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد،‌ منعقد می‌شود.

دفتر تونی بلر از اظهارنظر درباره مباحثاتی که ممکن است با خاندان سلطنتی عربستان صورت گرفته باشد، امتناع کرده و آنها اجباری برای افشای اهدا کنندگان مالی به خود ندارند.

آنها صرفا گفته‌اند که پول‌های اهدایی برای فعالیت در عربستان دریافت کرده‌اند اما موسسه تونی بلر یک سازمان غیرانتفاعی است که خود تونی بلر از آن هیچ پولی دریافت نمی‌کند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تونی بلر ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان

لیلا باغیانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به تاسیس ۱۱ موسسه تک منظوره فرهنگی در استان گفت: در شهرستان‌های اردکان و تفت یک موسسه، هرات دو موسسه و در یزد هفت موسسه فرهنگی در زمینه برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های فرهنگی و همچنین آموزشی و فرهنگی در سال گذشته تاسیس شد.

وی افزود: همچنین یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان بهاباد در زمینه تئاتر و یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان اشکذر در زمینه موسیقی تاسیس شد.

کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تاسیس سه موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری، تبدیل وضعیت سه موسسه تک منظوره فرهنگی به موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری در شهرستان یزد و تمدید ٤٢ مورد تمدید پروانه فعالیت موسسات چند منظوره و تک منظوره فرهنگی هنری به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره در سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

باغیانی با اشاره به صدور ۵۸ مجوز برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی خاطرنشان ساخت: سال گذشته همچنین به تخلفات ۲ موسسه فرهنگی و هنری رسیدگی شد و جلسه هیئت رسیدگی به امور مراکز هنری در خصوص صدور مجوز‌های تاسیس نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • جرات نمی‌کنم برای کروس کری بخوانم!
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • تونی کروس: ال‌ کلاسیکو؟ خوب نبودیم وگرنه 4-0 بارسلونا را می‌بردیم!
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟
  • دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان