Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد باور متولد 66، از سال 93به همراه هادی حاتمی کیا به صورت آزمایشی وارد عرصه گلاب گیری و عرقیات گیاهی شدند و با یک دستگاه خانگی کارشان را آغاز کردند،آن ها حالا برای 20 نفرکارآفرینی کرده اند کمکی شده اند برای چرخش چرخ زندگیشان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، باور در گفتگو با خبرنگار ما هدف از ایجاد این کار را کار آفرینی و ایجاد شغل با اولویت به کار گیری معلولین و زنان سرپرست خانوار اعلام می کند و می گوید:  با توجه به محدودیت هایی که این گروه از افراد برای کار در محیط بیرون دارند سعی کردیم تا جای امکان دستگاه ها را در محل زندگی این افراد قرار بدهیم تا بتوانند در منزل مشغول به کار شوند ، ولی در عین حال یک کارگاه هم به صورت فعال داریم که روزانه تولید گلاب و عرقیات را در آن مکان انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گفتگوی خبرنگار عصر اترک با این کارآفرین جوان را می خوانید:

 

فعالیتتان در چه زمینه ای است؟چه محصولاتی تولید می کنید؟

در زمینه تولید گلاب و عرقیجات گیاهی فعال هستیم، البته مقدمات بسته بندی گیاهان دارویی را از آینده ای نزدیک آماده می کنیم، همچنین در زمینه اسانس گیری فعالیت هایی را به صورت آزمایشی شروع کردیم که در صورتی که بتوانیم سرمایه جذب کنیم این کار را نیز آغاز خواهیم کرد.

 

متوجه شدیم تغییراتی در دستگاه عرق گیر ایجاد کرده اید در این خصوص توضیح می دهید؟

دستگاه عرق گیری را از بازار تهیه کردیم و در ساختارش تغییراتی ایجاد کردیم که این تغییرات باعث افزایش راندمان کار، افزایش عرق دهی در یک ساعت شد، هم چنین در مصرف آب و گاز هم صرفه جویی قابل ملاحظه ای ایجاد کردیم که خود این صرفه جویی میزان سوددهی را بالا برد.

 

فروش تان به چه صورت انجام می شود؟

از هر دو روش بازایابی سنتی و شبکه های پیام رسان داخلی برای فروش استفاده می کنیم و به زودی از سایت شرکت رونمایی می شود، تا ارائه خدمت به مشتریان امورات را تسهیل کند.

 

در چه نمایشگاه هایی محصولاتتان را ارائه داده اید، استقبال چگونه بوده است؟

به دلیل محدودیت هایی که وجود داشته تا الان در نمایشگاه حضور پیدا نکردیم، ولی با توجه به اینکه برای افزایش تولید برنامه داریم ، در نمایشگاهی که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد حضورپیدا می کنیم.

 

برای شروع این کار در ابتدا چه سرمایه ای مورد نیاز است؟

بسته به حجم و گستردگی کار و همچنین نوع فعالیتی که تصمیم به انجام داشته باشیم میزان سرمایه گذاری متفاوت است، ولی در عین حال با سرمایه ای حدود 6 میلیون تومان می شود کار را به صورت محدود خانگی شروع کرد، ما تا الان حدود 60 میلیون تومان سرمایه وارد این کار کردیم که بخشی از آن توسط تسهیلات از بسیج سازندگی و بخشی از هزینه به صورت شخصی اعمال کردیم.

 

چند نفر نیرو دارید؟

به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود 20تا 30 نفر در حال حاضر مشغول به کار هستند.

 

در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی و تولید و حمایت از کالای ایرانی به دنیال این هستید که فروشگاه یا کارگاهی برای کارتان ایجاد کنید و تعداد افراد بیشتری را مشغول به کار کنید؟

به طور کلی هدف از شروع این فعالیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال بود و برنامه های بلند مدتی هم برای گسترش کار داریم که متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولین به کندی صورت می گیرد.

 

از مشکلات کارتان را بگویید؟

انتظار می رود با توجه به حجم بیکاری در استان و با توجه به این که جزو استان های محروم با آمار بیکاری بسیار بالا هستیم همکاری مسئولین و حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک جهت اشتغالزایی بیش‌تر باشد که متاسفانه تا به امروز این اراده در مسئولین امر وجود نداشته و حتی سرمایه گذارانی بودند که تصمیم به سرمایه گذاری در استان داشتند اما به دلیل برخی مشکلات در میانه راه منصرف شدند و در حال حاضر در استان های هم جوار مشغول به کار هستند و سرمایه ها به دلیل عدم همکاری مسئولین در حال خارج شدن از استان است که این باعث محرومیت بیش از پیش استان خواهد شد .

 

در زمینه اعطای تسهیلات هم شرایط به اندازه ای دست و‌پا گیر سخت است، که خیلی از اوقات ترجیح داده می‌شود از این تسهیلات که سهم استان است استفاده نشود .

کارگاه نیز باید شرایط خاص داشته باشد و مسائل بهداشتی آن رعایت شود اما چون کارگاه اجاره ای است در هر مرحله جابجایی هزینه زیادی باید برای بهداشتی کردن کارگاه جدید صرف شود که این هزینه ها فشار اقتصادی زیادی را به وجود می آورد.

 

گل و گیاهان مور نیاز برای کارتان را از کجا تهیه می کنید؟

حدود 80 درصد مواد اولیه مورد نیاز از داخل استان تامین می‌شود .

 

سالانه چه میزان تولید دارید ؟

تولیدات در مجموع حدود 50 هزار لیتر انواع عرقیات و گلاب است.

قیمت محصولاتتان چگونه است؟

قیمت محصولات با توجه به نوع محصول متفاوت است، اما چون مواد اولیه از خود استان تامین می شود و بازار فروش هم اکثرا در خود استان است کاهش هزینه ها باعث پایین بودن حدود 8 تا 15درصدی قیمت تولیدات ما نسبت به محصولات مشابه آن در بازار است.

 

مجوزتان برای فعالیت را از کدام سازمان دریافت کردید حمایت از شما چگونه بوده است؟

مجوز را از سازمان جهاد کشاورزی گرفتیم. بسیج سازندگی در اهدای تسهیلات بیش‌ترین همکاری را داشته و همچنین در تمام زمینه ها به صورت داوطلبانه ما را کمک و حمایت کرده و‌مشاوره های ارزشمندی داده و حتی در جاهایی مشوق ما بوده که قدردان زحماتشان هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در دیدار با حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر نقش رسانه ملی در تحقق اهداف تعیین شده شعار سال گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، مزایای مناطق آزاد، تسهیلات تعیین شده برای سرمایه گذاران و معافیت‌های مالیاتی می‌توان برنامه‌های متعددی به ویژه در حوزه تحقق شعار سال و با هدف معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد برای جذب گردشگر تولید و پخش کرد.

وی با تشریح ظرفیت‌های گردشگری کیش به مشکلات مناطق آزاد همچون موازی کاری‌های قانون گذاری، اجرای نشدن قوانین مناطق آزاد و مشکلات سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکلات موجب شده تا سرمایه گذاران کشور جذب کشور‌های همسایه به ویژه عمان، امارات و ترکیه شوند و باید برای معرفی و رفع این مشکلات فکری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تبیین این مشکلات و کمک برای حل آنها افزود: نبود ثبات مدیریتی در مناطق آزاد، قوانین محدود کننده، بی توجهی به مشوق‌ها و ابهام در قوانین، موجب کندی رشد و توسعه مناطق آزاد و کاهش درصد تحقق اهداف تعیین شده برای آنها شده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای انعکاس توانمندی‌های استان‌ها در رسانه ملی، اعلام کرد: ده ساعت در روز برای تولید برنامه مراکز استان‌ها و پخش در شبکه‌های سراسری ایجاد شده که کمک زیادی به انعکاس ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور می‌کند.

حسن عابدینی با اشاره به قابلیت‌های مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، توجه به هویت محوری و عدالت گستری را دو موضوع مورد تاکید در برنامه سازی شبکه‌های استانی برشمرد و افزود: با کمک سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان‌ها در کیش می توان برنامه های مختلفی تولید کرد تا قابلیت‌های کیش دیده شود و مشکلات آن برای تصمیم گیران کشور به درستی تبیین شود.

وی تاکید کرد: در کنار بخش‌های دولتی و تعاونی ها، توجه به شکل گیری بخش خصوصی واقعی در قانون اساسی کشور تاکید شده است و این موضوع می‌تواند زمینه ساز بهبود وضع سرمایه گذاری و در نتیجه رونق تولید در کشور شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تاکید کرد: صدا و سیما آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های مناطق آزاد و کیش به تغییر رویکرد‌ها به کیش و جذب سرمایه گذار و رونق تولید در این منطقه کمک کند.

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • پاکو خمس: پروژه بزرگی در تراکتور داشتیم
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان