Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري مازندران با تاکيد بر اين که بايد اختلافات سياسي را کنار گذاشت و در کنار دولت و نظام براي عبور از بحران ها ايستاد، گفت: تشکيل دولت در سايه و ايجاد فضاهاي پشت پرده ، کمکي به رفع مشکل مردم و کشور نمي کند.

به گزارش ايرنا احمد حسين زادگان روز يکشنبه در آيين توديع و معارفه فرماندار شهرستان مياندرود ، اختلافات سياسي و گرايش هاي متفاوت، سنگ اندازي بازندگان انتخابات و ايجاد حواشي توسط برخي افراد در جامعه در جهت افزايش مطالبات مردم را از آفات مسير رفع مشکلات جامعه عنوان کرد و اخلاق و قانونمداري را لازمه شرايط کنوني برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: برخي افراد نابخرد در جامعه در کنار حجم مشکلاتي چون کمبود نيروي انساني، منابع و اعتبارات براي مجموعه نظام حواشي ايجاد کرده و مطالبات مردم را افزايش مي دهند که اقدامشان برغم آگاهي از مطالبات مردم و توانمندي هاي دولت غير منطقي است.
او با تاکيد بر لزوم درايت و هوشمندي مديران در فعاليت و خدمتگزاري به مردم گفت: در اين شرايط اگر مديري در عرصه فعاليت سربلند خارج شود و در دوران خدمت نيز اثرات مثبت داشته باشد توفيق بزرگي است.
حسين زادگان گفت: مشکلات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در اين کشور زياد است و در چنين شرايطي همه بايد صرف نظر از اختلافات و گرايش هاي سياسي و جايگاه هاي متفاوت با هم افزايي و همکاري مملکت را از شرايط کنوني خارج کنند.
**گسترش تشکل هاي مردم نهاد تکليف مديران
معاون استاندار مازندران يکي از ارکان اصلي نظام را مردم عنوان کرد و افزود:گسترش و ايجاد تشکل هاي مردم نهاد و سمن ها تکليف مديران است ، زيرا براي حل مشکلات مردم، همراهي و ورود آنان به مسائل ضروري است.
حسين زادگان افزايش کمي و کيفي سازمان هاي مردم نهاد در حوزه هاي مختلف و وارد کردن مردم در امور را باعث موفقيت دانست و گفت: فرمانداران به عنوان نماينده دولت و نظام در شهرستان ها بايد در ابتدا اولويت هاي منطقه را تعيين کرده و با وارد کردن مردم به صورت تشکيلاتي در تمام حوزه ها در مسير رفع مشکلات حرکت کنند.
وي بهره گيري از ظرفيت هاي مردم در قالب سازمان هاي مردم نهاد را يکي از تمايزات کشورهاي توسعه يافته برشمرد و تاکيد کرد: بايد زمينه ها و بستر اين سازمان هاي کارآفرين و سودآور را براي مردم فراهم کرد و موانع بر سر راه آنها را برطرف کنيم تا کمک کار دولت شوند.
**فرمانداران با برنامه وارد شوند
معاون استاندار مازندران اظهار کرد: نمايندگان دولت و نظام بايد با يک برنامه مدون و سند توسعه يافته و برنامه عملياتي زمان بندي شده وارد عرصه خدمت شوند تا با برخورداري و در نظرگيري تمام منابع بتوانند همه ظرفيت ها را فعال کند.
حسين زادگان گفت: شهرستاني مثل مياندرود که از قبل از انقلاب و چه در انقلاب و مبارزه با رژيم و جنگ نقش اساسي داشت و در حوزه سياسي بالاترين مشارکت هاي سياسي را دارد، فرماندارش به شرط استفاده از تمام ظرفيت ها و مشي اعتدالي مي تواند موفق باشد.
وي مشي دولت در انتصابات را نيز همين مشي برشمرد و گفت: فرمانداران بايد استفاده از همه ظرفيت ها از جمله امام جمعه، نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد و ديگر نمايندگان دولت به فعاليت و بررسي و حل مشکلات منطقه بپردازند.
حسين زادگان گفت: فرمانداران اگر بخواهند به تنهايي پاي کار باشند در هيچ برنامه اي موفق نمي شوند و بايد بتوانند از ظرفيت هاي عظيم نيروهاي سياسي و اجتماعي مانند شوراهاي مناطق و دهياري ها بهره ببرند و نقطه ارتقا و رشد يک شهرستان در اين است.
معاون استاندار مازندران فرمانداران را به چند شاخصه توصيه کرد و گفت: آنها بايد امانت داري ، قانون مداري ، زمان شناسي را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وي ادامه داد: فرمانداران بايد از زندگي کارمندي فارغ شده و کار شبانروزي براي خدمت به مردم را در کارنامه خود ثبت کنند.
وي افزود: اگر اين جريان را به لحاظ زماني و نيز در دوندگي در امور ، فعال کرديم موفق خواهيم شد، ما کار خارق العاده از فرمانداران انتظار داريم و از سوي ديگر نه گفتن به مردم نيز بايد اقناعي باشد ، مردم ما فقط احترام نمي خواهند توجه و فضاي اميد لازم دارند.
**اختلافات سياسي به بعد انتخابات نکشد
معاون استاندار اختلافات سياسي را يکي از ارکان دموکراسي برشمرد و توصيه کرد: انتخابات بستري مطلوب است تا نيروهاي جامعه خود را به مردم عرضه کنند، اما نبايد اين اختلافات سياسي را به بعد از انتخابات منتقل کرد و در خفا کنش سياسي انجام داد.
حسين زادگان پرهيز از اختلافات بويژه سياسي را نيز از مولفه هاي موفقيت برشمرد و گفت: در زمان انتخابات اين نوع اختلافات در تمام کشورهاي توسعه يافته تعريف شده اما بعد از انتخابات نبايد اقدام به سنگ اندازي در جلوي پاي فرد و يا نگرش پيروز بگذارند.
وي اظهار کرد: بعد از انتخابات همه بايد کنار هم قرار بگيريم نه اينکه يکي که باخته خودش را نماينده ، وزير يا رييس جمهور بداند و در خفا دولت تشکيل دهد.
معاون استاندارمازندران گفت: بازندگان کارزار انتخابات بايد صبر کنند تا ايام انتخابات خود را به مردم عرضه نمايند و بازنده اصلي کساني هستند که برنده بازي را نپذيرند و تصور کنند بايد بمانند و تخريب کنند در حاليکه اختلافات بايد کنار گذاشته و همگي يک خط شوند.
وي تاکيد کرد: امروزه بيشتر از هر زمان ديگر نياز به قانون مداري و اخلاقي شدن داريم و علاوه بر اين بحث نشاط اجتماعي هم مهم است و نشاط اجتماعي فقط کنسرت نيست بلکه ورزش صبحگاهي و تحرک اجتماعي است که جامعه را پوياتر و فعال تر مي کند و اتفاق بهتري با نشاط اجتماعي در جامعه مي افتد.
گفتني است در مراسم امروز ارسطو قادري فرماندار سابق مياندرود توديع شد و محمدرضا غلامي نيز به عنوان سرپرست فرمانداري اين شهرستان منصوب شد.
7335/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!

فعال سیاسی اصولگرا در شبکه ایکس نوشت:

‌بعضی مدیران ⁧‫#دولت_رئیسی‬⁩ نقش ⁧‫#شاه‌سلطان‌حسین‌صفوی‬⁩ را بازی می‌کنند و با آمار‌های قلابی، دل خود و رئیس‌جمهور را خوش می‌کنند.

جمع کوچکی از وزرا هم پشیمان از حضور در دولت، لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان