Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی٬ عضو شورای شهر، در جلسه علنی، در واکنش به مطلب یکی از نشریات محلی در مورد نقد عملکرد شورای پنجم و شهرداری گفت: رسانه‌ها اگر به دنبال افشای فساد هستند، به مسائلی ورود کنند که اسناد و مدارک کافی برای آن وجود دارد؛ برای مثال از مرداد ماه تا اول شهریور ۱۳۹۶، شهردار وقت قزوین، نزدیک به ۵۸ نفر را ظرف مدت ۴۵ روز جذب شهرداری کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرزاقی، همچنین در خصوص برنامه‌های بدون دستاورد در مدیریت گذشته و دستمزدهای نجومی به اشخاص خاص پرداخت و گفت: در طرح اسکان بشر٬هفتصد هزار دلار به حساب اشخاص مختلف در سفر به سازمان ملل  متحد واریز شد که این سفر هیچ دستاوردی برای شهر نداشته است.

اشاره این عضو شورا، به طرح شاخص شکوفایی شهری است که قزوین به عنوان پایلوت در شناسایی شش عامل حکمروایی شهری و قانونگذاری، توسعه زیرساخت­‌ها، انسجام اجتماعی و برابری، پایداری محیط زیست، کیفیت زندگی و بهره‌وری برای شکوفایی شهرها معرفی شده بود.

 البته برنامه شکوفایی شهری تنها به تدوین و شناسایی شاخص‌ها خلاصه نمی شد، بلکه باید از این شاخص ها در راستای دست یابی به آرمان های توسعه پایدار بهره گرفته می‌شد که بنابر گفته عبدالرزاقی هیچ دستاوردی برای شهر نداشته است.

انتقاد رئیس کمیسیون املاک و مستغلات به همین جا ختم نشد و او، از ریخت و پاش‌های بدون ضابطه مدیریت گذشته هم  گفت که در دوره گذشته، شهرداری، میلیاردها تومان بدون مصوبه شورا هزینه کرد. این در حالی است که هر هزینه ای باید با مصوبه شورای اسلامی شهر انجام گیرد.

البته عبدالرزاقی، به جزییات بیشتر اشاره نکرد؛ اما گفت: شورای شهر،به شهروندان این اطمینان را می‌دهد که با هیچ کس احد اخوت نبسته است و اگر چنین تخلفاتی در این دوره نیز صورت گیرد، قطعا ایستادگی می‌کنند.

به گفته عبدالرزاقی، اعضای شورای اسلامی شهر چشم ناظر بر عملکرد مدیران شهرداری هستند.

 او همچنین در مورد انتقاد به عملکرد شورای پنجم در خصوص باغستان سنتی چنین پاسخ داد: در طول پنج دوره‌ای که از شورای شهر گذشته است، هیچ شورایی به مانند شورای پنجم در مورد حفظ باغ‌های سنتی ورود نکرده‌است. شورای شهر نمی‌پذیرد؛ حتی یک درخت در باغستان سنتی قطع شود.

عبدالرزاقی ادامه داد: مشکل باغستان سنتی با پشت میز نشستن و تدوین بخشنامه حل نمی‌شود‌.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، کم آبی و نبود صرفه اقتصادی را دو تهدید بزرگ باغستان سنتی قزوین دانست و افزود: مدیران استان به فکر تامین آب مورد نیاز باغستان و رده‌های حفظ آن باشند؛ در غیراین ‌صورت این میراث ارزشمند از بین می‌رود.

او، دلیل از بین رفتن باغستان را چنین عنوان کرد:  بیشتر مالکان به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به باغ خود، نبود آب کافی برای آبیاری و به موازات آن نبود محصول و نداشتن صرفه اقتصادی از رسیدگی به آن خودداری می‌کنند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: امروز در خصوص حفظ باغستان سنتی، نگاه مردم، دستگاه‌های دولتی و فعالان محیط زیست به شهرداری است؛ در حالی که شهرداری کمر همت به حفظ باغستان سنتی بسته و در این خصوص چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

به گفته این عبدالرزاقی، تنها متولی باغستان، شهرداری نیست و سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه وظایفی دارند که باید در راستای انجام وظیفه خود گام بردارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه علنی دلار شورای شهر شهرداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است گفت:همچنین مدیریت شهری در ممیزی املاک گام های موثری برداشته است

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، رحیم شوقی شهردار رشت عصر سه شنبه در نشست استاندار گیلان با مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری در نقاط مختلف شهر رشت چندین پروژه کوچک و بزرگ در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت اجرای هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات را از سال گذشته با جدیت آغاز کرده است، افزود: بیش از ۵۰ درصد خدمات در مناطق شهر رشت به صورت الکترونیکی و از راه دور به رشتوندان ارایه می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه الکترونیکی شدن خدمات به رشتوندان اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ممیزی املاک را که از سال گذشته آغاز کرده ایم امسال در منطقه ۴ به نتیجه خواهیم رساند و سایر مناطق نیز به مرور در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه از سال گذشته پاسخ نقل و انتقالات و پرداخت عوارض را نیز الکترونیکی کرده و صدور پروانه ساخت را نیز طی سال جاری در دستور کار قرار داده ایم، گفت: در کنار این کار‌ها قطعا ضعف‌ها و انتقاد‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهیم.

شوقی با تاکید بر اینکه سال گذشته به مدت ۲ ماه کارخانه آسفالت تعطیل بوده که با پیگیری‌های استاندار و مصوبه شورای تامین بازگشایی شد، اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ان شاالله تا پایان بهار در راستای ترمیم و آسفالت معابر سطح شهر بتوانیم رضایت حداقلی شهروندان را جلب کنیم.

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند