Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین فرشچی سفیر جدید ایران در فنلاند که پیش از این چادر به سر نمی کرد امروز در اولین برنامه وزارت امور خارجه با چادر حضور یافت تا دومین زنی از بدنه دولت باشد که تغییر پوشش می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پس از جنجال هایی که بر سر چادری شدن معاون حقوقی رییس جمهور به وجود آمد حالت نوبت به تغییر پوشش دومین سفیر زن ایران رسیده است که تا پیش از این او از پوشش مقنعه و مانتو استفاده می کرد و حالا چادری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، پروین فرشچی، دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته از سوی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نماینده ایران در فنلاند معرفی شد حاشیه های بحث برانگیزی در کنار نامش ایجاد کرده است که اولین حاشیه به مسئله دوتابعیتی بودن او باز می گردد و اتهامی که نماینده مجلس شورای اسلامی به این سفیر کشورمان زده بود که در نهایت فرشچی برای آن نماینده پرهیز از اتهامات و اظهارات نادرست را آرزو کرد و وزارت امور خارجه نیز ادعای این نماینده مجلس را کذب خواند و گفت خانم فرشچی تنها دارای تابعیت ایرانی است.

 

 

البته حاشیه دیگری نیز در خصوص سفیر بانوی ایرانی در هلسینکی وجود دارد و آن هم تغییر پوشش اوست. او که پیش از این معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست بود همواره با پوشش مقنعه و مانتو در اماکن عمومی هویدا می شد و طبق گفته های خبرنگاران این حوزه از چندی پیش خانم فرشچی در برنامه های محیط زیست با تغییر پوشش خود به چادر در جلسات حضور می یافت و حالا که به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند معرفی شده در اولین حضور تصویری خود در برنامه ای از وزارت امور خارجه به عنوان گردهمایی سفرا و نماینده های ایران در خارج از کشور با چادر حضور یافته است.

 

 

این در حالی است که پیش از این هم لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور با این دوگانگی پوشش مواجه شده بود که در نهایت حالا او را می توان با چادر بر روی دوش در حاشیه جلسات هیئت دولت و حتی برنامه های مهمی چون دیدار با مقام معظم رهبری دید و باید منتظر ماند و دید خانم فرشچی هم مجبور به انداختن چادر بر روی دوش می شود یا همچنان چادر را بر سر نگه خواهد داشت.

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس دولت اعزام حجاج مراسم تشییع حج امام رضا ع نشست خبری جشن های دهه کرامت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سفیر ایران در فنلاند فرشچی پروین فرشچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و گفت : بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات