Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد جواد عرب مجاهد رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش اظهار داشت: کار لایروبی ۲ چشمه و چاه آب آشامیدنی در منطقه عشایری کالک حوزه گُرز سنگان انجام و یک حوضچه ذخیره آب نیز در جوار چشمه شور این منطقه ایجاد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در منطقه گُرز سنگان گونه‌های منحصر بفرد جانوری زیست دارند اجرای این طرح‌ها در دستور کار اداره محیط زیست خاش قرار گرفت تا عشایر منطقه و حیوانات بتوانند نیاز‌های آبی خود را در این فصل گرما و شرایط سخت خشکسالی تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب ادامه داد: در سایر مناطق دیگر خاش هم که با این گونه شرایط مواجه هستند کار‌های عمرانی را با مشارکت مردم انجام خواهیم داد.

وی افزود: بسیاری از وحوش منطقه مانند آهو، بز، قوچ کوهی و ... در شرایط سخت خشکسالی و نیز حضور شکارچیان بی رحم نابود شده اند بنابراین تلاش می‌کنیم از انقراض گونه‌های باقی مانده پیشگیری کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش ادامه داد: کار دان پاشی برای پرندگان و تامین غذای مورد نیاز حیات وحش نیز در دستور کار است و خوشبختانه در فصول مختلف سال توانسته ایم با همکاری محیط بانان و مردم بومی به حفظ بخشی از گونه‌های جانوری کمک کنیم.

وی گفت: بسیاری از مناطق شهرستان خاش در شمار نقاط شکار ممنوع قرار دارند و با توجه به حساسیت این مناطق از ظرفیت یک تا چهار همیار محیط زیست در هر نقطه بهره می‌بریم.

انتهای پیام/گ

تامین آب آشامیئنی حیوانات وحشی خاش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید + ویدئو
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد