Web Analytics Made Easy - Statcounter

حادثه آتش سوزی روز چهارشنبه در بازدید گردشگران از این خانه تاریخی خللی ایجاد نکرده و گردشگران می‌توانند از عروس خانه‌های ایرانی بازدید کنند. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها کاشان نظرات

سیدمهدی رضوی زاده  در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کاشان ظهار داشت : حادثه آتش سوزی روز چهارشنبه در  بازدید گردشگران از این خانه تاریخی خللی ایجاد نکرده و گردشگران می‌توانند از عروس خانه‌های ایرانی بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه گردشگری شهرداری کاشان  افزود : آتش سوزی  ساعت 3:14  بامداد چهارشنبه به دلیل اتصال کابل برق اتفاق افتاد و توسط همسایه سریعا به مسئول خانه و در نهایت به  آتش نشانی اعلام شد.

رضوی زاده  با بیان اینکه این انبار بدون هرگونه تزئینات و گچبری است گفت : این مکان تجمیع بلیت بوده است که بر اثر آتش  سوخته ولی خوشبختانه به دلیل محکم  بودن سازه خسارتی به دیگر بنا  وارد نشده و بازدید برای عموم آزاد  است.

مدیر گردشگری کاشان تصریح کرد: این اتاق در طبقه فوقانی  خانه طباطبایی  است و در سال1374 باز سازی و نوسازی شده است  لذا  نکات ایمنی در این نو سازی لحاظ نشده است و نیز در حال حاضر دیگر کابلها از پشت بام خانه میگذرد که امکان خطر دارد.

محسن  جاوری نیز در این مورد ظهار داشت:  مکان  آتش سوزی  در طبقه فوقانی خانه طباطبایی  است  که  کلیه بدنه گچبری  طی نوسازی  سوخته است و حدود 30الی 50 میلیون خسارت وارد شده است.

رئیس میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه کاشان حدود 450 خانه تاریخی دارد گفت : 27 خانه تحت پوشش میراث است ، خانه طباطبایی در اختیار گردشگری شهرداری کاشان است .

وی تاکید کرد: نظارت بر خانه های  تاریخی بر عهده میراث است و ما توصیه می کنیم با  رعایت نکات ایمنی در حفظ میراث گذشتگان کوشا باشند.

خانه تاریخی طباطبایی‌ها که به عروس خانه‌های ایرانی معروف است را حاج سید جعفر طباطبایی از بازرگانان نطنزی مقیم کاشان در نیمه دوم سده 13 هجری در محله سلطان امیر احمد احداث کرده است.

معمار سازنده آن استاد علی مریم کاشانی بوده و گچ‌بری و نقاشی‌های آن به وسیله شاگردان میرزا ابوالحسن صنیع الملک غفاری کاشانی و زیر نظر وی انجام شده‌است.

خانه تاریخی طباطبایی ها به شماره 1504 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ع

R7845/P1494/S6,1369/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت

  به گزارش خبرنگار جام‌جم، روزهای پایانی فروردین امسال آتش‌سوزی در یکی از محله‌های مرکزی پایتخت به آتش‌نشانی گزارش شد. نیروهای امدادی به آنجا اعزام شده و توانستند شعله‌های آتش را خاموش کنند. آنها زنی میانسال، شوهر او و پسرشان را که دچار سوختگی شده بودند، به بیمارستان منتقل کردند اما مادر خانواده همان روز فوت شد ولی پسر ۱۱ساله و پدر خانواده تحت درمان بودند تا این‌که دو روز بعد پسر نوجوان هم به‌دلیل شدت سوختگی در بیمارستان فوت کرد اما پدر خانواده که نجات یافته بود، در تحقیقات پلیسی مدعی شد که نفهمیده چطور خانه آتش گرفته و وقتی به خود آمده، همسر و پسرش در میان شعله‌های آتش گرفتار شده و خودش هم می‌خواسته آنها را نجات دهد که دچار حادثه شده است.بنابراین ماموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند که آنها اعلام کردند زن فوت‌شده با شوهرش اختلاف و درگیری داشته، بارها صدای مشاجره‌شان را بلند شده و آن روز هم صدای مشاجره مادر و پسر با پدر خانواده را شنیدند، سپس صدای کمک‌خواهی از خانه‌شان بیرون آمد که متوجه شدند آتش‌سوزی شده و از آتش‌نشانی کمک خواستند. با جمع‌بندی این اطلاعات مرگ این دو نفر به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. در حالی که پدر خانواده منکر آتش‌سوزی مرگبار بود اما شواهد حکایت از آن داشت که او در ماجرا نقش دارد؛ تا این‌که چند روز پیش کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی بوده که او با دستور قضایی بازداشت شد و سرانجام دو روز پیش با اعتراف به قتل دو عضو خانواده‌اش گفت: کارم نقاشی ساختمان است. با همسر و پسرم بر سر مسائل مختلف اختلاف داشتم. حتی از پسرم می‌خواستم وقتی برای انجام کار نقاشی ساختمان می‌روم، او نیز با من بیاید اما کار نقاشی ساختمان را دوست نداشت و با من همراهی نمی‌کرد. روز حادثه قرار بود برای نقاشی خانه‌ای در یکی از محله‌های تهران بروم. از پسرم خواستم با من همراه شود اما قبول نکرد و دعوای‌مان شد. ظرف بنزینی را که می‌خواستم برای کار نقاشی ببرم، برداشتم و مقداری از آن را روی خودم پاشیدم و به پسرم گفتم اگر از این رفتارت دست برنداری، خودم را به آتش می‌کشم که توجهی به این تهدیدهایم نکرد. حتی جواب سربالا به من داد که مرا با حرف‌هایش عصبانی‌تر کرد. همین موضوع باعث شد یکدفعه تصمیم بگیرم او را به جای خودم بسوزانم. بخشی از بنزین را روی او پاشیدم و فندک زدم که او آتش گرفت.متهم به قتل ادامه داد: زنم آمد جلو تا شعله‌های آتش را خاموش کند و پسرمان را نجات دهد که چون بنزین روی زمین پخش شده بود، لباس‌هایش آغشته به آن شد و همگی سوختیم. پشیمان شدم و خواستم نجات‌شان دهم که نشد و شعله‌های آتش بخشی از خانه را هم سوزاند. همسایه‌ها خبردار شده و به کمک آتش‌نشانی به خانه‌مان آمدند و آتش را خاموش کردند که من زنده ماندم اما همسر و فرزندم فوت شدند. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر به جام‌جم گفت: متهم به قتل همسر و فرزندش در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان