Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مهدوی ابهری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: صنایع پتروشیمی از محل صادرات تا پیش از سیاست های جدید ارزی دولت 250 میلیون دلار ،​ پس از اعلام سیاستها 260 میلیون دلار و پس از راه اندازی سامانه نیما یک میلیاردو 250 میلیون دلار ارز به کشور وارد کرده است.
وی آمار گمرک را متفاوت از آمار واقعی صادرات صنایع پتروشیمی دانست و افزود: در آمار دهی گمرک برخی کدها متعلق به صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی است که دراین صنعت محسوب می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه ما در سال 12 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی خواهیم داشت ادامه داد: 30 درصد از این حجم برای خرید تجهیزات و پرداخت اقساط این صنعت مصرف و مابقی این رقم وارد کشور می شود.
مهدوی ابهری روند فعالیت صاردات پتروشیمی را کاملا شفاف اعلام کرد و گفت: اینکه ارز وارد شده به چه کسی داده شده و یا چه کالایی با آن وارد شده است به ما مرتبط نیست .
وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی کاملا مطابق با سیاست های ارزی دولت رفتار می کند افزود: در چند ماه گذشته به دلیل تحریم ها واردات تجهیزات وکاتالیزهای بیشتری به کشور انجام شده است که البته در سه ماه دوم سال بعد این حجم کاهش خواهد داشت.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: دلالان مواد پتروشیمی را با ارز دولتی از بورس خریداری وآن را به عراق افغانستان و ترکیه قاچاق کرده و چند برابر قمیت می فروشند.
مهدوی ابهری با اشاره به ضرورت مقابله دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت با دلالان افزود: در 4 ماه نخست ابتدای سال گذشته تقاضا برای یک میلیون و800 هزارتن محصولات پتروشیمی در بورس ثبت شده است درحالی که این رقم امسال به 4 میلیون و 500 هزارتن رسیده است و این درحالیکه کسی نمی داند این همه کارخانه بصورت یکباره چطور در کشور ایجاد شده است .
وی با اشاره به اینکه دلالان مانع از رسیدن کالا به دست مصرف کننده واقعی شده اند گفت: باید در بورس کالا پالایشی انجام شود که از فعالیت این افراد جلوگیری شود .
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه دلالان محصولات پتروشیمی را با ارز 4200 تومانی از بورس کالا تهیه و چند برابر قیمت عرضه میکنند ادامه داد: درحالی که محدودیتی از سوی ما صورت نگرفته است اما این رویه سبب افزایش قیمت این کالا بطور مثال مواد تولید بطری در بازار و در نهایت سبب بالا رفتن قیمت کالا شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پتروشیمی ارز ایران ورود خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گزیده‌های نفتی هفته