Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   با وجود اعلام زمان قطع شدن برق در طول شبانه روز(مدیریت اضطرار) با این حال دستگاه‌ها و تجهیزات بخش صنعت به طور قطع دچار ضرر و زیان می شود و علاوه بر آن در تولید نیز اثرات منفی دارد.

حیدر علی محجوب، رئیس صنعت معدن و تجارت نوشهر با اشاره به قطعی های برق و فشاری که به همه بخش ها بخصوص بخش صنعت و اصناف وارد می شود اظهار کرد: اغلب مغازه ها و واحدهای صنعتی و نانوایی ها مجهز به درب های برقی هستند و مشاهده شده است که برخی واحدهای صنفی در ساعات قطعی برق قادر به بازگشایی واحد خود نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید براین که همه باید بهینه مصرف کنند تا این گونه با کمبود برق در شبکه مواجه نشویم، گفت: همه دستگاه های صنایع و تولید با برق کار می کند و قطع شدن برق به تولید و راندمان آن خسارت وارد می‌کند.


*بخش صنعت بیشترین تاوان قطعی برق را در این وضعیت اقتصادی می دهد

سارا سرمد، مدیر عامل یک شرکت از جمله کسانی است که از قطعی های برق بسیار گله مند بوده و بر این اعتقاد است این معضل مشکلاتی را در روند تولید به وجود آورده است.

وی با بیان این که قطعی های مکرر برق برای واحدهای صنعتی از جمله واحد ما ناخوشایند است، افزود: بیش از 90 درصد کار در این واحد،  به برق ربط دارد و عملا در این شرایط وحشتناک رکود اقتصادی که بر صنعت حاکم است اگر دو ساعت هم برق قطع شود و به پرسنل گفته شود کار را تعطیل کنند از نظر روحی هم برای مدیرعامل و هم برای پرسنل خسارت بار است.

مدیرعامل این شرکت با ابراز خرسندی از اعلام ساعات قطعی برق در طول روز یادآور شد: این اعلام تنها کمکی که می‌کند این است که بدانیم  چه ساعتی باید کار انجام داد. در زمان قطع شدن برق پرسنل به شدت احساس خستگی می کنند  و بعد از وصل شدن برق نیز ساعت کاری تمام شده است.

وی با بیان این که در زمان قطعی برق، بخش صنعت بیشترین خسارت و تاوان را در این وضعیت اقتصادی تحمل می کند.

*قطعی های مکرر برق و بار روانی بر صنعت و کارگران

کامبیز منصور پور، مدیر یک کارخانه دیگر نیز،  بیشترین مشکل را نبود زیرساختهای برق اعلام کرد و گفت: این واحد صنعتی تولیدی بیشترین ضربه را در فصل تابستان از این بخش و نوسانات برق خورده است.

وی با بیان اینکه این واحد به علت حجم بالای کار با توافق و تعامل توزیع برق از  قطع شدن‌های در طول روز مستثنی شده است، افزود: نوسانات برق و  قطعی برق چند ساعته در طول هفته خسارت زیادی را به این واحد تولیدی وارد کرده است. زمانی که فیدر موقتا قطع می شود تمام ماشین آلات کارخانه از کار می افتد و در این بازار، کمبود نقدینگی باعث از بین رفتن مواد اولیه کارخانه و تبدیل آن به کلوخ می شود که به هیچ عنوان قابل جبران و بازیافت نیست.

وی با بیان اینکه در این کارخانه 200 نیروی بومی مشغول به کار هستند، گفت: نوسانات و قطعی برق علاوه بر بار روحی روانی که بر کارگر وارد می کند باعث اثرات مخرب بر روی ماشین آلات تولید نخ که همه تولید خارج از کشور است میشود و اگر قطعه ای بسوزد مدتها طول می‌کشد تا آن قطعه تعمیر و تعویض شود، کما اینکه این اتفاق افتاد و موجب تعطیلی یکی از بخش های کارخانه به مدت 15 روز و بیکاری کارگران شد.

*تاثیر قطعی برق بر کاهش کیفیت نان

اصغر رضایی، رئیس اتحادیه نانوایان نوشهر نیز با اشاره به خسارات جبران ناپذیر قطعی های برق در طول روز گفت: از مجموع 180 واحد نانوایی نوشهر تنها 40 واحد دارای موتور برق هستند و قطعی برق موجب تعطیلی کار و بروز صدمات بسیاری به این واحدها شده است.

وی تصریح کرد: نانوا زمانی که خمیر درست می کند اگر یکساعت بیشتر بماند و تبدیل به نان نشود همه آن خمیر که شاید بیش از سه کیسه باشد ترش شده و باید دور ریخته شود.

رئیس اتحادیه نانوایان نوشهر ادامه داد: موتورهای برق اکثر نانوایی ها نیز تنها ظرفیت حداکثر یک ساعت را دارند و بعد از آن خاموش می شوند و عملا این موتورها کارآیی ندارد.

رضایی با بیان اینکه این قطعی برق علاوه بر کاهش کیفیت نان به روحیه نانواها هم صدمه وارد کرده است افزود: زمان بندی که اداره برق اعلام می کند نانوایی ها بر آن اساس عمل می کنند اما برخی مواقع به زمان بندی اعلام شده عمل نمی کنند و این موضوع بازهم باعث بروز خسارت شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنعت مازندران قطعی برق ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت جدی بر غذاخوری‌های مازندران در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نسبت به فعالیت خود سرانه و بدون مجوز واحد‌های پذیرایی استان در ماه رمضان انتقاد کرد و گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان باید پاسخگو این بی نظمی‌ها باشند.

قاسم عزیز زاده گرجی امروز یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان مازندران با توضیح این که ائمه جمعه شهرستان‌های مازندران به شدت نسبت به باز بودن و فعالیت علنی واحد‌های پذیرایی استان گلایه دارند افزود: بی نظمی و بی توجهی به مقررات ماه مبارک رمضان، شئونات دینی و اسلامی پذیرفتنی نیست.

وی با اظهار این که طبق مقررات در هر شهرستان کمتر از سه تا چهار واحد پذیرایی باید در زمان سه ساعت مانده به اذان مغرب فعالیت کنند، گفت: بیرون بر بودن این واحد‌ها اصل است، نه این که عمده واحد‌های پذیرایی حتی در روز خدمات عمومی غذایی ارایه کنند.

عزیز زاده گرجی گفت: فرمانداران باید نسبت به این بی نظمی‌ها پاسخگو باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: طبق مقررات، واحد‌های پذیرایی دارای مجوز که می‌توانند فعالیت کنند، هر پنج روز باید تغییر کنند.

استان مازندران به واسطه گردشگرپذیری از گستردگی، تعدد و تنوع واحد‌های پذیرایی و رستورانی برخوردار است به طوری که در سراسر این استان به طور رسمی و غیر رسمی بیش از چهار هزار واحد پذیرایی اعم از سنتی و فست فودی وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ واحد پذیرایی بین راهی بوده و ازاین تعداد نیز ۵۰ واحد دارای مجوز رستوران هستند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۲ هزار واحد صنفی در کهگیلویه وبویراحمد
  • بازگشت ۱۳ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید
  • رشد ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی
  • پخت نان در ۱۱۰۰ خبازی مازندران در نوروز
  • نظارت جدی بر غذاخوری‌های مازندران در ماه رمضان
  • ۱۱۰۰ واحد نانوایی مازندران در نوروز ۱۴۰۳ کشیک هستند
  • واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف راه‌اندازی می‌شود
  • صادرات ۱۷۱ میلیون دلاری تولیدات خراسان جنوبی
  • فعالیت فوق العاده ۱۱۰۰ واحد خبازی به عنوان کشیک نوروزی در مازندران
  • پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی سمنان