Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، حمیدرضا اخوان افزود: امسال 9 هزار و 350 تن تخم مرغ نیز امسال در واحدهای مرغداری استان مرکزی تولید شده که 60 درصد تولید گوشت و 50 درصد تولید تخم مرغ این واحدها در استان به مصرف رسید.
وی میزان گوشت مرغ تولیدی در واحدهای مرغداری استان مرکزی را در مدت مشابه سال گذشته 14 هزار و 210 تن و میزان تخم مرغ تولیدی استان را هفت هزار و 500 تن عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخوان بیان کرد: فعال شدن واحدهای درگیر با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری از جمله عوامل افزایش این محصولات در استان بوده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: 595 واحد مرغ گوشتی و 85 واحد مرغ تخم گذار در این استان فعالیت دارند که 250 مورد این واحدها فعال، 244 واحد نیمه فعال و 98 واحد غیر فعال هستند.
اخوان افزود: کمبود نقدینگی، نوسان قیمت نهاده ها، پایین بودن قیمت عرضه مرغ و تخم مرغ نسبت به بهای تمام شده تولید، از مهمترین عوامل رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی است.
وی ادامه داد: تامین و توزیع 30 درصد نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم گذار با قیمت دولتی از جمله فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: 150 هزار تن ذرت و 80 هزار تن سویا سالانه در این استان مصرف می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. 
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود. 
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی تولید طیور جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902362

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید