Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، روسیا الیوم در گزارشی در خصوص حملات اخیر تل آویو به غزه، گفت :احتمال آغاز هر گونه جنگی علیه نوار غزه وجود دارد؛ اما تل آویو قادر به پایان دادن به جنگ نخواهد بود.

ارتش اسرائیل (رژيم صهيونيستي) اعلام کرد در واکنش به یورش تظاهرکنندگان به حصار مرزی، مرکز دیده بان جنبش حماس را در نوار غزه هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که بین گروه های مقاومت و تل آویو توافق برقراری آتش بس انجام شد.
تماس های سازمان ملل و مصر در لحظات اخیر، در خاموش کردن آتش جنگ بین نوار غزه و تل آویو موفقیت آمیز بود؛ اما مشخص است که این آتش بس به طول نخواهد انجامید، زیرا به گفته ناظران، این کار راه حلی برای ریشه های این مسئله یعنی ادامه محاصره اسرائیل علیه یک میلیون شهروند نبود.
فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس گفت: سرنوشت و آینده این تفاهمات منوط به رفتارهای رژیم اشغالگر است. چگونه به تلاش های مصر و سازمان ملل احترام می گذارد و چگونه به محاصره علیه نوار غزه پایان می دهد و چگونه این حملات را متوقف می کند. این مسائل است که آینده سرنوشت این تفاهم ها را مشخص می کند.
تل آویو به علت اهمیت حادثه امنیتی که به کشته شدن یکی از نظامیان آن در مرزهای شرقی نوار غزه شد، به آتش بس روی آورد.
به گفته برخی ناظران، این احتمال وجود دارد که تل آویو هر گونه جنگی علیه نوار غزه را آغاز کند؛ اما یارای پایان دادن به آن را نخواهد داشت و هیچ گونه تضمینی برای فیصله دادن سریع به آن وجود ندارد.
محمد حجازی کارشناس مسائل سیاسی گفت: تل آویو هیچ گونه فرصت واقعی برای حمله به نوار غزه ندارد، زیرا پس از آن، با سوال دشواری مواجه خواهد شد که پس از آن چه کاری انجام خواهد داد. گروه های مقاومت هم تمایلی به وقوع چهارمین جنگ ندارند؛ اما آنها بارها اعلام کرده اند در صورت تحمیل جنگ علیه آنها، برای آن آماده هستند. به همین علت، راهپیمایی های بازگشت جایگزینی برای رویارویی های مسلحانه و ابزاری برای اعمال فشار مستقیم بر جبهه داخلی اسرائیل به ویژه در شهرک های موجود در منطقه موسوم به غلاف غزه است.
ناجی الظاظا کارشناس مسائل سیاسی گفت: تل آویو کاملا متوجه شده است که اگر مقاومت بخواهد تحرکاتی انجام دهد می تواند رژیم اشغالگر را طی چند دقیقه کاملا آزار دهد. رژیم اشغالگر این را تجربه کرده است و شهرک های موجود در منطقه موسوم به غلاف غزه تحت کنترل تل آویو نخواهد بود و این بار باید متحمل آوارگی جمعی می شود.
به گفته ناظران، در صورتی که تل آویو به راه حل سیاسی به عنوان جایگزین گزینه های نظامی نباشد، راهپیمایی های بازگشت همچنان کابوس دائمی برای اسرائیل خواهد ماند؛ زیرا گزینه های نظامی در سه رویارویی های سابق، با شکست مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حملات تل آويو نوار غزه جنگ مقاومت آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

بر اساس اعلام آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود