Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-29@01:32:21 GMT

حواشی جنجالی که «احسان علیخانی» را دلسرد کرد!

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۵۹۹۸

حواشی جنجالی که «احسان علیخانی» را دلسرد کرد!

رکنا: در روزهای گذشته یکی از روزنامه‌های رسمی کشور، گزارشی از تخلفات مؤسسه مالی ثامن‌الحجج منتشر کرد که در آن به صورت اختصار به دو نام اشاره کرده بود که برخی از رسانه‌ها آنها را آقایان احسان علیخانی و مهران مدیری معرفی کردند. همین اتهام باعث حواشی زیادی در روزهای اخیر شد.

درهفته گذشته، روزنامه شرق در گزارشی به تخلفات مالی مؤسسه ثامن‌الحجج پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین گزارش نام دو سلبریتی به صورت اختصار بیان شده بود. شرق مدعی شده بود این دو شخص در پرونده مذکور مرتبط هستند. پس از گمانه‌زنی برخی از رسانه‌ها درباره این دونام، احسان علیخانی مجری شبکه سه و مهران مدیری، هنرمند Artist مشهور، آن دو نفر معرفی شدند. پس از این اتفاق، مهران مدیری به همراه وکیلش با حضور در دادگاه رسانه از روزنامه مذکور شکایت کرد. اما احسان علیخانی نیز در فضای مجازی یادداشتی منتشر کرد و به طور جدی ضمن رد این اتهامات، از منتشرکنندگان آن انتقاد کرد. هم‌زمان مدیرجوان شبکه سه سیما هم در صفحه شخصی‌اش به‌طور جدی وارد ماجرا شد و با حمایت از احسان علیخانی، به طور غیر مستقیم یکی از مشاوران رییس‌جمهوری را پشت پرده این حواشی و خبرسازی‌ها معرفی کرد. پس از این جنجال‌ها، احسان علیخانی در برنامه «حالاخورشید» حاضر شد تا به مسائل مطرح شده پاسخ بدهد.

فکرش را نمی‌کردم...

برنامه حالا خورشید با اجرای آقای رضارشیدپور قرارشده که در فصل جدیدش بنا بر موضوعات روز میزبان مدیران و فعالان تلویزیون باشد تا آنها به طور صریح و مستقیم، پاسخ‌گوی سؤالات باشند. در برنامه روز گذشته که البته کمی با تأخیر نسبت به زمان اعلام شده، آغاز شد. درابتدای برنامه که گزیده بخش صبح‌گاهی حالاخورشید بود، رشیدپور با اشاره به مسائل مربوط به مؤسسات مالی از انتخاب نام ائمه‌اطهار برای این مجموعه‌ها انتقاد کرد.

احسان علیخانی با حضور در حالاخورشید گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم با چنین اتفاقی روبه‌رو شوم. باورم نمی‌شد این خبر با چنین سرعتی دست به دست شد. فکر نمی‌کردم برای اتفاقی که با یک تلفن ساده می‌شود مشخص شود این مسائل پیش بیاید. شاید این موضوع خیری بوده که مردم با شرایط کار تلویزیون با اسپانسرها آشنا شوند. علیخانی با اشاره به کمبود بودجه در سیما افزود: بارها در مقابل دوربین بلند گفته‌ام که ما برای برنامه‌سازی پول نداریم. از اوایل دهه90 اسپانسرها وارد تلویزیون شدند. این موضوع منحصر به برنامه‌ها نیستند و در سریال‌ها هم حضور دارند. البته ممکن است برخی برنامه‌های کوچک تولید خود سازمان باشد اما برنامه‌های مهم بدون حضور اسپانسرها امکان تولید ندارند.

دلسرد شده‌ام

علیخانی با اشاره به دلسرد شدنش نسبت به برخی مسائل بیان کرد: روایت برنامه‌های من از داخل مردم است ولی برخی کنایه‌ها اذیتم می‌کند. من حق می‌دهم مردم برداشت بدی از یک خبر بکنند ولی کاش توضیح خوبی داده می‌شد. من سال‌هاست که مجری و برنامه‌ساز تلویزیون هستم. من ناظر اقتصادی نیستم و شاهد مجموعه‌ای با تعداد زیادی شعبه در کشور بودم که با طی پروسه اداری‌اش از رسانه ملی، درخواست همکاری با ما را ارائه داد. این مؤسسه با مجوز و تبلیغات زیادی فعالیت می‌کرد و مجوزش را برای اسپانسرینگ برنامه ما از رسانه ملی گرفته بود. محال است که محصولی بدون مجوزهای لازم امکان اسپانسرینگ داشته باشد. رشیدپور درباره میزان همکاری علیخانی با این مؤسسه پرسید و علیخانی گفت: برنامه سال تحویل دو نیمه سیب ، ماه عسل92، ماه عسل93، برنامه سه ستاره، ماه عسل94 و بهارنارنج از جمله این همکاری‌ها بودند. رشیدپور سال94 را زمان ابطال مجوز فعالیت این مؤسسه اعلام کرد و علیخانی هم اعلام کرد ما در آن سال هیچ همکاری با مؤسسه ثامن نداشتیم. علیخانی ادامه داد: من توهم توطئه ندارم ولی حس می‌کنم در ماه‌های اخیر و پس از ارائه مطالبات مردم، فشارها و حواشی ایجاد شده است.

واقعیت را منتشر کنیم

رشیدپور به توییت آقای حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری درباره این موضوع اشاره کرد و گفت کاش ایشان در هیأت نظارت بانک مرکزی هم بودند که هر مجموعه‌ای مجوز نگیرد. علیخانی بیان کرد: وقتی با مؤسسه‌ای مالی مواجه می‌شوم، باید زنگ بزنم به وزارت اطلاعات و آن را استعلام کنم؟ همکاری ما با این مجموعه در زمان مجوزداربودنش بوده است. در سال93 یکی از مدیران تماس گرفت که همکاری با آن مؤسسه تمام شود و ما هم تمام کردیم. رشیدپور با اشاره به واضح بودن این مسأله ابراز داشت پس نوع بیان روزنامه شرق چه برداشتی برای مخاطب ایجاد می‌کند؟ علیخانی بیان داشت: من گلایه‌ای از روزنامه شرق ندارم اما آیا واقعیت آن بوده که بازتاب داده شده است؟ بیش از سه سال برنامه‌سازی و تعداد زیادی عوامل این حواشی لازم نبود. می‌شد یک سؤال ساده کرد و پاسخ گرفت.

انحراف‌ افکار از مسائل‌ اصلی؟

رشیدپور به مشکلات موجود اشاره کرد و پرسید مطرح کردن نام علیخانی و مدیری در این شرایط نقشه خاص برای پرت کردن افکار عمومی از مسائل است؟ علیخانی با اشاره به این که هیچ اشکالی ندارد از ما پرسشی شود و من هیچ کس را متهم نمی‌کنم اما وقتی پمپاژ می‌شود اسامی مشهور، مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. من تا امروز از هیچ صندوقی وام نگرفته‌ام. من معتقدم دو مرجع در این حوزه داریم که یکی از آنها تلویزیون است. در همین سال‌های اخیر دکوری برای برنامه ساختیم اما ارزیاب دکور گفت 25میلیون تومان اضافه خرج شده و آن را کسر کردند!

توییت‌های‌ خبرنگاران‌ دولتی

رشیدپور توییتی را خواند که نوشته بود چرا برای این مسأله دادگاه برگزار نمی‌شود و آنتن در اختیار علیخانی قرار گرفته است؟ علیخانی پاسخ داد حرف درستی است و اتفاقاً من در نامه خودم این خواسته را مطرح کردم و باید دادگاه رسیدگی شود و البته درحال رسیدگی هم است. علیخانی درباره ادعای هدیه گرفتن از این مؤسسه گفت: مگر دیوانه‌ام که از جایی هدیه بگیرم و آنقدر آشکار جایی را امضا هم کرده باشم؟! این مربوط به هدیه مهمانان برنامه‌هاست که مرسوم است و در مقابل دوربین به آ‌نها اهدا می‌شود. مشخص است که اسپانسر با تهیه‌کننده یک برنامه طرف است و این محدود به‌برنامه من نبوده است. دورهمی، خندوانه و برنامه عادل فردوسی‌پور هم همین رویه را داشته‌اند. وی افزود: مدیران گروه اجتماعی و رییس شبکه درباره این موضوع اظهار نظر کردند ولی متأسفانه مثل شایعه‌اش شنیده نشد.

ارائه‌ مجوز رسمی

درادامه برنامه آقای علی خضریان از فعالان رسانه به استودیو آمد و نامه بانک مرکزی درسال91 به رسانه ملی مبنی بر مجوز پخش تبلیغات مؤسسه مذکور را رونمایی کرد. خضریان بیان کرد: وقتی دچار آسیب می‌شویم که شفافیت جناحی شود. ناظران فعال در دولت قبلی و فعلی بدون داشتن تخصص‌های لازم مشغول هستند و هیچ جای دنیا این‌طور نیست. ناظری که بازنشست شده، خودش عضو هیأت‌مدیره یک بانک شده که سؤال برانگیز است. مطرح کردن نام احسان علیخانی و مهران مدیری رد گم کنی است. کاش مدیرمسوول روزنامه شرق به این برنامه می‌آمد و درباره منابع گزارشی که منتشر کرده‌اند پاسخ می‌دادند. علیخانی درپایان با اشاره به نام چند مؤسسه دیگر که اسپانسر دیگر برنامه‌های تلویزیون بوده‌اند و امروز مشکل دارند گفت: این که منحصر به ما نیست پس چرا فقط درباره من مطرح شده است؟ تلویزیون مشکل مالی دارد و نمی‌تواند بدون حضور اسپانسرها برنامه بسازد. دولت و مجلس به رسانه ملی بودجه اختصاص دهند و سپس حضور اسپانسرها را ممنوع کنند.

 

منبع: صبح نو

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت روزنامه احسان علیخانی هنرمند Artist مهران مدیری فضای مجازی تلویزیون اقتصادی دکور رسانه مهران مدیری روزنامه احسان علیخانی تخلفات عکس فیلم دختر مرد ایران قتل حوادث پرونده ویدیو ها جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بهمنی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به مهمترین دستاوردهای این مؤسسه در سال گذشته، گفت: رویکرد تولید و انتقال دانش و یا ترویج یافته‌های علمی، ایجاد تشکل‌های تصمیم ساز در حوزه تحقیقات شیلات با دعوت از نخبگان و صاحب نظران، ایجاد زمینه ارتباطات بین‌المللی به منظور تقویت همکاری‌های مشترک، حمایت از پروژه‌های مشترک با مؤسسات تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های این مؤسسه بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محصول پروبیوتیک بومی که با تلاش محققان مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور محقق شده بود رونمایی شد.

بهمنی تجربه موفق تولید محصول و تعاملات با شرکت دانش بنیان را به عنوان بخشی از سیاست‌های کارآمد توسعه پایدار صنعت پرورش آبزیان در کشور دانست و افزود: دستیابی به دانش فنی تولید انبوه پروبیوتیک باسیلوس والیسمورتیس آی اس ۰۳ ( Bacillus vallismortis IS۰۳) گامی مهم در جهت بهبود کیفیت آب مزارع پرورش میگو و مؤثر در عملکرد و راندمان اقتصادی تولید میگوی سفید غربی است.

به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، این محصول دارای سازگاری کامل با شرایط اکولوژیک بوده و برای بهبود کیفیت آب مزارع پرورش و به ویژه مراکز تکثیر میگو در شمال و جنوب کشور قابل استفاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از محصول پروبیوتیک بومی در دهه مبارک فجر سال گذشته، افزود: محصول پروبیوتیک بومی برای نخستین بار با نام تک سل پلاس در صنعت پرورش میگو با تلاش محققان ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس تولید شد.

وی همچنین از دستیابی به دانش فنی تولید نشا ماکروجلبک‌های ulva fasciata و ulva rigida خبر داد و گفت: پروژه دستیابی به دانش فنی تولید نشا ماکروجلبک‌های ulva fasciata و ulva rigida به منظور ایجاد نرسری انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۰۹ گونه ماکروجلبک در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، گفت: جلبک سبز اولوا در تمام طول سال در شرایط آزمایشگاهی قابل بهره برداری بوده و می‌توان نشا سالم را از این گونه تولید کرد؛ در مرحله بعدی تجاری سازی و ترویج این یافته است که می‌توانیم به انتقال دانش فنی و ترویج در فاز نیمه صنعتی و صنعتی نائل شویم.

بهمنی با اشاره به برنامه‌های پیش رو مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی کشور برای انجام پروژه‌های مشترک ملی، انجام برنامه عملیاتی ۴ ساله مؤسسه، همکاری در تدوین سند توسعه دریا محور، توسعه زیر بخش شیلات، ارزیابی و ارزشیابی دقیق واحدهای پژوهشی بر اساس برنامه عملیاتی در حال برنامه‌ریزی است.

کد خبر 6063611

دیگر خبرها

  • اجرای زیبای احسان یاسین در برنامه محفل
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • قرائت متفاوت قرآن توسط احسان یاسین، خواننده معروف در برنامه محفل+ فیلم
  • برنامه های مؤسسه فرهنگی مذهبی دارالزهراء(س) برای شب های قدر
  • احسان علیخانی هم آمد/ ساخت همزمان «جوکر ۲ »، یک سریال و یک فیلم سینمایی
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • برنامه سوم راهبردی قم در حال تدوین است / اجازه ورود حواشی به بدنه شهرداری را نمی‌دهیم
  • ستاره تیم ملی والیبال ایران دلسرد شد؛ به هدفمان نرسیدیم