Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:01:50 GMT

برپایی نمایشگاه خوشنویسی شمیم رضوان در خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۶۰۴۰

برپایی نمایشگاه خوشنویسی شمیم رضوان در خلیل آباد

همزمان با دهه کرامت، نمایشگاه خوشنویسی شمیم رضوان در خلیل آباد با حضور مسئولان و هنرمندان شهرستان افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، علی توکلی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت دهه خجسته کرامت، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن خوشنویسان ایران، شعبه خلیل آباد و اداره میراث فرهنگی شهرستان، نمایشگاه آثار خوشنویسی با عنوان شمیم رضوی، در محل نگارخانه اداره میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد جهت هنرمندان و عموم علاقه‌مندان برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 25 اثر از آثار خوشنویسی استاد محمود بهزاد، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه خلیل آباد و جمعی از هنرجویان به نمایش درآمد، خاطرنشان کرد: این آثار در رشته های شکسته، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ با مفاهیم عرفانی، کتابت، چلیپا، آیات و احادیث، مدح امام رضا (ع) و... در نقش های زیبا ارائه و در معرض دید عموم قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد با بیان اینکه این نمایشگاه همه روزه صبح و عصر آماده بازدید علاقه‌مندان است، تصریح کرد: موضوع قالب آثار، در خصوص حضرت امام رضا (ع) بوده و جلوه های سیره رضوی و فرهنگ آن امام رئوف کاملاً محسوس است و در کنار این آثار، سایر تابلو ها نیز با مضامین آزاد نگاشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر

 به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نمایشگاه  هنری  «ماه نگاره‌های آسمانی»  با مروری بر آثار استاد رضا بدرالسماء از هنرمندان پیشکسوت  نگارگری ایرانی در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان افتتاح شد.

به گزارش جماران، این نمایشگاه با استفاده از 25 اثر هنری در رشته‌های نقاشی، مینیاتور و نگارگری از آثار استاد رضا بدر السماء با موضوعات  قرآن و عترت و ایثار و شهادت در گالری شماره یک نگارستان امام خمینی(س) اصفهان دایر شده و تا  29 فروردین صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود .

از جمله اهداف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان از برپایی این نمایشگاه‌ها حمایت و پاسداشت هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین ادامه حیات این رشته‌ها برای نسل‌های جوان ایرانی و تولید آثار هنری فاخر با موضوع اندیشه و سیره امام خمینی(س)  است.

رضا بدرالسماء استاد پیشکسوت نگارگری ایرانی، از مدرسین دانشگاه هنر اصفهان و عضو مؤسسه‌ هنرمندان پیشکسوت ایران است. نزدیک به 60 سال فعالیت در زمینه نگارگری و میناکاری از جمله فعالیت‌های اصلی او در کنار نقاشی با تکنیک آبرنگ است. او در سال 1387 موفق به اخذ نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است. آثار او تا کنون در بیش از 400 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و سایر کشورهای دنیا نمایش داده شده و کسب جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی و تألیف و تصویرگری کتب ادبی و عرفانی نیز از دیگر افتخارات کارنامه هنری این هنرمند است. همچنین آثار نفیس او زینت‌بخش موزه‌های معتبر ایران چون موزه امام رضا (ع)، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه امام علی(ع) تهران و… است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • بازدید بیش از ۳ هزار نفر از بقاع متبرکه شهرستان خلیل آباد
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • برپایی نمایشگاه آثار نگارگری استاد بدر السماء در اصفهان + فیلم
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • (تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!