Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به وقوع زلزله ۵/۹ ریشتری ظهر امروز در تازه آباد کرمانشاه گفت: این زلزله در شهر سنندج نیز محسوس بود ولی خوشبختانه خسارتی از آن در استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، آرتیکاس اقبال از اعلام آماده باش مدیریت بحران استان خبر داد و اظهار کرد: پس از زمین‌لرزه ساعتی پیش در استان کرمانشاه و به دستور استاندار محترم، این اداره کل و دیگر سازمان‌های امدادرسانی در آمادگی کامل به سر برده و تیم‌هایی نیز به نقاط مختلف استان جهت بررسی میزان خسارات وارده اعزام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مدیریت بحران و تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسانی و امدادرسانی علاوه بر هر گونه خسارت احتمالی در کردستان آماده یاری به هموطنان عزیز و آسیب‌دیده در کرمانشاه هستند.

 

وی گفت: تا این ساعت گزارشی از خسارات احتمالی در مناطق استان دریافت نشده و به محض مشاهدات و اخذ گزارش‌های نیروهای اعزامی، نتیجه آن به اطلاع خواهد رسید.

 

اقبال افزود: طبق تجربه زمین‌لرزه سال گذشته کرمانشاه می‌توان گفت خوشبختانه آسیب چندانی در استان کردستان مشاهده نمی‌شود و خسارت اصلی متاسفانه همچنان در منطقه غرب استان کرمانشاه است.

 

وی گفت: پس از زمین لرزه ۵/۹ ریشتری اخیر تعداد زیادی پس‌لرزه به وقوع پیوسته که نشان می‌دهد به تدریج انرژی زمین‌لرزه اصلی و اولیه تخلیه شده و جای نگرانی نخواهد بود. اما فعلاً نگرانی و دغدغه ما کمک به آسیب‌‌دیدگان زمین‌لرزه اصلی است.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: توصیه اکید و همیشگی ما این است که تجربه زمین‌‌لرزه‌های اخیر نشان داد که ما در منطقه‌ای زلزله‌خیز و گسل‌های متعددی هستیم و باید شرایط زندگی و ایمنی خود را با آن تطبیق دهیم. بنابر این غیر از رعایت استانداردها در ساخت و ساز، آموختن رعایت نکات ایمنی هنگام زلزله و پس از آن برای تمام افراد ضروری است و رسانه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد نیز در آموزش این نکات مردم را یاری کنند.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع دولت مجلس حادثه منا مساجد اعزام حجاج زلزله کرمانشاه شیراز مسجد گزارش نشد خسارت زلزله کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۷ ریشتی در فاریاب استان کرمان

ایسنا/کرمان ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه زلزله ۴.۷ ریشتری شهر بلوک فاریاب استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و فاصله هفت کیلومتری بلوک، ۲۹ کیلومتری فاریاب و ۳۰ کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان رخ داده است.

گزارش تکمیلی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتی در فاریاب استان کرمان