Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «عفونت بدن» را محمد احمدی پزشک عمومی پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: سندرم روده تحریک پذیر دارم و 24 ساعت است که به معده درد شدیدی دچار شده‌ام و  آپاندیس هم کمی درد می‌کند؛ 2 سال پیش یکبار عمل کردم اما آپاندیس را نشان ندادن و گفتن تشخیص افتراقی بوده که حین عمل به چسپندگی روده و التهاب روده برخورد کردیم، نزد فوق تخصص گوارش رفتم اما علت نامعلوم ماند، علت آن چیست؟

جواب: اگر دچار چسبندگی شده باشید کار درمان مشکل است و باید سی تی اسکن انجام دهید تا علت مشخص شود.

علت خلط گلو

سوال: علت خلط گلو چیست؟

جواب: عفونت دستگاه تنفسی یکی از علت‌های خلط گلو است، همچنین یکی دیگر از علت‌ها می‌تواند سیگار کشیدن باشد علاوه بر این کار کردن در محیط‌های آلرژی زا  در بروز عوارض  موثر است.

سوال: برای اینکه دچار عفونت بدن نشویم چه دارویی استفاده کنیم؟

جواب: به هیچ عنوان دارویی را به صورت خودسر نباید استفاده کنید؛ دارویی برای جلوگیری از بروز عفونت وجود ندارد؛ تنها باید سعی کنید سیستم ایمنی بدن خود را مقاوم کنید تا دچار بیماری نشوید.

سوال: دختری 4 ساله دارم که با هر بار ورود ویروس به بدنش تا یک هفته تب می‌کند، به حدی که درجه حرارت آن با دست قابل لمس است؛ چند آزمایش ادرار انجام داد ولی عارضه ای مشخص نشده است، در حال حاضر حدود 4 روز بیمار است و تب بدنش پایین نمی‌آید، دل درد دارد و کم اشتها شده است زمانی که حال او رو به بهبودی می‌رود دوباره بیماری دیگری بدنش را لاغر می‌کند علت آن چیست؟

جواب: باید معاینات دقیق شود و نزد پزشک گوارش بروید، ممکن است مشکل روده باشد که باید داروهای خاص خود را مصرف کند تا درمان شود.

اگزما را چگونه درمان کنیم؟

سوال: برای درمان اگزما چه دارویی مصرف کنم؟

جواب: اگزما نوعی عارضه پوستی است که می‌توان با داروهایی چون بتامتازون و چرک خشک کن آن را درمان کرد.

سوال: من همیشه بدن داغی دارم و تابستان‌ها گرمای بدنم طاقت فرسا می‌شود؛ براثر سرمای کولر تمام مفصل‌هایم درد میگیرد آیا ممکن است علت آن روماتیسم باشد؟

جواب: روماتیسم بیماری است که اصولا همراه با درد و تورم مفاصل همراه است، چاقی، سیگار،  کم تحرکی می‌تواند از علت‌های این بیماری باشد اما باید آزمایش دهید تا دقیق بتوان آن را تشخیص داد.

سوال: علت خلط، سینوزیت مزمن، خستگی و درد در مفاصل چیست؟

جواب: درد در این ناحیه می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، برای درمان خلط می‌توانید هر شب آب و نمک قرقره کنید؛ برخی غذاها می‌تواند با بدن سازگاری نداشته باشد و ایجاد خلط و سنوزیت کند.

سوال: داخل گوشم خیلی درد می‌کند، رفتم دکتر متخصص گوش،حلق و بینی گفتند مشکل از گوش نیست علت آن دندان است، اما دندان پزشکی که رفتم دندانم را عصب کشی و پر کردم باز هم می‌گویند از دندان‌هایت نیست، علت درد داخل گوش و دندان چه عفونتی دارد؟

جواب: ممکن است علت عفونت گوش باشد، همچنین جوش، جرم و ضرب دیدگی می‌تواند باعث ایجاد درد گوش شود، باید معاینه شوید تا بتوان علت آن را بیان کرد.

سوال: زمانی که  هوای سرد به گوشم‌ برخورد می‌کند خیلی درد می‌گیرد و احساس می‌کنم انتهای گوشم بسته شده است، آیا عفونت کرده است؟

جواب: بله، می‌تواند یکی از علت‌های آن عفونت باشد، همچنین یکی از علت‌ها می‌تواند جرم گوش باشد، استفاده از قطره‌های گوش، داروها، جرم‌گیری می‌تواند در  درمان موثر باشد.

سوال: آیا ممکن است دیابت عفونتی شود؟

جواب: خیر ممکن است در حین ابتلا به دیابت گرفتن مشکل عفونت پیدا کنید که راه درمان متفاوتی دارد.

سوال: برای بوی بد دهان ناشی ازعفونت لثه راهکاری وجود دارد؟

جواب: اگر تمام روز دچار بوی بد باشید علت می‌تواند مشکل در لثه یا معده باشد، باید نزد دندان پزشک بروید تا در صورتی که دچار فساد لثه باشید،  آن را درمان کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تاثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشـجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسـخ دادن به دفترچه های گروه آزمایشـی اصلی باید به دفترچه سـوالات تعلیم و تربیـت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آزمون در گروه‌های آزمایشی پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳

۱- گروه آزمایشی علوم ریاضی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی/ دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۲- گروه آزمایشی علوم انسانی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی/ دفترچه شماره ۲ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۳- گروه آزمایشی علوم تجربی: سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه؛ دفترچه شماره ۱ شامل زیست شناسی با ۴۵ سوال/ دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال/ دفترچه شماره ۳ شامل ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال/ تعداد ۱۵۵ سوال و ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی/ دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی

۴- گروه آزمایشی هنر: یک دفترچه اختصاصی شامل درک عمـومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۵- گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: یک دفترچه اختصاصی شامل آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی

اینفوگرافیک زمان و تعداد سوالات گروه های پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳

کد خبر 6085865

دیگر خبرها

  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • انواع گل مژه و درمان آن