Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آناتولي، حدود هزار کانادایی عرب تبار عصر شنبه در شهر ماسیساژا از توابع تورنتو در اعتراض به حمله وحشیانه به محمد ابومرزوق شهروند کانادایی سوری الاصل تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در تجمعی اعتراض آمیز در یکی از میادین شهر شرکت کردند و سپس به سوی محلی که به ابومرزوق در برابر چشم همسر و دخترانش حمله شده بود حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 تظاهرکنندگان شعارهایی در مخالفت با نفرت پراکنی سر دادند و خواستار توقف تعرض به مسلمانان و اجرا شدن عدالت در حق ابومرزوق شدند. دو نفری که این حمله وحشیانه را انجام داده بودند آزاد شده اند و این در حالی است که ابومرزوق از شدت جراحات وارده و بر اثر خون ریزی مغزی و شکستگی جمجمه به صورت بیهوش به بیمارستان انتقال داده شده بود و یک هفته است که در کما به سر می برد.
فراس مریش یکی از مسئولان هماهنگی تظاهرات به خبرگزاری آناتولی گفت: این تظاهرات برای اعتراض به شخص یا طرف مشخصی نیست اما مشخصا علیه نفرت پراکنی است به ویژه آن که گزارش های اولیه از حادثه نشان می دهد اقدامی نژادپرستانه بوده و در مجموع خود این حادثه بسیار زشت است. وی در ادامه گفت: این نخستین بار نیست که یک مسلمان عرب مورد حمله قرار می گیرد از این رو برگزاری تظاهرات را ضروری دیدیم.
مریش افزود: چنین تعرضی غیرقابل قبول است چه از سوی یک عرب مسلمان یا غیر او باشد. پدیده اسلام هراسی یک حقیقت است که دائم تکرار می شود. روز گذشته هم یک مسلمان دیگر در شهر کالگری در استان آلبرتا هدف حمله قرار گرفت.
بسمه سلامه زن فلسطینی شهروند کانادا نیز در گفت و گو با آناتولی گفت: از هر کسی که ذره ای احساس دارد می خواهم امروز ما را همراهی کند. ما اینجا آمده ایم تا بفهمیم چرا به کسی که برای تفریح به همراه خانواده خود بیرون آمده است حمله می شود؟ چون نامش محمد است؟ ما باید حق خود را از این مردم بگیریم. به ویژه آن که قربانی در کما به سر می برد و دستگاه قضایی متجاوزان را آزاد کرده است. او افزود: آزادی متجاوزان به معنای عدم احترام به احساسات مسلمانان و قانون کاناداست.
یک کانادایی اسپانیایی تبار به اسم مارکو مونوس نیز گفت: آمده ام تا از کانادا به عنوان وطن امن برای همگان دفاع کنم و با محمد ابومرزوق و سایر شهروندان کانادا که ممکن است به علت تفاوت ظاهری در معرض حمله قرار بگیرند اعلام همبستگی کنم. آمده ام عدالت را مطالبه کنم و از همه جهان می خواهم با تبعیض نژادی مقابله کنند.
محمد ابومرزوق 39 ساله وقتی برای تفریح با همسر و کودکان 4 و 6 ساله خود به خارج از خانه رفته بود هدف ضرب و جرح قرار گرفت.
همسر او جزئیات حادثه را این گونه توضیح می دهد: ناگهان دیدیم شخصی به ماشینی که ما سوارش بودیم لگد می زند. همسرم پیاده شد تا علت را بپرسد که ناگهان شخص دومی ظاهر شد و هر دو اقدام به ضرب و جرح همسرم کردند و او را به زمین انداختند. من از ماشین پیاده شدم و با داد و فریاد کمک خواستم و مهاجمان به ما با صدای بلند دشنام می دادند و می گفتند: تروریست ها به همان جایی که از آن آمده اید برگردید . عرب های تروریست. دختران من از ترس گریه می کردند و فریاد می زدند و همسرم از ناحیه سر و گوش ها خون ریزی داشت.
پویشی اینترنتی برای کمک به خانواده ابومرزوق به راه افتاده است و تا کنون هزار و 900 نفر از چند کشور از جمله کانادا, آمریکا و انگلیس کمک های مالی برای این خانواده ارسال کرده اند و احتمالا این کمک ها برای پوشش هزینه های مراقبت پزشکی از محمد ابومرزوق و پاسخگویی به نیازهای خانواده استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کانادايي تورنتو وحشيانه حمله تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیای، در این همایش سومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی جانشین سپاه قدس گرامی داشته شد، همچنین در این مراسم به مناسبت هفتمین روز در گذشت جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس حاج محمد کیانی برخی ابعاد شخصیتی وی بررسی شد.
سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از محور‌های این همایش تبیینی بود عملیات بزرگ وعده صادق و حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های رژیم جعلی اسرائیل یکی دیگر از محور‌های این همایش بود که برخی صاحب نظران دیدگاه‌های خود را درباره این حمله غرورآفرین ارائه کردند.
در بخش دیگری از این همایش واقعه حمله نظامی آمریکا در طبس و شکست این حمله بررسی شد.
سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان میهمان ویژه این مراسم در سخنانی روح معنویت و همراهی مردم را عامل موفقیت در تمامی رویداد‌ها و فراز و نشیب انقلاب عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • گل پشت پای تماشایی پرینس اووسو مقابل نیوانگلند (تورنتو اف سی - نیوانگلند)
  • تایم لپسی از تظاهرات حامیان فلسطین در کانادا + فیلم