Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک با اعضای تشکل های فرهنگیان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست، اظهار کرد: در این جلسه مسائل آموزش و پرورش را باهم مرور کردیم اما نباید فقط به مرور کردن اکتفا شود،  ما به ظرفیت عملکردی تشکل ها نیاز داریم و این فراتر از مرور کردن مسائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نیاز داریم که اعضای تشکل های فرهنگیان پیشنهاد دهند که  چگونه می توان  نگرش جامعه  را  به آموزش و پرورش تغییر دهیم و  برای این منظور برنامه دهید.

وی افزود: بی شک ارتقای جایگاه معلم در جامعه شرط لازمه توسعه است اما مشکل تبیین این گزاره نیست و  چگونگی اجرای این شرط  مهم و ضروری است که با چه برنامه ای با توجه به مقدورات و‌ واقعیات می توان این جایگاه را ارتقا داد.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مدرسه محوری خاطرنشان کرد: مدرسه محوری دروازه ورود آموزش و پرورش  به نظام آموزشی پیشرفته است و برای رسیدن به این هدف شما اعضای تشکل های فرهنگیان، برنامه هایی طراحی کنید که بتوانیم حداقل تا یکسال دیگر فاصله با مدرسه کمتر شود و به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم.

بطحایی در ادامه گفت: تشکل ها می توانند نقش موثری در مسیر پرفراز و نشیب  آموزش و پرورش داشته باشند و آمادگی لازم را داریم تا امکانات و منابع لازم را در اختیار شما قرار بدهیم  و این حرکت شکل بگیرد و شروع شود.

در ادامه نشست عادل عبدی مشاور وزیر آموزش وپرورش ، با اشاره به نگرش مثبت وزارتخانه به فعالیت تشکل ها گفت :  این نشست سومین جلسه مشترک تشکل ها با حضور وزیر آموزش و پرورش است که تشکل های  تربیت اسلامی ،مجمع فرهنگیان اسلامی، کانون صنفی، جامعه اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، انجمن اسلامی معلمان و  کانون مدرسین دانشگاه فرهنگیان حضور دارند و در ادامه نشست از نظرات و پیشنهادات و انتقادات نمایندگان تشکل ها استفاده خواهیم کرد.

 وی در ادامه افزود: با توجه به پتانسیل تشکل های فرهنگیان، باور وزارتخانه و مسئولان  بر این است که از ظرفیت آنها برای کمک به آموزش و پرورش و بهبود شرایط  استفاده کنیم و برای حضور قانونمند ،نظامند و موثر تشکل ها، ساختاری به نام هیات  های اندیشه ورز طراحی و پیش نویس نمودار سازمانی تهیه شده است که امروز برای بررسی در اختیار شما قرار گرفته و شامل کمیته ها و شورای سیاستگذاری است  که برای آن مکانی در نظر گرفته شده و در حال تجهیز است در نظر داریم و با معرفی اعضای منتخب جلسات و نشست هایی باحضور مدیران وزارتخانه و صاحبنظران تشکیل شود که اعضای تشکل ها بطور کلی از برنامه ها و سیاست های وزارت خانه باخبر خواهندشد و یقینا نتایج نشست ها را در برنامه هاو سیاست ها مدنظر قرار خواهیم داد.

در این نشست اعضای تشکل ها به بیان مطالبات ،پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که می توان به تغییر نگرش جامعه به ویژه مسئولان به مسائل آموزش وپرورش، افزایش سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی، افزایش انگیزه نیروی انسانی با ارتقای مسائلی رفاهی و مالی، اجرایی شدن سند تحول، ارتقای ارزش و منزلت معلم،رشد همه جانبه علم، مشخص شدن جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش،به کارگیری افراد در تخصص های مربوطه و... اشاره کرد.

دیدگاه و نظرات نمایندگان تشکل های فرهنگیان

گفتنی است؛ نمایندگان تشکل های فرهنگیان به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در مورد برگزاری نشست های مشترک با وزیر آموزش و پرورش پرداختند که در زیر آمده است:

جعفری ، کانون مدرسین دانشگاه فرهنگیان؛

 خوشبختانه با حضور آقای بطحایی و وعده هایی که برای برگزاری نشست ها وهم اندیشی با تشکل ها داشتند ، امروز سومین جلسه تشکیل شد و وزیر آموزش و پرورش از ما خواستند که  کمک نظام آموزشی  باشیم  و ماهم  تلاش می کنیم در تشکل ها با برگزاری اتاق فکر برنامه ریزی لازم را برای این منظور داشته باشیم و باید اشاره کنم که این نشست ها و جلسات بسیار تاثیر گذار است و سعی می کنیم مسائل مختلف حوزه های عملکردی خود را به اطلاع وزیر و اعضای دیگر تشکل ها برسانیم و مسائل و راه حل ها را بررسی کنیم.

طاهره نقی ئی ،دبیرکل سازمان معلمان ایران؛

 این شکل از نشست ها را زیاد موثر نمی دانم ما باید در جلساتی که باحضور وزیر تشکیل می شود مسائل را در وقت بیشتری مطرح کنیم قراربود در این نشست ها برنامه های  اجرایی وزراتخانه مورد بررسی قرار بگیرد اما متاسفانه به دلیل فاصله زیاد بین برگزاری  جلسات این همفکری برای برنامه های اجرایی وزراتخانه کمتر به وجود می آید اگر مشخص شود که جلسات با چه زمان بندی برگزار می شود برای برنامه ریزی وآمادگی اعضا خیلی بهتر خواهد بود.و در نتیجه تاثیر بیشتری هم خواهد داشت. 

وی در ادامه افزود: با توجه به پیشنهاد مشاور وزیر، گام موثری در خصوص تخصیص مکانی برای همفکری تشکل ها و برگزاری نشست ها برداشته شده است که معاونین وزیر با حضور در آن نشست ها و جلسات می توانند مشکلات و مسائل را بیان کنند و افراد صاحبنظر برای یافتن راه حل های مطلوب  کمک کنند و  به نظر می رسد ما از ظرفیت های مان در رسانه ها بخوبی استفاده نمی کنیم و با این نشست ها و فعال کردن کانال های ارتباطی  می توانیم  ابهامات را رفع کنیم .

سید هادی عظیمی، از انجمن اسلامی معلمان؛

برگزاری چنین جلساتی باعث ارتباط نزدیک بین تشکل ها وایجاد  ذهنیت مشترک بین  تشکل ها  ومسئولین اجرایی می شود واگر این ذهنیت بتواند به مرحله اجرا برسد می تواند هم به تشکل ها  وهم به مسئولیت دولتی کمک کند تا نیازهای جامعه رابهتر بشناسند و اگر انتقادات متفاوت ومتقابل در این جلسات مطرح شود می تواند زمینه ساز حرکت های مشترک شود واین موضوع بسیار عالی است.

وزیر محترم در این جلسه بسیار خوب صحبت کردند البته ما نباید انتظار داشته باشیم در این فرصت محدود همه مشکلات مطرح شود همین که وزیر با روی گشاده حضور پیدا کردند وحرف ها را با صبر وتحمل شنیدند ،نقطه بسیار خوبی برای تقویت تعاملات بین تشکلات و وزیر آموزش و پرورش است.

حسین احمدی، از کانون تربیت اسلامی؛

ابتدا از وزیر محترم  به خاطر برگزاری چنین نشست هایی تشکر می کنم، به واسطه سابقه ای که در آ موزش و پرورش دارم، هیچگاه به خاطر ندارم که وزیر برای گفتگو با تشکل ها این قدر وقت بگذارد حرف های آنها را بشنود، تندی ها وانتقادات وانتظاراتی را که تشکل ها د ارند  را با سعه صدر پاسخ دهد، بنابراین این اقدام بسیار موثر ومبارکی است وامیدوارم آنچه مطرح می شود به مرحله اجرایی نیز برسد.

آقای حبیبی، قائم مقام جمعیت اسلامی فرهنگیان؛

 امیدوارم که با استمرار این جلسات شاهد پویایی این جلسات باشیم و نفس برگزاری این جلسات می تواند اثر مثبت داشته باشد.

مریم خدیوند، عضو شورای مرکزی جمعیت اسلامی فرهنگیان ؛

 همفکری و ارایه راهکار توسط فرهنگیان در این جلسات می تواند به حل مشکلات آموزش و پرورش کمک کند.

فرج کمیجانی، دبیر کل مجمع اسلامی فرهنگیان ؛

توانایی آموزش و پرورش در اینکه همه فعالین سیاسی و صنفی با گرایش های مختلف را کنار هم برای انجام گفتگو جمع کند، اقدام ارزشمندی است و اگر این گفتگوها ادامه پیدا کند، نتایج ارزشمندی از این جلسات بدست خواهد آمد.

محمود ایمان زاده ، عضو هئیت مدیره کانون صنفی معلمان ایران؛

با توجه به صحبت های وزیر محترم باید بتوانیم علاوه بر بیان مشکلات و مسایل، راهکارهای آن را اریه دهیم و از این لحاظ مناسب تر است تا تشکل ها روی یک و یا دو موضوع تمرکز کنند و با درک مشکلات و مسایل بتوانند راهکارهای آن را نیز ارایه دهند و برنامه ریزی از قبل جلسات می تواند کمک کنند و مفید تر واقع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت