Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@23:27:29 GMT

10 کوره زغال در جنگل های آستارا تخریب شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۹۰۳۴

10 کوره زغال در جنگل های آستارا تخریب شد

نسرین غزنوی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در عملیات دشوار تخریب کوره های زغال، 300 کیلوگرم زغال را کشف و به اداره منابع طبیعی منتقل کردند و تلاش برای شناسایی دایرکنندگان کوره ها ادامه دارد.
وی افزود: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در نواحی جنگلی، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه وارد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون دربرگرفته است.

** یک قطعه جغد به طبیعت آستارا بازگردانده شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک قطعه جغد شاخدار مصدوم که توسط یک شهروند دوستدار طبیعت در بخش مرکزی این شهرستان کشف و به اورژانس پناهگاه حیات وحش تحویل شده بود، بعد از سه روز مداوا، امروز در طبیعت رها شد.
محمدرضا روشنی افزود: جغد شاخدار به عنوان گونه حمایت شده و شکار ممنوع، در جنگل های سوزنی برگ زاد و ولد می کند و در اراضی جنگلی آستارا به تعداد محدود مشاهده می شود.
وی بیان کرد: این گونه جغد از پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات تغذیه می کند و در کنترل آفات کشاورزی مفید است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و طبیعت آن از گونه های متنوع پرندگان برخوردار است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت پرندگان تغذیه جنگل طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله

یک کارگر شاغل در معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان به‌دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، طبق اظهارات همکاران وی از قرار معلوم دست این کارگر درون نوار نقاله اصلی گیر می‌کند و با حرکت نوار نقاله دست وی از جا کنده می‌شود.

او گفت: هویت کارگر متوفی «عبدالله اسماعیلی» حدودا ۴۰ساله ساکن روستای «جور» شهرستان کوهبنان و دارای دو فرزند است. او حین انتقال به مراکز درمانی بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد.

طبق اظهارات وی؛ مراجع قضایی و انتظامی کوهبنان در خصوص علت این حادثه شغلی پیگیر هستند.

معدن زغال سنگ «هشونی» از واحد‌های زیرمجموعه شرکت زغال سنگ کرمان است.

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان