Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: هیچ مرجعی برای رسیدگی به تخلفات وزارت علوم وجود ندارد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی مسندی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و پدر اساتید اخراجی این دانشگاه امروز در نشست نخبه کشی با ابزار بروکراسی، بررسی ساختار اداری علم و بی اعتنایی به استعداد‌های ایرانی که توسط معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: حامد و علیرضا با وجود اینکه در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده بودند، اما عشق این را داشتند که در ایران مشغول به کار شوند و در این رابطه احساس وظیفه و تعهد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: حقوق ماهیانه حامد مسندی زمانی که در آمریکا حضور داشت معادل ۳۰ میلیون تومان بود، اما وقتی که به ایران برگشت با حقوق ۲ تا ۳ میلیون در دانشگاه شیراز تدریس می‌کرد و نسبت به این موضوع هم یک بار اعتراض نکرد، چون معتقد بود باید کار کند.

وی تصریح کرد: زمانی که در دانشگاه شیراز متوجه شدند حامد و علیرضا اهل ایثارگری هستند برخی‌ها از ترس اینکه موقعیت‌های مالی خود را از دست بدهند شروع به کارشکنی کردند.

وی گفت: متاسفانه امروز عده‌ای تازه به دوران رسیده بر انقلاب سوار شده اند و البته این افراد یک ماسک به ظاهر اسلامی را نیز به صورت خود زده اند و برخی‌ها نیز این ماسک را ندارند. این افراد در دانشگاه‌ها هم نفوذ پیدا کرده اند و تلاش می‌کنند افرادی مانند حامد مسندی را از دانشگاه بیرون کنند.

وی با بیان اینکه استاد حقدل که در آستانه اخراج از دانشگاه شیراز قرار دارد بهترین دانشجوی بنده در طول ۴۴ سال فعالیتم در دانشگاه است، افزود: استاد حقدل حافظ قرآن است و در سه مقطع تحصیلی نمره اول را کسب کرده است. با این وجود کسانی که پست مدیریت را به زور در دانشگاه شیراز گرفته اند می‌خواهند آقای حقدل را از دانشگاه بیرون کنند.

وی با بیان اینکه آقای دکتر خیاطیان در دانشگاه شیراز به همراه آقای دکتر فرجاد و دکتر مهاجری یک باند مدیریتی تشکیل داده اند، تصریح کرد: این آقایان برنامه‌ای را علیه برادران مسندی و حقدل تهیه کردند با این وجود در جلسه‌ای که برنامه آن‌ها با حضور ۱۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز برگزار شد بنده با برنامه آن‌ها مخالفت کردم و گفتم معیار مقایسه و مدرک باید ملاک باشد.

وی با بیان اینکه آقای خیاطیان حامد مسندی را زمانی که برای استخدام مراجعه کرده بود به صورت فله‌ای رد کرد، افزود: با این وجود پس از این جریان حامد مسندی به هیئت جذب دانشگاه شکایت کرد و وقتی که این شکایت مورد بررسی قرار گرفت یک نفر از اعضای هیئت جذب آمد و گفت: چرا نمره‌ای به مسندی داده نشده است. در هر حال در مرحله بعد دانشگاه مجبور شد با احتساب نمرات که بالاتر از حد استاندارد بودند حامد مسندی را جذب کند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم سیاست کمیت را جایگزین کیفیت کرده از این رو ما اگرچه امروز از نظر رتبه علمی در جهان بیستم و در جهان اسلام اول هستیم، اما از بعد کیفیت در رتبه صدم قرار داریم و این در حالی است که اسرائیل نوزدهم است.

وی افزود: رئیس دانشکده‌ای را که بنده در آن حضور دارم بعد از هفده سال تبدیل وضعیت کرده اند با این وجود بنده از آقای شریعتی نیاسر گلایه دارم که چگونه این فرد توانسته است بعد از هفده سال تبدیل وضعیت شود، ولی حامد و علیرضا مسندی را تبدیل وضعیت نکردند در هر حال بی عدالتی در تمام زمینه‌ها وجود دارد.

مسندی با با بیان اینکه هیچ نهادی وجود ندارد که تخلفات وزارت علوم را بررسی کند تصریح کرد: مثلا در قضیه علیرضا و حامد مسندی قرار بود که یک نفر به عنوان بازرس از تهران به دانشگاه شیراز بیاید با این وجود فردی به نام آقای کمری مامور این کار شد و این در حالی بود که این فرد از دوستان آقایان در دانشگاه شیراز بود.

وی افزود: آقای کمری پس از نشست‌هایی که با مسئولان دانشگاه شیراز داشت نهایتا به حامد و علیرضا مسندی گفت: شما در ۹۵ درصد از موارد محکوم هستید در هر حال این ذهنیت را کسانی که نمی‌خواستند علیرضا و حامد مسندی در دانشگاه شیراز باشند برای این بازرس ایجاد کرده بودند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید در کشور مسائل کشور را حل کند، اما کار آقایان فقط این است که مقاله تولید کنند تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور دوازده نفر از اعضای هیئت علمی رسمی دانشگاه شیراز برگزار شد به آن‌ها گفته بودند که می‌گویند با علیرضا و حامد مسندی و آقای حقدل مخالف هستند با این وجود چه کسی از این اساتید جرات می‌کرد این نامه را امضا نکند.

وی با اشاره به حضور برخی افراد مستقل در هیئت جذب دانشگاه شیراز گفت: این افراد بارئیس دانشگاه شیراز همراه نیستند با این وجود آن‌ها اعلام کردند که علیرضا و حامد می‌توانند تا پنج سال به کار خود در دانشگاه شیراز ادامه دهند، اما وقتی که حکم هیئت جذب به دانشگاه ابلاغ شد درسی به این اساتید اختصاص ندادند. از این رو بنده نزد معاون آموزشی رفتم و به او گفتم مگر حکم هیئت جذب لازم الاجرا نیست؟

مسندی بیان کرد: در هر حال دانشگاه پس از حکم هیئت جذب برخی دروس غیر تخصصی را به حامد و علیرضا مسندی اختصاص داد، اما آن‌ها این کار را خیانت دانستند و حاضر به تدریس این دروس نشدند که به جرم استنکاف از دستور در اسفند سال ۹۶ دانشگاه آن‌ها را اخراج کرد.

وی افزود: درس پلاسما که توسط آقای حقدل در دانشگاه شیراز تدریس می‌شود در هیچ کدام از دانشگاه‌های ایران ارائه نمی‌شود. همچنین درس ادغام داده‌ها که توسط علیرضا مسندی و درس بهینه سازی خطی و غیرخطی توسط حامد مسندی در دانشگاه شیراز ارائه می‌شده اند تاکنون کسی نتوانسته این دروس را ارائه دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه فرزندان من با دل خون از ایران رفتند تصریح کرد: یکی از آن‌ها از دانشگاه اخراج و یکی دیگر نیز انصراف داد با این وجود دکتر حقدل را نیز که یک فرد فرهیخته است با مشکل مواجه کرده اند.

وی با بیان اینکه وزیر علوم حتی یک دقیقه برای علیرضا و حامد مسندی وقت نگذاشت و این در حالی بود که حامد مسندی پیش از عزیمت به آمریکا به امید اینکه با وزیر علوم دیدار می‌کند چندین بار بلیط پرواز را لغو کرد افزود: آقای شریعتی نیاسر اصلا نمی‌داند که علیرضا و حامد مسندی چه کسانی هستند با این وجود وقتی او به شیراز آمد گفت: ما با اخراج افراد فرهیخته مخالفیم، اما سوال بنده از آقای نیاسر این است که شما چه کردید؟

وی با بیان اینکه استقلال در هیئت بدوی دانشگاه‌ها وجود ندارد تصریح کرد: متاسفانه وقتی رئیس جمهور عوض می‌شود رئیس دانشگاه نیز باید از ستاد انتخاباتی رئیس جمهور جدید تغییر یابد و این موضوع در دوران روحانی شدت بیشتری به خود گرفت.

وی افزود: یکی از جرم‌های حامد و علیرضا و آقای حقدل این بوده که به دانشجو رسیدگی می‌کردند و با آن‌ها مهربان بودند به گونه‌ای که آن‌ها به دانشجوپروری می‌پرداختند، اما آقای عبیری به عنوان یکی از اساتید دانشگاه که در تمام فتنه‌ها نقش داشته به آقای حقدل گفته است که چرا به دانشجو خیلی بها می‌دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسندی دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد